هزینه نمونه‌های مختلف هیوندای آیونیک + تصویر و مشخصات

هزینه نمونه‌های مختلف هیوندای آیونیک + تصویر و مشخصات

جزئیات فنی و هزینه نمونه‌های مختلف هیوندای آیونیک پخش شد

هیوندای، سرمایه‌گذاری سنگینی روی نمونه‌ آیونیک کرده است. این خودرو، در تیپ‌های مختلف در آینده ای زود در بازارهای جهانی معرفی می‌شود و شرایط ضروری برای واردات به ایران با حداقل تعرفه‌ی گمرکی را خواهد داشت.

صاحبنظران اعتقاد دارند نمونه آیونیک از هیوندای، رقیبی مهم برای تویوتا پریوس و دیگر خودروهای هیبریدی دنیا خواهد بود. این کالا در سه تیپ نیروی محرکه تمام برقی (EV)، هیبرید و پلاگین هیبرید (PHEV) معرفی می‌شود؛ در شرایطی که بدنه‌ی هرسه خودرو در کلاس سدان کامپکت و شبیه به نمونه بسیار موفق النترا خواهد بود.

نیروی محرکه آیونیک هیبرید، ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر است که ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتن‌متر گریز از مرکز دارد. یک موتور الکتریکی ۳۲ کیلووات (۴۳ اسب بخار) با گریز از مرکز ۱۷۰ نیوتن‌متر نیز در این نمونه می باشد که کل قدرت ۱۴۰ اسب بخار و گریز از مرکز ۱۵۰ نیوتن‌متر ممکن می‌کند. متوسط مصرف سوخت در آیونیک هیبرید، ۴.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود که حدود ۰.۳ لیتردر مقایسه با تویوتا پریوس کمتر است. باتری‌های لیتیوم یون این نمونه، ۱.۵۶ کیلووات ساعت ظرفیت دارند.

هیوندای آیونیک Hyundai ioniq 2017

ورژن‌ی پلاگین هیبرید آیونیک، همان نیروی محرکه بنزینی ۱.۶ لیتری نمونه هیبرید را در دست دارد؛ با اینحال با موتور الکتریکی ۶۰ اسب بخار معرفی می‌شود. کل قدرت این خودرو ۱۴۰ اسب بخار و گریز از مرکز آن، ۲۶۵ نیوتن‌متر خواهد بود که متوسط مصرف سوخت ۱.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را ممکن می‌کند. باتری‌های آیونیک پلاگین، ۸.۹ کیلووات ساعت انرژی الکتریکی ذخیر می‌کنند. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به لحظه ۱۰.۸ ثانیه احتیاج دارد و رانندگی نهایت سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت را ممکن می‌کند.

هیوندای آیونیک Hyundai ioniq 2017

آیونیک تمام الکتریکی با یکدفعه شارژ کامل باتری‌های ۲۸ کیلووات ساعت خود، مسافت تا ۲۸۰ کیلومتر را می‌پیماید. موتور برقی این خودرو، ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۹۵ نیو‌تن‌متر گریز از مرکز دارد و رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ظرف ۸ ثانیه را ممکن خواهد نمود. نهایت سرعت یونیک برقی، ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت است و مانند دیگر نمونه‌های آیونیک، به روش دیفرانسیل جلو رفتار خواهد نمود. شارژ کامل باتری‌های این خودرو با برق شهری،۴ ساعت و ۲۵ دقیقه لحظه می برد؛ با اینحال با سیستم شارژ سریع هیوندای، کمتر از ۳۰ دقیقه خواهد بود.

هیوندای آیونیک Hyundai ioniq 2017

به ذهن خطور میکند ورژن‌ی هیبرید آیونیک، بهتری‌های مخصوصی در مقایسه با پریوس داشته باشد و پرفروش‌تر از دیگر نمونه‌ها ظاهر شود. هیوندای از یک جعبه دنده‌ی مدرن ۶ سرعته و دوکلاچه برای آیونیک سود میبرد؛ در شرایطی که گیربکس پریوس، از نوع CVT و تا حدودی کسل‌کننده است. مصرف سوخت هیوندای هیبرید هم روی کاغذ کمتر از پریوس است و با شارژ کامل باتری و یک‌بار سوخت‌گیری بنزین به میزان ۴۵ لیتر، بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت خواهد پیمود.

هیوندای آیونیک Hyundai ioniq 2017

ارزان‌ترین نمونه از سری آیونیک، ورژن‌ی هیبرید است که به احتمال فراوان، قبل از دو تیپ دیگر در مهرماه امسال معرفی‌‌ی عمومی خواهد شد. این نمونه آستانه‌ی هزینه ۲۳ هزار دلار بهمراه دارد. چند ماه بعد از آیونیک هیبرید، نمونه‌های پلاگین هیبرید و تمام الکتریک این خودرو توزیع جهانی خواهند شد. نمونه پلاگین بدون بهره برداری از بنزین تا مسافت ۵۰ کیلومتر، انرژی خواهد داشت، در شرایطی که با نیروی محرکه تمام برقی تا ۲۸۰ کیلومتر را با یکدفعه شارژ کامل طی می‌کند. هزینه آیونیک پلاگین هیبرید در حالت پایه، ۲۷ هزار دلار و در نمونه الکتریکی، ۳۳ هزار دلار خواهد بود.

منبع

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

قالب وردپرس