پرشین خودرو | سوبارو لگاسی، یک خودروی خانوادگی

پرشین خودرو | سوبارو لگاسی، یک خودروی خانوادگی

پرشین خودرو: اولین نسل سوبارو لگاسی در سال ۱۹۸۹ با نیت عرضه دیزاین لوکس و اسپرت و فضایی راحت برای آسایش سرنشینان وارد مارکت شد.

به نوشته پرشین خودرو، سال ۱۹۸۹ نخستین نمونه از لگاسی به وسیله کمپانی ژاپنی سوبارو عرضه شد، استفاده از یک دیزاین لوکس و ایجاد فضایی راحت برای آسایش سرنشینان از مهمترین اهداف این تولیدکننده در تولید نسل در ابتدا این خودرو بود با اینحال در نسل‌های دوم تا پنجم که بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۴ ادامه داشت، سبک اسپرت از ارزش بیشتری برای این خودروساز دارا بود.

 
نسل ششم این خودرو از سال ۲۰۱۵ ارائه شد این نسل از لگاسی در سال ۲۰۱۴ در کنفرانس خودروی شیکاگو عرضه گردید؛ کمپانی ژاپنی وعده داده که نسل هفتم این نمونه را در سال ۲۰۱۹ معرفی خواهد نمود. این خودرو به وسیله بنیاد KBB آمریکا، به نوعی بهترین کالا در کلاس سدان سال ۲۰۱۷، شناخته‌ شده و به وسیله موسسه‌ ALG، پرتقاضاترین خودروی سدان دست دوم، با کم‌ترین نزول هزینه بوده است.

بدنه  سوبارو لگاسی با فرمی اسپرت و کوپه و ظاهر آن در دو تیپ استاندارد و اسپرت که ورژن‌ دوم، با جلوپنجره‌ ساده و تمام مشکی، بوده ارائه می شود به علاوه از طرف دیگر فاصله‌ محورهای این خودرو اندکی با گسترش همراه بوده تا محیط زانو بیشتر شود.

در نمای جلو، چراغ‌ها کشیده و نسبتا بزرگ به همراه نوار LED روشنایی روز به شکل C، دیزاین شده و در گوشه‌ چراغ‌ها، بخشی نارنجی رنگ برای راهنما مقرر کرده شده است؛ جلوپنجره، یک شش ضلعی چند ردیفه فلزی بوده که لوگوی سوبارو، در وسط آن قرار دارد ممکن است دلیل بهره برداری از جلوپنجره‌ بزرگ با هواکش‌های عریض، که بخش فراوانی از سپر را شامل شده باعث کاهش هزینه‌های تولید و عرضه یک خودرو با نمایی اسپرت و تهاجمی خودرو شود؛ به علاوه از طرف دیگر از اعمال این خودروساز در دیزاین این اتومبیل می توان به خودداری از بهره برداری از پلاستیک در ساختار اصلی سپرها و قاب‌ گلگیرها اشاره نمود چرا که صرفا در مجرای هدایت هوا و در باب مه‌شکن‌ها، از این نوع مواد سیاه‌رنگ استفاده شده است.

قسمت جانبی تمامی ورژن‌های این خودرو، از آینه‌ بغل های دوتکه سود گرفته که با چراغ راهنما عرضه می‌شوند؛ با اینحال بخشی فلزی و قسمت دیگر، از پلاستیکاست. دیزاین کلی بدنه، کوپه بهمراه یک شیب ملایم که از سقف شروع و تا انتهای خودرو، ادامه داشته شکل گرفته است. لگاسی در ورژن‌ پایه از چرخ‌های اسپرت ۱۷ اینچ استفاده کرده که در صورت سفارش نوع ۱۸ اینچ، در تیپ لیمیتد عرضه می شود.

در نمای پشت، چراغ ها با نوار LED و فرم C دیده دیزاین شده اند که در قسمت چراغ دنده عقب، با رنگ سفید و متمایز از عرصه قابل مشاهده است. مکان پلاک، به‌صورت تورفتگی درب عقب، در نظر گرقته شده است.

در کابین این خودرو، یک صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی در وسط داشبورد قرار داشته و مجرای عبور هوا و تهویه‌ مطبوع، در بالای آن به چشم می خورد دکمه‌ی مرتبط به فلاشر و اخطار هشدار، میان این دو مجرای تهویه مطبوع دیزاین شده است. صفحه نمایش دیجیتال و باریک دیگری، پایین مانیتور اصلی وجود داشته که درجه‌ حرارت محیط را با استناد به حضور سیستم تهویه‌ دوگانه، به‌صورت مجزا نمایش می دهد. از نمونه دیگر مشخصات محیط داخلی لگاسی بخش مرتبط به دسته‌دنده و محیط مرتبط به جای‌گذاری لیوان بوده که در این بخش، دریچه‌ای است که انواع گوشی‌های تلفن همراه حال حاضر را در خود جا می‌دهد و با این وجود با ۲ خروجی شارژ USB، دیزاین شده است.

پیشرانه‌ پایه برای سوبارو لگاسی، یک موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی با توان تولید قدرت ۱۷۵ اسب بخار و گریز از مرکز ۲۳۵ نیوتن‌متر از دور موتور ۴۱۰۰ دور بر دقیقه بوده حدود ۹ ثانیه لحظه می‌برد تا این نمونه، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و ظرف ۲۵ ثانیه به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نهایت سرعت لگاسی با نیروی محرکه ۲.۵ لیتر، ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است به علاوه از طرف دیگر متوسط مصرف سوخت این خودرو ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بوده و در ترافیک شهری، نزدیک به ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و با سرعت ثابت بزرگراه، ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، مصرف بنزین خواهد داشت. درکنار سیستم دو دیفرانسیل، لگاسی استاندارد با جعبه‌دنده‌ اتوماتیک CVT و ۶ سرعته عرضه می شود.

کمپانی ژاپنی سوبارو برای جذب علاقه‌مندان به سدان‌های اسپرت و پرشتاب، ورژن‌ دیگری با پیشرانه‌ ۳.۶ لیتری نیز ارائه کرده که قدرت ۲۵۶ اسب بخار و گریز از مرکز ۳۳۵ نیوتن‌متر از دور موتور ۴۴۰۰ دور بر دقیقه را عرضه می‌کند. این نمونه، در زمانی حدود ۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و با گذشت ۱۸ ثانیه از شروع حرکت به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. حداکثر سرعت این تیپ از لگاسی ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت بوده و متوسط مصرف سوخت ۱۰.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. مصرف بنزین لگاسی با پیشرانه‌ ۳.۶ لیتر، در ترافیک شهری ۱۱.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و در بزرگراه، ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بو؛د این نمونه هم مانند نمونه پایه از یک گیربکس ۶ سرعته CVT سود می برد.

 

 

سوبارو لگاسی، یک خودروی خانوادگی +تصاویر

 

 

سوبارو لگاسی، یک خودروی خانوادگی +تصاویر

 

سوبارو لگاسی، یک خودروی خانوادگی +تصاویر

منبع

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

قالب وردپرس