گرندپری ایتالیا ۲۰۱۷ :مسابقات فرمول یک با قهرمانی همیلتون، به انتهای رسید

گرندپری ایتالیا ۲۰۱۷ مسابقات فرمول یک با قهرمانی همیلتون، به انتهای رسید

لوئیس همیلتون، با اختلاف قابل توجه درمقایسه با رقبا، بر سکوی در ابتدا جایزه بزرگ مونزا ایستاد تا منجر به گسترش فاصله‌ی مرسدس بنز با فراری شود.

آنچه مسلم است، توانایی‌ و مهارت همیلتون در رانندگی، تنها دلیل موفقیت ایشان نیست و تیم مرسدس همراه با تکنولوژی خودروهای این برند، عوامل بسیار مهمی در افتخارآفرینی ایشان هستند. همیلتون در جایزه بزرگ مونزا ۲۰۱۷، لحظه یک ساعت و ۱۵ دقیقه و ۳۲.۳۱۲ ثانیه را ثبت کرد که نه‌تنها دلیل قهرمانی ایشان شد، حتی بیش از ۳۶ ثانیه سریع‌تر از بهترین راننده‌ی فراری، سباستین فتل بود. لوئیس همیلتون، در تعیین خط هم پول پوزیشن را در دست گرفت و امروز، جلوتر از دیگران، جشنواره‌ی اصلی را شروع کرد.

والتری بوتاس فنلاندی، هم‌تیمی لوئیس همیلتون در تیم مرسدس، با ۴.۴۱۷ ثانیه اختلاف درمقایسه با راننده‌ی قهرمان، بر سکوی دوم تکیه زد تا اقتدار نقره‌ای سوارها، غیر قابل انکار شود. با این حساب، بوتاس ۱۸ امتیاز گرفت تا غیر از تثبیت خود در مکان سوم رده‌بندی فرمول یک ۲۰۱۷، به همراه ۲۵ امتیازی که همیلتون کسب کرد، جمع امتیازات تیم مرسدس را به ۴۳۵ در طرف دیگر ۳۷۳ امتیاز تیم فراری برساند.

فرمول یک ایتالیا

در این مسابقه، انتظارات از رانندگان فراری بسیار بالا بود؛ چراکه این تیم در خانه خود حضور داشت و با پشتیبانی تماشاچیان محلی مسابقه می‌داد. در انتهای مسابقه، سباستین فتل به نوعی راننده‌ی اصلی فراری، نتوانست زمانی بهتر از یک ساعت و ۱۶ دقیقه و ۴۰.۶۲۹ ثانیه بدست آورد و با اختلافی فاحش بر سکوی سوم ایستاد. با این موضوع، مکان در ابتدا رده‌بندی فرمول یک امسال هم به لوئیس همیلتون رسید و فتل به مقام‌ی دوم سقوط کرد.

فرمول یک ایتالیا

مقام‌های چهارم و پنجم جایزه بزرگ ایتالیا، به ترتیب در دست دنیل ریکیاردو از تیم ردبول و کیمی رایکونن از تیم فراری قرار گرفت. این دو راننده‌ی استرالیایی و فنلاندی، ۴۰.۳۳۵ ثانیه و ۶۰.۰۸۲ ثانیه، کندتر از همیلتون بودند. از سویی دیگر، استبان اوکون ۲۰ ساله و فرانسوی از تیم فورس ایندیا، به مقام ارزشمند ششم رسید و روز پرفروغی داشت؛ با اینحال پدیده‌ی تازه فرمول یک امسال، لانس استرول هم خوش درخشید و مکان هفتم را کسب کرد. این راننده‌ی ۱۸ ساله از تیم ویلیامز، به همراه لوئیس همیلتون، جلوتر از دیگران آغازگر جشنواره‌ی اصلی بود و بالاخره با چند صدم ثانیه اختلاف، زودتر از فیلیپه ماسای باتجربه از خط انتهای گذشت.

فرمول یک ایتالیا

قبل از شروع مسابقه، هواداران عمدتا ایتالیایی تیم فراری که به‌خوبی می‌دانستند در صورت قهرمانی همیلتون در جایزه بزرگ مونزا، صدرنشینی فتل در فرمول یک امسال از دست خواهد رفت، با الفاظ ناشایست و صدای حیوانات، به استقبال ایشان رفتند. این حرکات، تأثیری بر اسطوره‌ی مرسدس نداشت و با واکنش مثبت ایشان در کنفرانس خبری بعد از مسابقه همراه شد. همیلتون به خبرنگاران گفت:

من به راستی، عاشق تماشاچیان ایتالیایی هستم. این انرژی را در جای دیگری جز سیلوراستون (پیست فرمول یک انگلستان) نمی‌توان جستجو کرد و بدین جهت، به ایتالیایی‌ها علاقه دارم.

همیلتون پیرامون‌ی عملکرد خود و تیم مرسدس گفت:

من بسیار خوشحال هستم. تیم ما کار بزرگی انجام داد. نیروی محرکه مرسدس، بطور کلی برتر از نیروی محرکه فراری بود و این مسئله در مسابقه ثابت شد. موفقیت امروز، ماحصل مشارکت تیم و خودرو است که بسیار محشر انجام شد. من در انتظار بازگشت به این پیست در سال آتی هستم.

فرمول یک ایتالیا

والتری بوتاس، دیگر راننده‌ی مرسدس که به مقام دومی رسید، از خط چهارم مسابقه را شروع کرده بود و با اختلاف زمانی قابل توجه درمقایسه با راننده‌ی سوم (سباستین فتل)، جایزه بزرگ ایتالیا را به انتهای رساند. بوتاس نیز در تأیید بهتری نیروی محرکه مرسدس به خبرنگاران گفت:

خودروی امروز من، توانمند و به طرزی باورنکردنی، سریع بود. رانندگی با آن، لذتی خالص داشت و به سرعت‌های بالایی می‌رسید. واقعا از رقابت در ایتالیا لذت بردم.

از نکات جالب فرمول یک ایتالیا، می‌توان به دومین قهرمانی پیایی همیلتون در این فصل اشاره نمود که تا این لحظه به وسیله هیچکدام از رانندگان انجام نشده بود. متوسط سرعت همیلتون در مونزا ۲۰۱۷، به عدد ۲۴۳.۶۲۶ کیلومتر بر ساعت رسید که در ده سال قبلی بی‌سابقه است؛ با اینحال بازهم پائین‌تر از متوسط ۲۴۵.۸۱۴ کیلومتر بر ساعت میشائیل شوماخر خواهد بود که در سال ۲۰۰۶ ثبت شد. اکنون لوئیس همیلتون، ۵۹ قهرمانی فرمول یک دارد و امکان دارد سال‌ها بعد به رکورد ۹۱ قهرمانی شوماخر برسد. از سویی دیگر، همیلتون برای نخستین بار در این فصل، صدرنشین رقابت‌های فرمول یک شد و با ۲۳۸ امتیاز، فتل را کنار زد. درست فصل قبل و در همین پیست مونزا، ایشان توانسته بود دوم شود، با اینحال بالاتر از نیکو روزبرگ بایستد و به صدر جدول برسد، با این وجود در انتهای فصل ۲۰۱۶، پشت سر روزبرگ، نائب قهرمان شد.

جدول لحظه‌بندی در رقابت نهائی جایزه بزرگ ایتالیا
فرمول یک ایتالیا

جدول رانندگان برتر در رقابت فرمول یک امسال تا به این لحظه

رده بندی تیمی فرمول یک گرندپری ایتالیا ۲۰۱۷

جدول تیم‌های برتر در رقابت فرمول یک امسال تا به این لحظهرده بندی تیمی فرمول یک گرندپری ایتالیا ۲۰۱۷

منبع

دسته‌بندی‌ها: دانستنی های خودرو

برچسب‌ها: ,,,,,,,,,