پرشین خودرو | تویوتا با ظاهر انگوری شکل

پرشین خودرو: این ماشین نه کوتاه تر نه عریض تر و نه سریع تر و نه براق تر از بقیه هم رده های خود است و با چراغ عقب های زشت خود، ظاهر ناامید کننده تری از بقیه هم رده های نسل دومی خود که در قرن ۲۱ به مارکت ارائه شده اند، دارد.

به نوشته پرشین خودرو، این ماشین نه کوتاه تر نه عریض تر و نه سریع تر و نه براق تر از بقیه هم رده های خود است و با چراغ عقب های زشت خود، ظاهر ناامید کننده تری از بقیه هم رده های نسل دومی خود که در قرن ۲۱ به مارکت ارائه شده اند، دارد. با این وجود این ماشین آنقدرها هم بد نیست با اینحال صفت خوب و محشر را هم نمی توان برای آن به کار برد. 

 

 


نقاط مثبت


ظاهر انگوری شکل آن جلب نظر می کند، صندلی های جلو بسیار راحت هستند، سواری با آن فراتر از انتظار بود.

نقاط منفی


صدای وزوز اذیت کننده CVT، جا دار نیست، از قطعات الکترونیک و مدرن فراوانی در آن استفاده نشده است.

تویوتا با نمونه بزرگ با اینحال غیر دلنشین راو four چندین سال است که در مارکت حضور دارد و با این وجود با نمونه‌های قدبلندتر خود از موفقیت‌های عظیم در فروش لذت برده با اینحال اکنون تویوتا می‌خواهد قدم بزرگ‌تری برداشته و از این روی کراس اوور برجسته و تازه C-HR نتیجا راهی خیابان‌ها شده است.


در دیزاین این ماشین از ظاهر حشرات الهام گرفته شده است. C-HR یک کراس اوور ۵ سرنشینی شمرده می شود با این وجود هیچ کدام از توانایی های آف رود، حتی خصوصیت AWD در آن دیده نمی شود. به نظر می رسد تویوتا با تولید این ماشین قصد داشته تا خلاء بوجود آمده بین نمونه های بزرگتر ونواز و کوچکتر اسکیون xD و نمونه قابل ستایش ماتریکس را پر کند. حروف استفاده شده در اسم این ماشین به معنای کوپه(Coupe) و شاسی بلند(Excessive Rider) است که با این وجود چندان هم شاسی بلند شمرده نمی شود.

 

 بررسی تویوتا C-HR مدل 2018


C-HR تویوتا را می توان به نحوی نمونه juke نیسان اسم گذاری کرد و با کمی اغماض می توان آن را مشابه هوندا HR-V نیز دانست با این وجود این ماشین از هر دو نمونه گفته شده بزرگتر است چرا که فاصله محور در این ماشین ۱۰۳٫۹ اینچ و طول کلی ان ۱۷۱٫۲ اینچ است که به ترتیب four.Three اینچ و eight.eight اینچ از نیسان جوک بزرگتر است.

 

مانند بسیاری از رقبا در این ماشین نیز امکاناتی از قبیل بالا رفتن در عقب و دیزاین جمع و جور قسمت عقب در آن دیده می شود. و اگر از دور به این ماشین بنگرید مانند نیسان جوک، ظاهر یک شامپانزه قوز کرده در فکر شما تداعی می شود.


نهایت نظم


با این وجود در لوای دیزاین این شامپانزه قوز کرده یک دیزاین منظم نهفته است چرا که در طارحی این ماشین از پلتفرم معماری تازه تویوتا یعنی TNGA که در نمونه های حال حاضر پریوس نیز به چشم می خورد، استفاده شده است.  به نظر می رسد در تویوتا کرولای تازه نیز که خیلی زود عرضه می شود از همین معماری پیشرفته استفاده شده باشد.

 

 بررسی تویوتا C-HR مدل 2018


این معماری به روش یکپارچه دیزاین شده است به طوری که به خوبی از ستون جلو و سیستم تعلیق قسمت جلوی ماشین و تنظیمات کنترل بدنه قسمت عقب ماشین خدمات رسانی می کند و نتیجه نهایی آنقدر چشمگیر است که پیشرفت زیادی در این کلاس به حساب می آید.

 

فرمان این ماشین به روش برقی کنترل می شود و از دیسک های ترمز ضد قفل با سیستم خنک کننده در قسمت جلو و از دیسک های معمولی در قسمت عقب آن استفاده شده است. موتور این ماشین به روش برعکس در قسمت جلوی آن قرار داده شدهکه از سیستم انتقال نیروی اتوماتیک(CVT) نیز سود می برد.

 

 بررسی تویوتا C-HR مدل 2018


پیشرانه این ماشین ۲ لیتری است و بر پایه موتورهای قدیمی چهار سیلندر ZR ساخته شده است. از کامپوزیت های دوگانه و ۱۶ سوپاپ با تایمینگ متغیر  و پیستون هایی با دامنه حرکتی زیاد در این ماشین استفاده شده است با اینحال در این مواقع، قدرت موتور این ماشین تنها ۱۴۴ اسب بخار در بالاترین دور موتور یعنی ۶۱۰۰ دور در دقیقه است. حداکثر گریز از مرکز موتور ۱۳۹ پوند فوت است که در دور موتور ۳۹۰۰ دور در دقیقه به دست می آید. اگر بخواهیم جمع بندی کنیم قادریم بگوییم با استناد به قدرت پایین موتور با اینحال تنظیمات ساده و بی همتایی را در این ماشین بیننده هستیم.

 

 بررسی تویوتا C-HR مدل 2018


با این وجود با استناد به بهره برداری از حالت CVT در موتور این ماشین، صفت سادگی را نمی توان برای آن به کار برد. اگر بخواهیم جمع بندی کنیم قادریم بگوییم، CVT ها اجرای مناسب تری در موتورهای توربوشارژ مدرن دارند. برای نمونه، موتور ۱٫۵ لیتری توربو چهار سیلندری که بر روی هوندا سیویک قرار دارد با حداکثر گریز از مرکز ۱۶۲ اسب بخار در دور موتور ۱۷۰۰ دور در دقیقه توانایی دارد ۱۷۴ اسب بخار نیرو تولید کند و می تواند این بازدهی را تا دور موتور ۵۵۰۰ دور در دقیقه نیز حفظ کند که عملکرد مثبتی برای این ماشین ارزیابی می شود. از همین حیث قادریم بگوییم سیستم CVT  موتور آن ماشین نیاز به سرعت های بالا برای غرش موتور برای بهترین عملکردش ندارد.

 

 بررسی تویوتا C-HR مدل 2018


ممکن است در سال ۲۰۱۱ این موتور برای سیستم CVT خوب به نظر می رسید با اینحال بهره برداری از این سیستم با این مشخصات موتور در سال ۲۰۱۸ چندان مدرن به نظر نمی رسد. این به این مفهوم است که بهره برداری از دنده های مجازی از قبل تعیین شده از روش دنده دستی امری خنده دار در عصر حال حاضر  شمرده می شود و اگر یک پدال تعویض دنده در پشت فرمان قرار می گرفت مرسوم تر بود که این گونه نیست. با این وجود تصور میکنیم که هدف اصلی از تولید این ماشین بیشتر تعویض دنده به روش دستی بوده است و به این دلیل این موارد در آن دیده نشده اند.

 

 بررسی تویوتا C-HR مدل 2018

سطح آرامش و رفاه خودرو بسیار خوب است. در دورهای پایین پیشرانه به سختی می‌توان متوجه روشن بودن پیشرانه شد. در جاده نیز صدای جاده و باد به خوبی سرکوب شده است. غیر از موارد گفته شده، قوای محرکه‌ی سبک‌تر تویوتا دلیل هماهنگی خوب با شاسی خودرو می‌شود.

کندی قابل پیش بینی


ماشینی به وزن ۳۲۸۶ و با قدرت موتور ۱۴۴ اسب بخار صرف نظر از نوع سیستم انتقال، قاعدتاً نمی تواند در دسته ماشین های سریع و چابک قرار گیرد. C-HR توانایی دارد ظرف ۱۱ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت وظرف ۱۸٫four ثانیه به سرعت ۷۹ مایل در ساعت برسد که با این وجود با بهره برداری از حالت M در سیستم انتقال در آن، کمی این رکوردها درمقایسه با حالت تمام اتوماتیک بهتر می شوند. با این وجود تمامی این رکوردها حداقل نیم ثانیه بدتر از تمامی هم رده های این ماشین که در سال ۲۰۱۵ ساخته شده اند، شمرده می شود! به طرز ویژه، این ماشین ۱٫eight ثانیه کندتر از مزدا CX-Three تورینگ با موتور ۱۴۶ اسب بخاریش است که تمامی درگ های مقایسه ای با C-HR را برنده شده است. به طرز واضحی بهره برداری از CVT دلیل نزول عملکرد در C-HR شده است.


