مقایسه‌ی موستانگ جی‌تی ۲۰۱۶ در مقابل کامارو اس‌اس ۲۰۱۶

مقایسه‌ی موستانگ جی‌تی ۲۰۱۶ در مقابل کامارو اس‌اس ۲۰۱۶

موستانگ در مقابل کامارو، نبردی بی‌انتهای ،مشخصات فورد موستانگ ،مشخصات کامارو SS 2016 ،

از دیرباز فورد موستانگ و شورولت کامارو پیوسته رقابت نفس‌گیری داشتند و هر یک جهت تصاحب سهم بیشتری از مارکت در تکاپو بودند. با معرفی‌ی نسل تازه کامارو، رقابت بین پرطرفدار‌ترین خودروهای ماسل از نو از سر گرفته شده است. جهت مقایسه‌ی عمیق موستانگ جی‌تی ۲۰۱۶ در مقابل کامارو اس‌اس ۲۰۱۶ با ما همراه باشید.

 وقتی که صحبت از خودرو‌های عضلانی آمریکا به میان بیاید ناخودآگاه چند کالا در فکر تداعی می‌شود؛ فورد موستانگ، شورولت کامارو و داج چلنجر. با این وجود نباید از پونتیاک GTO‌ و پلیموت GTX فراموش کرد. با اینحال با استناد به روند حال حاضر کمپانی‌های خودروسازی ایالات متحده، تنها موستانگ، کامارو و چارجر هم‌چنان راه خود را ادامه می‌دهند و تحت نام خودرو‌های عضلانی خود را عرضه می‌کنند. با اینحال اگر بخواهیم به این رده از خودرو‌های دقیق‌تر بنگریم، خواهیم دید که پیوسته موستانگ و کامارو تحت نام بهترین نمونه‌های موجود خودنمایی کرده‌اند. از لحظه تولد کامارو در سال ۱۹۶۶ نبردی نفس‌گیر بین خودرو‌های ماسل غول‌های خودروسازی ایالات متحده شکل گرفته که در هر نسل دلنشین‌تر دنبال می‌شود. این آزمون با عرضه نسل ششم کامارو مجددا از سر گرفته شد. با استناد به ارائه‌ی زودتر نسل ششم موستانگ، این خودرو موفق شد در طول غیبت کامارو لقب پرفروش‌ترین خودروی اسپرت سال ۲۰۱۵ را به مالکیت خود درآورد. با اینحال با عرضه و ارائه‌ی نسل تازه کامارو بهمراه تکمیل‌های متنوع، موستانگ فشار فراوانی را از جانب رقیب پرآوازه‌ی خود متحمل شده است. کامارو ۲۰۱۶ تنها با یک هدف به مارکت ارائه شده است؛ نابودی موستانگ.

موستانگ جی‌تی ۲۰۱۶ اختلاف‌ ویژه ای با نمونه‌ی ۲۰۱۵ خود ندارد. ولی باید گفت موستانگ جی‌تی یکی از بهترین خودرو‌های اسپرت حال حاضر  جهان است. پایین کاپوت کشیده‌ی این خودرو نیروی محرکه ۵ لیتری ۸ سیلندر به اسم شغال و با توان خروجی ۴۳۵ اسب بخار و ۴۰۰ پوند فوت گریز از مرکز گنجانده شده است. با شرایطی که پیوسته در موستانگ مقدر شده، جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی وظیفه‌ی انتقال قدرت به چرخ‌های عقب را در این خودرو بر عهده دارد. لیست سلاح‌های موستانگ برای رقابت با کامارو به اینجا ختم نمی‌شود. بسته‌ی پرفورمنس ویژه نمونه‌ی جی‌تی موستانگ، قابلیت ها خاصی اعم از ترمز‌های برمبو در جلو، دیفرانسیل لغزش محدود با نسبت ۳.۷۳:۱، فنر‌های سفت‌تر در سیستم تعلیق جلو، رینگ‌های ۱۹ اینچی و لاستیک‌های پی‌زرو پیرلی را بهمراه دارد.

موستانگ در برابر کامارو

نسل تازه کامارو یا تکمیل‌های فراوانی ارائه شده است. این خودرو به دلیل‌ی سود گرفتن از پلتفرم آلفا جنرال موتورز و رژیم‌های لاغری ویژه، اکنون با ۱۶۶۶ کیلوگرم سبک‌ترین عضو خودرو‌های ماسل به شمار می‌رود. ضروری به ذکر است که موستانگ وزنی برابر با ۱۷۳۵ کیلوگرم دارد. بهتری کامارو اس اس تنها به وزن کم‌تر ختم نمی‌شود و نیروی محرکه این خودرو نیز توان بیشتری در دست راننده قرار می‌دهد. نیروی محرکه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری به عاریت گرفته شده از کوروت توانایی تولید ۴۵۵ اسب بخار همراه با ۴۵۵ پوند فوت گریز از مرکز را دارد. در قسمت انتقال قدرت، کامارو از مشخصات مشابهی با موستانگ سود می‌برد و جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی این خودرو وظیفه‌ی انتقال توان به چرخ‌های عقب را بر عهده دارد. لاستیک‌های استفاده شده در نسل تازه کامارو نمونه‌ی اف‌ ۱ برند گودیر هستند تا از قدرت بالای پیشرانه به خوبی سود برداری شود.

موستانگ در برابر کامارو

رقابت با نسبت نیرو به وزن بهتر کامارو اس‌اس امری ساده نیست

توانایی بالاتر نیروی محرکه کامارو اس اس منجر به شتاب و عملکرد بهتر آن نیز شده است. موستانگ جی‌تی در دنده‌ی ۲ و در مدت لحظه ۴.۶ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی طی  مسیر ۴۰۰ متر را در ۱۲.۹ ثانیه و با سرعت ۱۷۷ کیلومتر بر ساعت دارد. با این که رکورد‌های ثبت شده به وسیله موستانگ نشان از عملکرد فو‌ق‌العاده‌ی آن دارد، با اینحال رقابت با نسبت نیرو به وزن بهتر کامارو اس‌اس امری دشوار خواهد بود. کامارو به خاطر تکمیل‌های صورت گرفته تنها به ۴ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیاز خواهد داشت و مسیر ۴۰۰ متر را تنها در ۱۲.۴ ثانیه و با سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت طی خواهد نمود.

موستانگ در برابر کامارو

بهتری‌های کامارو در قسمت هندلینگ و فرمان‌پذیری نیز ادامه می یابد. این خودرو به دلیل‌ی سیستم تعلیق پیشرفته‌ی خود توانایی تحمل ۰.۸۵ جی فشار جانبی را دارد. فرمان کامارو دقت بالایی دارد و به دلیل‌ی ترمز‌ها برمبو میتوانید با خیال راحت پدال گاز را تا انتها فشار دهید. از طرف دیگر طرح خوب گریز از مرکز کامارو به شما اجازه می‌دهد که قادر باشید تمام یک دور پیست را تنها با دنده ۲ طی کنید و اقدام به انجام حرکات نمایشی هزینه کنید. سیستم کنترل تراکشن در کامارو رفتار بسیار پیشرفته‌ای دارد و الزامی به خاموش کردن آن زمان لحظه‌گیری‌های سریع نیست. ولی باید گفت در نظر داشته باشید برای حریق‌بازی‌ با این خودرو پیش‌ شرط آن خاموش بودن همین سیستم است. بالاخره باید بدانید که کامارو وسیله نقلیه ای با فرمان‌پذیری فوق‌العاده است و انجام حرکات نمایشی با آن به سادگی صورت می‌پذیرد.

هدف موستانگ ارایه‌ی لذت رانندگی شبیه به خودرو‌های کلاسیک دهه‌ی ۷۰ است

در طرف مقابل رانندگی با موستانگ نیاز به مهارت بیشتری دارد.  این خودرو توانایی تحمل ۰.۸۲ جی شتاب جانبی را دارد. با این که اعداد و ارقام موستانگ در این بخش بسیار خوب هستند، با اینحال صحبت کیم رینولدز راننده‌ی آزمایشی فورد مبنی بر حس رانندگی شبیه به موستانگ با نمونه‌های کلاسیک خود، به خوبی نشانگر حس رانندگی با این خودرو است. فورد از فرمول ۴۰ سال پیش در نسل تازه موستانگ سود برده تا بتواند علاقه‌مندان حقیقی به خودرو‌های کلاسیک را با همان حس رانندگی به سوی خود بازگرداند. این مساله بدین معنی است که فرمان موستانگ حس سنگین‌تری درمقایسه با کامارو دارد و خودرو در شتاب‌های جانبی زوایای رول فراوانی می‌گیرد. از طرف دیگر دیزاین نیروی محرکه موستانگ به نحوی بوده است که نیاز فراوانی به تغییر دنده دارد. هرزگردی و چرخاندن انتهای موستانگ به سادگی شروع می‌شود با اینحال در نظر داشته باشید که نگه داشتن این خودرو تحت این شرایط امری بسیار سخت است. به روشنی می‌توان حس کرد که هدف فورد از نسل تازه موستانگ چیست؛ ارایه‌ی لذت رانندگی شبیه به خودرو‌های کلاسیک دهه‌ی ۷۰.

موستانگ در برابر کامارو

حس رانندگی خشن با موستانگ به معنی محیط داخلی با حال و هوای شبیه به نیست. پنل‌های در و داشبورد از موادی باکیفیت ساخته شده‌اند و صندلی‌های ریکارو غیر از ارایه‌ی سواری راحت، سرنشینان را در مانور‌ها نیز به خوبی در بر‌می‌گیرد. موستانگ زمان حرکت در بزرگراه‌ها به طرز اعجاب‌آوری راحت و آرام است. صدای پیشرانه در دور موتور‌های پایین آرام و دلنشین است و صدای باد نیز در این خودرو به خوبی کنترل شده است. سیستم تعلیق نرم موستانگ ضربات جاده را تا حدود خوبی جذب می‌کند. کلید‌های کنترلی شبیه به با کابین هواپیما، استفاده‌ی گسترده از آلومینیوم همراه با چرم، سیستم اطلاعاتی و سرگرمی سینک ۳ و صندوق بار بزرگ موستانگ را به گزینه‌ای فرضیه‌آل برای انجام سفر‌های طولانی مبدل کرده است.

با این وجود لحظه‌ای که اقدام به فشردن پدال گاز تا انتها بکنید، ناگهان موستانگ روی دیگر خود را نشان خواهد داد و غرش پیشرانه جو موجود را به کلی تغییر خواهد داد. رفتار آرام موستانگ در دور موتور‌های پایین هیچ شباهتی به عملکرد آن در دور موتور‌های بالا و زمان گذر از پیچ‌های تند ندارد. با شرایطی که پیش‌تر گفتیم، ورود به پیچ‌ها با سرعت بالا نیازمند تمرکز بالایی جهت کنترل خودرو است و خودرو در مانور‌ها حسی مانند قایق دارد. ضریب دنده‌های جعبه دنده‌ی موستانگ به یکدیگر نزدیک هستند تا راننده به روش مداوم نیاز به تعویض دنده داشته باشد. این رفتار دلیل شده‌ است تا پیشرانه پیوسته در دور موتور مدنظر باقی بماند و سرنشنیان قادر باشند از صدای آن نهایت لذت را ببرند.

موستانگ در برابر کامارو

کامارو در توانایی‌های حرکتی توانایی پشت سر گذاشتن موستانگ در هر بخشی را دارد

برچسب (SS (Tremendous Sport کامارو به خوبی نمایانگر ذات این خودرو است و رفتار خودرو پیوسته راننده را وادار به گسترش سرعت و رانندگی سریع می‌کند. فرمان دقیق کامارو زمان عبور از پیچ‌های تند عملکرد ممتازی دارد و جعبه دنده‌ی این خودرو نیز حس و حال مشابهی با کوروت ارایه می‌دهد. کادیلاک در ATS-V تلاش فراوانی برای ارایه‌ی حس مشابهی با کامارو اس‌اس کرد، با اینحال هیچ وقت موفق به انجام این امر نشد. شورولت کامارو به واقع وسیله نقلیه ای مسابقه‌ای است. صدای نیروی محرکه این خودرو در سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت و دنده‌ی ۲ فوق‌العاده است، همزمان با اینکه موستانگ برای رسیدن به این سرعت نیاز به تغییر دنده به ۳ را دارد. ولی باید گفت سیستم تعلیق کامارو در بزرگراه‌ها و محیط‌های شهری لرزش بیشتری را درمقایسه با موستانگ، به کابین منتقل می‌کند. از طرف دیگر کابین این خودرو به خوبی موستانگ در مقابل صدا عایق‌بندی نشده و در جاده‌ها می‌توان زوزه‌ی باد را حس کرد. یکی از مشکلات اصلی نسل تازه کامارو محیط دید راننده است که به واقع دلیل بروز مشکلاتی حین رانندگی در محیط‌های شلوغ می‌شود. در موستانگ راننده در ارتفاع بالاتری درمقایسه با کامارو قرار دارد. با اینحال آیا محیط دید برای کسانی که قصد خرید ماسل را دارند، ارزش دارد؟

موستانگ در برابر کامارو

کابین کامارو درمقایسه با نسل پیشین خود پیشرفت فراوانی را تجربه کرده است. غربیلک فرمان، دسته دنده و داشبورد همگی از کیفیت بالایی برخوردارند. صفحه نمایش نیز در مکانی فرضیه‌آل نصب شده و به سادگی انجام عملیات‌های مختلف از روش آن امکان دارد. خدمات رسانی از پلتفرم کارپلی نمونه دیگری از نقاط قوت سیستم چندرسانه‌ای کامارو است. خروجی‌های تهویه مطبوع در این خودرو به زیبایی به هر میزان بیشتر دیزاین شده‌اند؛ با این وجود پیش‌تر بیننده این سبک در کابین خودرو‌های مک‌لارن بودیم.

موستانگ در برابر کامارو

انتخاب بهترین خودروی ماسل از میان موستانگ و کامارو امری سخت است. هر دو خودرو از بدنه‌ای دلچسب، کابین راحت، ارگونومی خوب و پیشرانه‌‌ای توانمند سود می‌برند. با اینحال اگر اولویت شما خودرو‌ی سریع‌تر است، کامارو را در نظر بگیرید. این خودرو در توانایی‌های حرکتی توانایی پشت سر گذاشتن موستانگ را در هر بخشی دارد. اگر می‌خواخید خودرو‌های اسپرت بسیار گران را شرمسار کنید یا لاستیک‌های خود را طی حرکات نمایشی به دود مبدل کنید، شورولت راه‌حل را در دست شما قرار داده است؛ کامارو اس‌اس.

درست است که عبور از پیچ‌ها با موستانگ امری سخت است، امااین خودرو لذت رانندگی بالایی را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. موستانگ وسیله نقلیه ای فرضیه‌‌آل برای مسافرت‌های طولانی است و در مواقع نیاز نیز غرش نیروی محرکه آن بهمراه تعویض دنده‌های پشت سر هم مانند فیلم سریع و خشن، آدرنالین را به خوبی در بدن شما تولید خواهد نمود.

موستانک در برابر کامارو

انتخاب شما کدام خودرو خواهد بود. کامارو یا موستانگ؟

منبع

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

قالب وردپرس