چرا هزینه صافکاری خودرو‌های لوکس گران‌تر می باشد ؟

 

به فرآیندی که در آن سعی بر این می‌شود که نقاط یا قطعات آسیب دیده به فرم ابتدایی و صحیح بازگردند، صافکاری میگویند. در بیشتر مواقع وقتی صحبت از صافکاری و صافکار به وسط می آید؛ دقدقه یافتن یک صافکاری و نقاشی خوب و صافکار حرفه‌ای فکر و ذهن صاحبان اتومبیل‌ها را سرگرم خود می‌کند و با این وجود هزینه صافکاری و ارزش حقیقی یک صافکار و نقاش خوب، موضوع دیگری است که صاحبان خودرو‌ها در بیشتر مواقع باید با آن دست و پنجه نرم کنند؛ با اینحال سوالی که به خاطر بسیاری می‌رسد این است که چرا هزینه صافکاری خودرو‌های لوکس وارداتی چند برابر بیشتر از اتومبیل‌های معمولی است؟

این نکته را در نظر بگیرید که روش صافکاری در خصوص بدنه اتومبیل‌های مختلف دارای اختلاف است و مطمئنا به هر میزان یک خودرو از حسگر‌ها و رادار‌های تشخیص بیشتر دارا باشد، روش صافکاری پیچیده‌تر است و با این وجود هزینه صافکاری بالاتر است. بسیاری از خودرو‌های وارداتی حاوی فرم بدنه آیرودینامیکی ویژه ای هستند که برای صافکاری آن‌ها نیاز به دانش و تخصص خاص است.

خودرو‌های لوکس وارداتی از نمونه، اتومبیل‌های پورشه، مازراتی، ولوو، مرسدس بنز و بی ام و از نمونه خودرو‌هایی هستند که برای صافکاری قطعات آن‌ها، نیاز به دانش تخصصی و خاص است. به علاوه از طرف دیگر بسیاری از اتومبیل‌های وارداتی مانند تویوتا پرادو و یا میتسوبیشی اوتلندر، برای جاده‌های ناهموار و غیر معمول دیزاین شده‌اند و همین مسئله منجر شده است کمپانی‌های تولید کننده این خودرو‌ها از متریال‎‌های سخت در تولید قطعات این اتومبیل‌های آفرودی بهره ببرد و همین مسئله صافکاری بدنه این خودرو‌ها را بسیار سخت می‌کند؛ تمام این دلایل می‌تواند دلیل گسترش هزینه صافکاری خودرو‌های لوکس و وارداتی باشد.

نقاشی قطعات آسیب دیده در اتومبیل‌های لوکس وارداتی

نمونه دیگری از مواردی که دلیل گسترش هزینه در صافکاری خودرو‌های لوکس وارداتی است، نقاشی یا رنگ‌آمیزی بدنه آن‌ها می‌باشد. در تصادفات شدید و وقتی که ضربه وارد شده به اتومبیل به گونه ای است که صافکار می بایست از رنگ برای ترمیم ناحیه آسیب دیده بهره ببرد، کارشناسان این زمینه می بایست از رنگ‌های ویژه و لوکس برای ترمیم رنگ قطعه صافکاری شده بهره ببرند، که همین مسئله دلیل گسترش هزینه صافکاری و نقاشی خودرو‌های لوکس و وارداتی می‌شود.

به علاوه از طرف دیگر کمپانی‌های تولید کننده خودرو، در روند نقاشی اتومبیل‌های خود امکان دارد از مواد و بستر‌های رنگی متفاوتی بهره ببرند که دلیل بوجود آمدن کد‌های رنگی متفاوتی در نمونه‌های مختلف اتومبیل‌ها می‌شود. تشخیص کد‌های رنگی کارشناس، به عهده صافکار‌های کارشناس است و یادمان نرود هر تخصصی هزینه ای دارد؛ با این وجود بهره برداری از آستر‌های اوریتان در حجم‌های دارای اختلاف و بتونه کاری‌های مختلف نمونه دیگری از این عواملی است که با این وجود عملیات نقاشی اتومبیل اختلاف ایجاد میکند و هزینه نهایی یک پروسه صافکاری را تغییر می‌دهد.

منبع

دسته‌بندی‌ها: دانستنی های خودرو