در قسمت مصرف سوخت بهینه در بزرگراه ها این ماشین عملکرد نسبتاً خوبی دارد. مصرف سوخت ترکیبی این ماشین(شهر و بزرگراه) ۲۸ مایل در هر گالن تخمین زده شد با اینحال C-HR موفق شد با ثبت ۳۷ مایل در هر گالن در مسافت ۲۰۰ مایلی که در یکی از بزرگراه ها طی کردیم، عملکرد خوبی از خود بر جای بگذارد چرا که این رکورد ۶ واحد بهتر از نرخ های استاندارد مصرف سوخت بهینه است. 

 

 بررسی تویوتا C-HR مدل 2018

تمامی نمونه های C-HR تجهیز به تایرهای ۱۸ اینچی چند فصل هستند که با فرمان سفت آن هدایت می شوند.فرمان این ماشین به خودی خود سبک است  و بهره برداری از چرم در آن بسیار خوب ارزیابی می شود با اینحال در رفتار و در خروجی نهایی جریان متفاوتی را بیننده هستیم چرا که عملکرد فرمان بسیار سفت است.

قابلیت ها زیادی بسیار زیاد


تویوتا این ماشین را در دو تریم XLE با هزینه پایه ۲۳۴۹۵ دلار و تریم XLE پرمیوم با هزینه پایه ۲۵۳۴۵ دلار ارائه می کند(که به نظر می رسد ارائه XLE توجیه ویژه ای نداشته است) . لیست قابلیت ها موجود در تریم XLE عبارت است از هدایت ماشین در حالت کروز، اخطار خروج از خط، همیار حرکت بین خطوط، چراغ های جلوی پروژکتوری،  کنترل هواشناسی دوگانه، بهره برداری از چرم دور فرمان و یک صفحه لمسی ۷ اینچی که در کنسول مرکزی جلوی ماشین قرار گرفته و سیستم های ارتباطی با سرنشینان و قابلیت ها تفریحی با این صفحه نمایش انجام می شود. در نمونه های XLE پرمیوم غیر از موارد فوق بیننده آینه های برجسته، پایش نقطه کور، گرم کن در صندلی ها، چراغ های مه شکن و چراغ بر روی آینه های بغل.

 

 بررسی تویوتا C-HR مدل 2018

 
در کمال تاسف خبری از سیستم صوتی entune مخصوص تویوتا در این ماشین نیست. از دیگر نکات قابل توجه در C-HR می توان به عدم نمایش تصویر دوربین های عقب بر روی صفحه نمایش جلو اشاره نمود که به جای آن بر روی آینه عقب در یک مربع کوچک نمایش داده می شود. اثری از اپل کارپلی و یا اندروید اتو در لیست قابلیت ها این ماشین نیز دیده نمی شود. برای بهره برداری از سیستم ناوبری نیز می بایست از گوشی خود استفاده کنید چرا که به طرز پیش فرض در C-Hr تعبیه نشده است.


بیشتر قسمت های کابین C-HR با مواد پلاستیکی مشکی رنگ ساخته شده است و فضایی که در دست سرنشینان است نیز چندان بزرگ ارزیابی نمی شود. با اینحال صندلی ها بسیار راحت هستند و سرنشینان عقب به سادگی می توانند یک خواب راحت داشته باشند. محیط بخش بار C-HR از استانداردهای این کلاس بسیار پایین تر است چرا که با خواباندن صندلی های عقب تنها ۳۶ فوت مکعب به آن اضافه می شود.تمامی C-Hr های موجود در مارکت آمریکا در کشورهای ترکیه مونتاژ می شوند و با استناد به این مسئله به نظر نمی رسد در آتی بیننده افزایش در کیفیت مواد استفاده شده در کابین شویم.

 

 بررسی تویوتا C-HR مدل 2018


با اینحال روی هم رفته، C-Hr هم یکی از ماشین های تویوتا شمرده می شود و گزینه مناسبی برای خرید به حساب می آید و پیش بینی می شود در نمونه های بعدی بیننده اصلاح مشکلات حال حاضر آن باشیم. این ماشین خوب کسانی است که به ظاهر مکانیکی و دیزاین بیرونی ماشین ارزش فراوانی می دهند.

 

منبع

دسته‌بندی‌ها: دسته‌بندی نشده

برچسب‌ها: