هوندا از نمونه ۲۰۱۸ آکورد پرده گشود + تصویر

برای سال ۲۰۱۸ هوندا اقدام به عرضه نمونه تازه ای از سدان پرفروش آکورد کرده که تفاوت فراوانی در قسمت نیروی محرکه آن اجرا شده است. برای سال ۲۰۱۸، هوندا نیروی محرکه شش سیلندر V شکل ۳.۵ لیتری این خودرو را کنار قرار داده است تا آن را با یک نیروی محرکه چهار سیلندر توربوشارژر جانشین کند. یک نمونه هیبریدی تازه و جعبه‌دنده‌ی ۱۰ سرعته‌ی اتوماتیک نیز از دیگر تغییراتی هستند که در نمونه ۲۰۱۸ مشاهده خواهیم کرد.

نسل تازه هوندا آکورد ۲۰۱۸ از پاییز سال جاری وارد مارکت خواهد شد و معرفی آن برای کنفرانس خودروی دیترویت و لس‌آنجلس برنامه‌ریزی شده است. این نمونه دهمین نسل از این خودروی سدان به‌حساب می‌آید و دیزاین آن در مقایسه با قبل زیباتر و پویاتر شده است.

 

باید قبول کرد که ارائه‌ی یک نسل تازه از آکورد کار بسیار سختی است؛ چون این خودرو در مارکت جهانی فروش، بسیار موفق است و یکی از پرفروش‌ترین خودروهای جهان بعد از تویوتا کمری به شمار می‌رود. حتی از لحاظ مارکت فروش دست دوم هم آکورد از کمری جلوتر است و پرطرفدار‌ترین خودرو نزد خریداران آمریکایی است. غیر از این، آکورد در قسمت اجاره و مالکیت سازمانی نیز پرطرفدار‌ترین خودرو در جهان است.

به هر صورت هوندا نیاز دارد این خودرو را تغییر دهد تا بتواند فروش آن را در حد حال حاضر حفظ کند؛ به‌خصوص اینکه بسیاری از خریداران این سگمنت در حال جذب شدن به سوی کراس‌اوورها هستند و باید تمهیدی اندیشید که خریداران بازهم به خرید خودروهای سدان کلاس متوسط علاقه‌مند باقی بمانند. آکورد هم اینک سومین خودروی پرفروش هوندا است و بعد از کراس‌اوور هوندا CR-V و هوندا سیویک قرار دارد.

تمامی نمونه‌های آکورد که شامل ورژن‌ی هیبریدی نیز می‌شوند، مثل قبل در کارخانه‌ی هوندا در ماریسویل ایالت اوهایو تولید خواهند شد. پیشرانه و جعبه‌دنده‌ی ضریب متغیر (CVT) نیز در اوهایو به تولید خواهند رسید؛ با اینحال جعبه‌دنده‌ی تازه ۱۰ سرعته در ایالت جورجیا تولید می‌شود.

هوندا آکورد تازه دو نیروی محرکه تازه نیز دریافت خواهد نمود که هر دو از نوع توربوشارژ و به سیستم تزریق مستقیم سوخت تجهیز هستند. نیروی محرکه پایه از نوع ۱.۵ لیتری است که می‌تواند ۱۹۲ اسب بخار قدرت همراه با ۲۶۰ نیوتون متر گریز از مرکز تولید کند. برای مقایسه باید بدانید که نیروی محرکه ۲.۵ لیتری حال حاضر آکورد توانایی تولید ۱۸۵ اسب بخار قدرت همراه با گریز از مرکز ۲۴۵ نیوتون متری دارد. این نیروی محرکه تازه بهمراه یک جعبه‌دنده‌ی ضریب متغیر ارائه خواهد شد؛ با اینحال در نمونه‌های اسپرت امکان سفارش جعبه‌دنده‌ی ۶ دنده‌ی دستی نیز می باشد.

در شرایطی که تویوتا بازهم برای قوی‌ترین نمونه کمری نیروی محرکه ۶ سیلندر وی شکل را حفظ کرده است، هوندا اقدام به جایگزینی نیروی محرکه ۶ سیلندر با یک نمونه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو کرده که از هوندا سیویک Kind R به عاریت گرفته شده است. این پیشرانه می‌تواند ۲۵۲ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتون متر گریز از مرکز تولید کند که درباره این مثال نیز باید اشاره نمود نیروی محرکه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری قبلی توانایی تولید ۲۷۸ اسب بخار قدرت داشت. با اینحال موضوع‌ی مثبت این نیروی محرکه تازه این است که طوری دیزاین شده است تا گریز از مرکز خود را در دورهای پایین در دست راننده قرار دهد؛ ضمن اینکه درمقایسه با کیفیت سوخت نیز حساسیت پایینی دارد و الزامی برای بهره برداری از سوخت پریمیوم در آن نیست. این پیشرانه به یک جعبه‌دنده‌ی ۱۰ دنده‌ی اتوماتیک وصل خواهد بود که اولین جعبه‌دنده‌ی ۱۰ سرعته‌ای است که برای خودروهای دیفرانسیل جلو ساخته می‌شود؛ با این وجود بازهم در نمونه اسپرت امکان سفارش جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی اتوماتیک به قوت خود باقی است.http://automan.ir/wp-content/uploads/2017/10/9720__0.jpg

 

آکورد هیبریدی با اینحال به یک نیروی محرکه ۲ لیتری تنفس طبیعی تجهیز است که با سیکل احتراق آتکینسون کار می‌کند و به یک الکتروموتور نیز کوپل شده است. در تولید این الکتروموتور نیز برای اولین بار به‌جای فلزات معدنی سنگین‌وزن از مگنت‌های سبک‌وزن استفاده شده است. باتری‌های این نمونه نیز در کف قسمت عقب خودرو کار قرار داده شده‌اند تا فضایی از صندوق بار را اشغال نکنند.

در هوندا آکورد ۲۰۱۸ برای افزایش سواری و هندلینگ خودرو از سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و سیستم تعلیق چند اتصالی مولتی‌لینک در عقب استفاده شده است. به علاوه از طرف دیگر در نمونه ۲۰۱۸، آکورد برای اولین بار به کمک‌فنرهای اکتیو تجهیز خواهد شد که قادر اند عملکرد خود را از یک پانصدم ثانیه تغییر دهند.

هوندا آکورد ۲۰۱۸

در قسمت ابعاد خارجی آکورا ۲۰۱۸ باید اشاره نمود که این خودرو حاوی عرض بیشتر، با اینحال طول و ارتفاع کمتری است؛ با این وجود فاصله‌ی محوری آن ۵.۴ سانتیمتر گسترش یافته است تا بیننده کابین بزرگ‌تری در مقایسه با قبل باشیم. به علاوه از طرف دیگر وزن این خودرو در نمونه‌های مختلف ۵۰ الی ۷۰ کیلوگرم کاهش یافته است که این کاهش وزن به خاطر بهره برداری از پلتفرم و ساختار شاسی تازه این خودرو انتشار یافته است.

گرچه فاصله‌ی محوری این خودرو گسترش یافته؛با اینحال طول کلی آن حدود یک سانتیمتر کوتاه‌تر از قبل شده است تا بدین ترتیب استقامت بیشتری در پیچ‌ها داشته باشد. عرض خودرو نیز ۱ سانتی‌متر گسترش یافته، ضمن اینکه ارتفاع آن ۱.۵ سانتیمتر کمتر از نسل حال حاضر است و این کاهش ارتفاع باعث شده است سرنشینان در ارتفاع پایین‌تری از قبل قرار داشته باشند و به همین خاطر به توجه به ارتفاع کمتر خودرو، محیط بالای سر بطور کلی کافی برای سرنشینان می باشد. صندلی‌های عقبی نیز کمی عقب‌تر کشیده شده‌اند تا محیط پای سرنشینان عقب حدود ۶ سانتیمتر گسترش بیابد. محیط داخل کابین چیزی تقریبا ۲۹۷۰ لیتر است که ۷۰ لیتر بیشتر از قبل است و محیط صندوق بار نیز بیشتر از قبل شده است؛ به‌طوری‌که هوندا این گزینه را اساسی ترین تغییری می‌داند که در آکورد تازه اجرا شده است.

