پرشین خودرو | جیپ، مارکت ژاپن را تصاحب کرد

پرشین خودرو: جیپ سال قبلی یکی از پر طرفدارترین برندهای خودرو سازی آمریکا بود و اکنون نیز در حال کسب مقام پرطرفدار ترین برند آمریکایی در ژاپن است.

به نوشته پرشین خودرو، فروش خودروی غیر ژاپنی در ژاپن، که خود تحت نام سومین تولید کننده‌ی بزرگ خودرو در جهان فعالیت می‌کند؛ کاری بسیار ساده نیست. با اینحال جریان در باب جیپ کمی دارای اختلاف است و این خودروساز سرسخت تصمیم گرفته است تا در مکانی دست به کار شود که برندهای دیگر از آن سربلند بیرون نیامده‌اند. در در طول چند سال قبلی جیپ در بیشتر مواقع تحت نام یکی از ۱۰ برند مطرح خارجی در مارکت ژاپن حضور داشته، با اینحال در سایه‌ی برندهای لوکس و اسپرت اروپایی بوده است. در طول سه ماهه‌ی اول امسال فروش جیپ ۶.۹ درصد گسترش یافت و مقام هفتم را در بین برندهای فروخته شده در ژاپن بدست آورد. در سال ۲۰۱۶، جیپ موفق به فروش ۹۳۸۸ ابزار خودرو شد و امسال برای رسیدن به هدف ۱۰ هزار ابزار برنامه ریزی کرده است.

تنها در ماه آگوست این تولیدکننده آمریکایی موفق به فروش ۶۳۴۴ ابزار شده بود که فروش شورلت در این دوره، تنها ۳۷۳ ابزار است که حتی از فروش فراری نیز کمتر بود. شاید دوست داشته باشید بدانید که در این کشور فروش لامبورگینی هم از برند مشهور کادیلاک بیشتر است و کادیلاک تنها ۳۲۷ ابزار خودرو فروخته است!

با اینحال در این مارکت باورنکردنی که خریداران آن بر کیفیت تولید بالا، اصرار دارند، رمز موفقیت جیپ چیست؟ در بیشتر مواقع موانعی وجود دارند تا کسب و کاری را سخت و گران کنند با اینحال این مسئله مانعی برای ایجاد رونق در اشتغال در ژاپن می‌شود؟ با این وجود که نه.

کارشناسان باور دارند چند عامل دلیل رونق تجارت کمپانی جیپ در ژاپن شده است که شامل نیروی محرکه ارتقاء کارایی شده و دلیل جلب رضایت مشتریانی شده است که در جستجوی خرید وسیله نقلیه ای با نیروی محرکه اقتصادی و با این وجود توانمند هستند. از دیگر عوامل نیز می‌توان به جای یابی GPS, شامل کل نقشه‌های خیابان‌های ژاپن؛  فرمان راست بودن و به علاوه از طرف دیگر آینه‌های جمع شونده‌ی جانبی اشاره نمود که برای پارک در خیابان‌های تنگ در ژاپن بسیار مطلوب هستند؛ اشاره نمود.

مسئله دیگر که یکی از اساسی ترین دلایل موفقیت امسال جیپ شمرده می‌شود، ایجاد ۸۲ نمایندگی فروش در ژاپن است که در سال ۲۰۱۰ تنها ۵۲ مورد بوده است. همچنین این کمپانی آمریکایی بودجه‌ی آگهی و جذب بازار خود را در هفت سال قبلی دو برابر کرده است. به نظر پنتوس هگستروم مدیریت عملیات فیات کرایسلر در ژاپن موفقیت جیپ به دلیل مارک و برند جیپ است و نه به دلیل اصالت و آمریکایی بودنش.

سایتهای اینترنتی

منبع

دسته‌بندی‌ها: دسته‌بندی نشده

برچسب‌ها: