مقایسه دو سدان پرطرفدار ۱۵۰ میلیونی در مارکت ایران(هیوندای النترا یا کیا سراتو)

مقایسه دو سدان پرطرفدار ۱۵۰ میلیونی در مارکت ایران(هیوندای النترا یا کیا سراتو)

مقایسه دو سدان پرطرفدار ۱۵۰ میلیونی در مارکت ایران ،مقایسه النترا با سراتو ۲۰۱۷ ،النترا بخرم یا سوناتا ،سراتو ۲۰۱۷ هزینه ،مقایسه النترا با سوناتا yf

مقایسه دو سدان محبوب 150 میلیونی در بازار ایران

گجت‌نیوز- دو خودروی هیوندای النترا و کیا سراتو در کلاس سدان‌های کوچک قرار می‌گیرند. هر دو خودرو از پلتفرم‌های یکسانی سود می‌برند و توانایی‌ و خصوصیات آن‌ها نیز به هم نزدیک است. به علاوه از طرف دیگر هر دو خودرو با حدود هزینه ۱۵۰ میلیون تومان در مارکت ایران به فروش می‌رسند.

سراتو کالایی از کمپانی کیا موتورز کره جنوبی، یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان است. این سدان پرطرفدار در سال ۲۰۰۳ میلادی به بازارهای جهانی عرضه شد با اینحال ما در این نوشته تصمیم گرفته ایم نسل چهارم خودرو یعنی نمونه ۲۰۱۷ آن را با النترا مقایسه کنیم. هیوندای النترا نیز نخستین بار در سال ۱۹۹۰ میلادی عرضه شد. این خودرو در ابتدای ورود به مارکت جهانی با اسم آوانته (Avante) شناخته می‌شد. آوانته تا سال ۲۰۰۰ در خط تولید اصلی کمپانی خودروسازی کره‌ای هیوندای قرار داشت. نسل سوم این خودرو در بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ تولید شد و به مارکت ایران نیز راه پیدا کرد. نسل ششم النترا در سال ۲۰۱۷ روانه مارکت شد.

هیوندای النترا با دیزاین دلچسب پیوسته مورد استقبال خریداران قرار گرفته و به دلیل مشابهت به برادر بزرگ‌ترش، به سوناتای کوچک شهرت یافته است. کیا نیز بعد از موفقیت نسل قبلی سراتو، در نسل تازه خودرو تحولاتی را ایجاد کرده که دلیل نزدیک شدن ظاهر آن به کیا اپتیما شده است.

النترا ۲۰۱۷ در نمای بیرونی حاوی یک جفت چراغ جلو پروژکتوری باریک با جلوپنجره عریض و شش گوشه زاویه‌دار با قسمت‌های افقی است. در پایین خودرو نیز عنصر های بومرنگی‌شکل برای جای‌گیری چراغ‌های مه‌شکن گرد گنجانده شده است. در نمای جانبی، خط برجسته‌ای از روی گلگیر جلو کشیده شده و دیزاین تازه ستون C و رینگ‌های آلیاژی ۱۶ اینچی قابل مشاهده است. در پشت خودرو نیز چراغ‌های عقب بزرگ LED دلنشین و اسپویلری شیک دیده می شود. در کل، بدنه النترای تازه به یکی از ایرودینامیک‌ترین خودروها در کلاس خود مبدل شده است.

وانگهی از سمت دیگر، کیا سراتو ۲۰۱۷ تغییراتی را درمقایسه با نسل قبلی خود تجربه کرده که از نمونه آن‌ها می‌توان به چراغ‌های کشیده تازه در قسمت جلو که جانشین چراغ‌های بزرگ و گرد نمونه قبلی اشاره نمود. سپر جلوی تازه با جلوپنجره زیرین کشیده با چراغ‌های مه شکن و هواکش‌های بلند مصنوعی در طرفین خودرو گنجانده شده است. چراغ‌های عقب و قطعات LED تازه از دیگر تفاوت این ورژن به شمار می‌روند.

کابین هیوندای النترا و کیا سراتو

در کابین هیوندای النترا ، المان‌هایی از سوناتا قابل مشاهده است. همزمان با اینکه سراتو حاوی دیزاین منحصربه‌فردی درمقایسه با برادر بزرگ‌ترش یعنی اپتیما است. کابین سراتو درمقایسه با النترا از کیفیت بهتری دارا است با اینحال دیزاین ادوات داشبورد و آمپرها خیلی دلنشین نیستند. با این وجود دیزاین صندلی‌ها و غربیلک فرمان در سراتو جذابیت بیشتری دارد.

