کدام یک رنو ساندرو بخریم یا پژو ۲۰۷ ؟مقایسه هزینه ،مشخصات و قابلیت ها

خودروامروز- هاچ‌بک های کوچک مارکت روز به روز متنوع تر می شوند و اکنون این تنوع به هزینه متوسط ها هم رسیده و اکنون اگر بخواهید انتخابی حدود ۵۰ میلیونی در مارکت هاچ‌بک های جمع و جور داشته باشید، قادر اید میان رنو ساندرو و پژو ۲۰۷ تازه، یکی را انتخاب کنید. این گزینه ها هم در ورژن دستی و هم در ورژن اتوماتیک ارائه می شوند و هزینه ای شبیه به یکدیگر دارند.

ساندرو

ساندرو در ابتدای ورود به مارکت، رقیبی برای پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به شمار می رفت با اینحال هزینه بالاتر از ۲۰۶ دلیل شد تا این ۲ در رفتار در یک سبد خرید برای خریداران با بودجه ۴۰ میلیونی قرار نگیرند با اینحال اکنون با معرفی ۲۰۷ جدیدت به وسیله ایران خودرو ساندرو می تواند یک رقابت پایاپای را در این رنج هزینه تجربه کند.

6tyav4rmkxmm5lymq69.jpg

دیزاین ظاهری ساندرو از خطوط منظم اروپایی تشکیل شده و ظاهری متناسب و پویا دارد. پایین درب های جانبی هم ضربه گیرهایی نصب شده که در برخوردهای جانبی از درب ها حفاظت می کند. در ورژن دستی ضربه گیر درب ها و پوشش قاب آینه های جانبی برخلاف ورژن اتوماتیک به رنگ مشکی هستند. دیزاین ظاهری ساندرو که وام دار ظاهر تندر ۹۰ است، از قبیل ۲۰۷ جوان پسند نیست با اینحال دیزاین بطور کلی مدرن و حساب شده دارد.

به د لیل استفاده ساندرو از پلت فرم تندر ۹۰ و طول ۴۰۲۰ سانتی متری بدنه، کابین جادار و راحتی دارد و از لحاظ محیط پا و سر، خصوصا برای سرنشینان عقب درمقایسه با پژو ۲۰۷ بهتری کامل دارد. به علاوه از طرف دیگر صندوق بار ساندرو نیز از ۲۰۷ بزرگ تر و کاربردی تر است و بیشتر به درد سفر های خانوادگی می خورد. محیط کابین مشابهت های فراوانی به تندر ۹۰ دارد. با این وجود کابین ساندرو درمقایسه با تندر دستخوش تغییراتی شده که می توان به تغییر شکل پنل نقره ای رنگ کنسول جلو، ایجاد قوس و بهره برداری از پوشش دارای اختلاف در دیزاین داشبورد و دلنشین تر شدن فرم دریچه های سیستم تهویه اشاره نمود. دیزاین فرمان نیز با تندر دارای اختلاف است و جذابیت بیشتری دارد.

pjn4kpgj6ps6leud47db.jpg
یکی از تفاوت جالب افزودن جوی استیک تنظیم سیستم صوتی به سوی راست فرمان است. در عده ای قسمت های کیفیت متریال کابین افزایش یافته و در کل قادریم بگوییم کابین ساندرو درمقایسه با تندر ۹۰ به روزتر است و کیفیت در آن حرف اول را می زند با اینحال در طرف دیگر کابین پر آپشن ۲۰۷، سادگی کابین ساندرو بیشتر خودش را نشان می دهد و نظر خریداران جوان را جلب نمی کند.

به دلیل دیزاین مجدد تعلیق عقب، ساندرو هندلینگ بهتری از تندر دارد و سواری آن مانند یک خودرو خانوادگی نرم و راحت است و از این نظر درمقایسه با ۲۰۷ بهتری کامل دارد. همان پیشرانه مشهور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری در دل ساندرو جا خوش کرده که توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت را در دور ۵۷۵۰ دارد.

dcxee65tk187tvrf4j6.jpg

نکته جالب توانایی فنی ساندرو این جاست که گریز از مرکز ۱۴۰ نیوتن متری در دور پایین ۳۷۵۰ به دست می آید که روی کشش خودرو تاثیر بسزایی دارد. پیشرانه ساندرو هم کم استهلاک است و هم مصرف سوخت مناسبی دارد. بعد از نظر فنی ساندرو عملکردی شبیه به ۲۰۷ دارد، با این اختلاف که استهلاک پیشرانه و قسمت های فنی آن از ۲۰۷ کمتر است. برخلاف ۲۰۷، در ساندرو از قطعه ای به اسم ساب فریم استفاده شده که استهلاک جلوبندی را تا حد فراوانی کاهش می دهد.

گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک با نمونه استفاده شده در مگان ۲۰۰۰ مشترک است با اینحال برای به کارگیری در داستر و ساندرو اصلاحاتی در سیستم میدان گریز از مرکز آن داده شده. گیرباکس دستی نیز با گیرباکس تندر ۹۰ مشترک است. کلاچ نرمی دارد و با رعایت ضریب دنده های خوب، رانندگی را راحت می کند.