از لحاظ دیزاین نیز هوندا سعی کرده است با کاهش ارتفاع خودرو، نمایی اسپرت‌ به این خودرو بدهد؛ عرض زیاد خودرو، زاویه‌ی آیرودینامیک بدنه و فاصله‌ی کم ابتدا و انتهای خودرو با چرخ‌ها دیگر مشخصات ظاهری این نمونه هستند. ضخامت ستون‌ها نیز در نمونه تازه کاهش یافته است که کل این موارد باعث افزایش ۳ درصدی دینامیک خودرو شده‌اند. نمای جلوی آکورد ۲۰۱۸ نیز حول محور جلوپنجره‌ی بزرگ کرومی این خودرو دیزاین شده است که امضای هوندا یعنی چراغ‌های روشنایی در روز LED مثل قبل در این بخش موجود هستند. در نمای عقبی نیز چراغ‌های LED و خروجی‌های دوگانه‌ی اگزوز اساسی ترین بخش‌های ظاهر پشتی خودرو را مختص خود کرده‌اند.

در داخل کابین بیننده بهره برداری از مواد نرم و باکیفیتی برای داشبورد هستیم؛ ضمن اینکه دیزاین کنسول و غربیلک فرمان نیز بطور کلی تازه است. روی فرمان پدال‌های تعویض دنده نصب شده‌اند و صندلی راننده حاوی تنظیم برقی در ۱۲ جهت است. به علاوه از طرف دیگر صندلی‌های جلوی آکورد به گرم‌کن و سردکن تجهیز هستند.

سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی این خودرو بطور کلی تازه است و از یک صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی سود می‌برد که با این وجود بازهم کلیک‌های فیزیکی برای کنترل میزان صدا به قوت خود باقی هستند. کاهش کلیدهای فیزیکی در این خودرو را می‌توان جواب هوندا به انتقاداتی دانست که به نمونه سیویک نسبت داده شدند. سیستم ارتباطی آکورد هم از اپل کارپلی و اندروید اتو خدمات رسانی می‌کنند و می‌توان نرم‌افزارهای متفاوتی را روی آن اجرا کرد. در طرف دیگر راننده یک صفحه نمایش ۷ اینچی قرار دارد. نمونه‌های تورینگ آکورد (استیشن) که به نیروی محرکه ۱.۵ و ۲ لیتری تجهیز باشند، از سیستم صفحه نمایش سربالا (هدآپ) ۶ اینچی نیز برخوردار هستند.

http://automan.ir/wp-content/uploads/2017/10/9720__3.jpg

در این خودرو از نسل تازه سیستم ارتباطی ویژه هوندا با اسم HondaLink استفاده شده است که حاوی توانایی‌هایی چون موقعیت‌های اورژانسی، روشن و خاموش کردن پیشرانه از دور و حتی مکان‌یابی خودروی سرقت شده است. از قابلیت ها دیگر آکورد ۲۰۱۸ می‌توان به تماس بلوتوث، هات‌اسپات وای‌فای، شارژر بی‌سیم موبایل، پورت USB و خدمات رسانی از شبکه جهانی وب ۴G LTE اشاره نمود.

پکیج ایمنی هوندا با اسم Honda Sensing نیز به‌صورت استاندارد در تمامی نمونه‌های آکورد ۲۰۱۸ موجود خواهد بود. تولید کننده به علاوه از طرف دیگر سیستم‌های کمکی رانندگی تازه ای از قبیل سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم اخطار انحراف از مسیر، سیستم حفظ فاصله‌ی طولی، کروز کنترل هوشمند، سیستم تشخیص علائم جاده، سیستم اخطار نقطه کور، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم اخطار ترافیک عبوری و سیستم تشخیص هوشیاری راننده در این خودرو به کار برده است.

هوندا آکورد ۱.۵ لیتری در شش تیپ LX، اسپرت، EX ،EX-L ،EX-L Navi و تورینگ ارائه خواهد شد و نمونه ۲ لیتری نیز در چهار تیپ اسپرت، EX-L ،EX-L Navi و تورینگ ارائه می‌شود. برای نمونه هیبریدی نیز پنج تیپ EX ،EX-L ،EX-L Navi، تورینگ و هیبرید وجود خواهند داشت.

هزینه دقیق هوندا آکورد ۲۰۱۸ هنوز مطرح نشده است؛ با اینحال با نزدیک شدن به لحظه ارائه‌ی این خودرو، هوندا جزئیات هزینه ای این خودرو را نیز مطرح خواهد نمود. با این وجود مطرح شده است هزینه این خودرو با استناد به سگمنتی که در آن قرار دارد و ارزش موفقیت این خودرو در مارکت فروش، بسیار نبردی خواهد بود.

منبع

دسته‌بندی‌ها: معرفی خودرو