کیا سراتو ۲۰۱۷ از پیشرانه ۲ لیتری ۱۵۲ اسب بخاری و هیوندای النترا ۲۰۱۷ از پیشرانه ۲ لیتری ۱۶۳ اسب بخاری استفاده می‌کنند. گیربکس‌های مورد بهره برداری در دو خودرو عملکرد مشابهی دارند با اینحال النترا ۰.۳ شتاب بیشتری درمقایسه با رقیبش دارد.

در کل می‌توان گفت عملکرد این دو سدان پرطرفدار مارکت ایران به یکدیگر نزدیک است و از لحاظ فنی خیلی تفاوتی با هم ندارند. حتی در قسمت ابزارهای رفاهی و ایمنی نیز این مشابهت می باشد و ممکن است اصلی‌ترین ملاک برای اینتخاب یکی از این دو خودرو، خواست خریداران باشد. در انتهای در جدول پایین، مشخصات کیا سراتو ۲۰۱۷ و هیوندای النترای ۲۰۱۷ را با هم مقایسه می‌کنیم.
مقایسه مشخصات و خصوصیت‌های کیا سراتو با هیوندای النترا ۲۰۱۷

خودرو هیوندای النترا ۲۰۰۰ نیوفیس کیا سراتو ۲۰۰۰ نیوفیس
پیشرانه ۴ سیلندر ۴ سیلندر
گیربکس ۶ سرعته تیپ ترونیک ۶ سرعته تیپ ترونیک
حجم موتور ۱۹۹۹ سی‌سی ۱۹۹۹ سی‌سی
دیفرانسیل جلو جلو
سوپاپ ۱۶ ۱۶
قدرت موتور ۱۵۲ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه ۱۵۲ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه
گریز از مرکز ۱۹۸ نیوتن متر در ۴۸۰۰ دور در دقیقه ۱۹۴ نیوتن متر در ۴۸۰۰ دور در دقیقه
وزن خودرو ۱۱۹۴ کیلوگرم ۱۲۶۸ کیلوگرم
حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۱۰.۲ ثانیه ۱۰.۵ ثانیه
مصرف سوخت ۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
ظرفین مخزن سوخت ۵۰ لیتر ۵۰ لیتر
استاندارد محیط زیست یورو ۴ یورو ۴
کیسه های هوا راننده، سرنشین، جانبی، پرده‌ای راننده، سرنشین، جانبی، پرده‌ای
ترمز ABS – EBD – ESP – BAS ABS – ESP – EBD – BAS
صندلی راننده برقی – چرم – گرم‌کن و سردکن تنظیم صندلی راننده در ۱۰ جهت – گرم‌کن و سردکن
تهویه مطبوع دستی – کنترل اتوماتیک سفارشی مجزا برای سرنشینان جلو
پنجره برقی برقی
آینه برقی تجهیز به گرم‌کن برقی
چراغ روشن و خاموش شدن اتوماتیک سفارشی LED
دیگر قابلیت ها ۵ گرم‌کن و ۲ سردکن – فرمان ۳ حالته – کول باکس – کروزکنترل – سانروف – سیستم کمکی پارک – اتو هلد – استارت بدون کلید – چراغ‌های دی لایت – سیستم چراغ‌های خوش‌آمدگویی – حافظه صندلی – حسگر جلو ۶ کیسه هوا – مانیتور – فرمان سه حالته – ۵ گرم‌کن – ۲ سردکن – استارتر بدون کلید – دنده پشت فرمان – صندلی راننده برقی – حافظه صندلی راننده – سانروف – کولر دیجیتال – حسگر جلو و عقب – دوربین عقب – چراغ‌های زنون – چراغ‌های دی لایت – حسگر نور – آینه فتوکرومیک – آینه تاشو برقی – سیستم چراغ‌های خوش‌آمدگویی – کول باکس – بلوتوث – کروز – دستور گفتاوری – چراغ مه شکن عقب – رادار نقطه کور
هزینه در مارکت ایران ۱۵۳ میلیون تومان ۱۵۱ میلیون تومان

منبع

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

قالب وردپرس