پژو ۲۰۷ تازه

تغییراتی در گرافیک چراغ های جلو و عقب و افزودن لامپ های ال ای دی و نئونی به چراغ ها و تغییر شکل آینه های جانبی، تا حدودی رد پای کهولت سن را از این هاچ بک پرطرفدار زدوده است. ترکیب سابق داخل کابین با چاشنی تغییراتی موثر مانند افزودن قطعات دکوراتیو سفید رنگ، غربیلک فرمان تازه، اهرم گیرباکس دارای اختلاف با قبل (در ورژن منوال) و افزودن مانیتور به کنسول مرکزی دلنشین تر شده.

p2pba30mxkdqbl154ibz.jpg

روی غربیلک تازه فرمان دکمه های تنظیم سیستم صوتی و تلفن قرار گرفته و جوی استیک مرتبط به ضبط از پشت فرمان حذف شده. به علاوه از طرف دیگر مانیتور لمسی ۷ اینچی به قسمت بالای کنسول اضافه شده که توانایی پخش دی وی دی، سیستم GPS و نمایش تصویر دوربین دید عقب را به ۲۰۷ تازه می دهد. از دیگر آپشن های ۲۰۷  تازه غیر از این موارد می توان به حسگر فاصله سنج عقب، کروز کنترل و آینه های برقی جانبی اشاره نمود که دلیل می شوند ۲۰۷ تازه از لحاظ سطح قابلیت ها، بطور کلی برتر از ساندرو ظاهر شود با اینحال در بحث محیط کابین و صندوق بار، ۲۰۷ مغلوب ساندرو جادار می شود و سرنشینان در ردیف عقب اش راحتی سرنشینان قد بلند کاهش می یابد.

dwq95cj45ua1glazfwe4.jpg

در قسمت فنی تغییری در ۲۰۷ تازه حاصل نشده و همان پیشرانه TUS وظیفه تامین قوای محرکه را بر عهده دارد. با این وجود کیفیت کلی تولید درمقایسه با قبل گسترش یافته و ۲۰۷ با ۳ ستاره کیفی تولید می شود با اینحال باز هم از لحاظ کیفیت به پای ساندرو ۴ ستاره نمی رسد. به علاوه از طرف دیگر در ورژن دستی برخلاف ۲۰۷ های مجموعه قبل که از گیرباکس فرانسوی دارا بودند، ۲۰۷ تازه از همان گیرباکس ۴۰۵ استفاده می کند که روی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ هم نصب می شود.

fglhzf2d56xoz75sgks8.jpg

در ورژن اتوماتیک با اینحال بیننده بهره برداری از همان گیرباکس آشنای AL4 هستیم که از قبیل گیرباکس ساندرو ۴ دنده در جلو دارد. در ورژن دستی نرمی سری کلاچ و گیرباکس به پای نرمی گیرباکس ساندرو دنده ای نمی رسد و در نمونه اتوماتیک؛ گیرباکس AL4 دقت و واکنش های به موقع گیرباکس ساندرو را ندارد. توان پیشرانه ۲۰۷ به ۱۰۵ اسب بخار و گشتاورش به ۱۴۲ نیوتن متر می رسد و یکی از هاچ بک هایی است که در عین شتاب و توانایی های حرکتی خوب، مصرف سوخت فراوانی را به راننده تحمیل نمی کند و در هر ۱۰۰ کیلومتر بین ۶ تا ۷ لیتر بنزین مصرف می کند. از لحاظ توان پیشرانه و توانایی های حرکتی، ۲۰۷ بطور کلی هم رده ساندرو ارائه می شود.

توصیه نهایی

در انتهای این مقایسه نمی توان گفت که با هزینه شبیه به پژو ۲۰۷ برتر است یا ساندرو. خوب است بگوییم هر یک از این هاچ بک ها، علاقه مندان ویژه خود را دارند. رنو ساندرو با تکیه بر کیفیت و تداوم محشر، محاسبه خرابی کم، انتخاب کسانی است که در جستجوی وسیله نقلیه ای بی دردسر و کم استهلاک هستند و زود به زود خودرو تعویض نمی کنند.

به علاوه از طرف دیگر محیط جادار کابین و صندوق بار ساندرو از ۲۰۷ خانوادگی تر و راحت تر است با اینحال در طرف دیگر، ۲۰۷ ظاهر دلنشین تر و قابلیت ها بیشتری دارد و بیشتر مورد استقبال آپشن پسندان قرار می گیرد و در نگاه اول حس بهتری از پرداخت مبلغ حدود ۵۰ میلیونی را به خریدار منتقل می کند با اینحال از لحاظ مهم های کیفی و تداوم یک رده از ساندرو پایین تر است.

منبع

دسته‌بندی‌ها: مقایسه خودرو

برچسب‌ها: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,