عرضه ۱۰ خودروی تازه مارکت ایران + تصویر و هزینه

با اینکه این خبر از جانب سازمان پیشرفت تجارت به روش رسمی مطرح نشده با اینحال رسم همیشگی از این حیث بوده که در هر دور از بسته شدن و بازگشایی سایت ثبت سفارش خودرو، نمونه‌های قدیمی حذف شده و کارکرد خود را به تولیدات جدید می دهند. اینطور گفته میشود که هر وسیله نقلیه ای که سه سال از لحظه تولید و ورودش به ایران قبلی باشد، به دلیل آنچه عده ای فعالان مارکت« پاس نکردن استانداردهای ضروری» عنوان می‌کنند از لیست حذف خواهند شد که مثال بارز آن را می‌توان در ممنوعیت واردات تویوتا کورولا دید. اگر این امر باز هم بر بر اساس رسم قبلی محقق گردد، یقینا دامان تولیدات کیا، هیوندای و تویوتا را خواهد گرفت

فرادید، مارکت خودروی ایران گرچه روزگاری آرام را می‌گذارند با اینحال وقوع عده ای اتفاقات می‌تواند اوضاع حال حاضر را به هم بزند. هفته آتی در حالی برنامه ریزی شده است سایت ثبت سفارش خودروهای وارداتی فعالیت خود را از سر گیرد که گفته می‌شود شماری از اساسی ترین خودروهای مارکت از لیست حذف شده و تعدادی نمونه تازه وارد لیست می‌شوند. گفته می‌شود چند برند تازه از نمونه برندهای شرقی برنامه ریزی شده است مجوز ورود به ایران را گرفته و در عین حال، مهمترین اتفاق ورود رسمی فولکس واگن به ایران است.

با اینکه این خبر از جانب سازمان پیشرفت تجارت به روش رسمی مطرح نشده با اینحال رسم همیشگی از این حیث بوده که در هر دور از بسته شدن و بازگشایی سایت ثبت سفارش خودرو، نمونه‌های قدیمی حذف شده و کارکرد خود را به تولیدات جدید می دهند. اینطور گفته میشود که هر وسیله نقلیه ای که سه سال از لحظه تولید و ورودش به ایران قبلی باشد، به دلیل آنچه عده ای فعالان مارکت« پاس نکردن استانداردهای ضروری» عنوان می‌کنند از لیست حذف خواهند شد که مثال بارز آن را می‌توان در ممنوعیت واردات تویوتا کورولا دید. اگر این امر باز هم بر بر اساس رسم قبلی محقق گردد، یقینا دامان تولیدات کیا، هیوندای و تویوتا را خواهد گرفت چرا که عمده تولیدات این کمپانی‌ها در ایران از . در عین حال مارکت منتظر ۱۰خودروی تازه است که گفته می‌شود پتانسیل خوبی برای فروش در مارکت ایران دارند. این ۱۰ نمونه همگی از ساخته‌های برجسته و جهانی خودروسازان به‌اسم بوده و از اقسام سدان، هاچ‌بک، کراس‌اوور و مینی‌ون هستند.

هوندا سیویک

سدان شهری کوچک و اسپورت ژاپنی در صورت ورود به مارکت ایران می‌تواند یکی از گزینه‌های تازه ای باشد که به جای تویوتا کورولا، به انتخاب اول خریداران این رنج وسیله نقلیه ای مبدل شده و فروش بالایی را تجربه کند. با استناد به سابقه خوب سیویک در فکر خریداران ایرانی، تغییر ذائقه مارکت از تویوتا به هوندا خیلی دور از فکر نیست.

پژو ۳۰۸
پژو 308

هاچ‌بک شهری متوسط و پرطرفدار کمپانی فرانسوی برنامه ریزی شده است با هزینه ای حدودا ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلیونی، رقیب مستقیم خودروهایی مانند فولکس واگن گلف، تویوتا آئوریس و سئات لئون خواهد بود که همگی برنامه ریزی شده است تا انتهای سال وارد مارکت ایران شوند. خلا حضور هاچ‌بک‌های اسپورت و بزرگ وقتی پررنگ می‌شود که ببینیم کشش مارکت برای آلفا رومئو جولیتا چه اندازه گسترده است و حتی نمونه‌های ۲۰۱۴ این کمپانی را می‌توان تحت نام نمونه ۲۰۱۷ فروخت!

هیوندای کونا
هیوندای کونا

این کراس‌اوور کره‌ای مطمئنا با ورود به ایران می‌تواند برگ برنده تازه هیوندای برای قبضه مجددا مارکت خودروهای وارداتی بوده و با هزینه کمتر در مقایسه با تویوتا سی‌اچ-آر، خواهد موفق شد بخش بزرگی از مردم ویژه‌پسند و علاقه مند به خرید کراس‌اوور را به سوی خود جذب کند. هزینه ممکن کونا مطمئنا کمتر از ۱۷۵ میلیون تومان نخواهد بود.

اوپل اینسیگنیا

اوپل اینسیگنیا
سدان نیمه لوکس و بزرگ کمپانی اوپل در صورت ورود مجدد به مارکت ایران می‌تواند موفقیت بزرگی را به چنگ آورد به شرطی که تویوتا کمری یا نیسان ماکسیما به مارکت ایران برنگردند. این خودرو که با دیزاین و پلت‌فورمی یکسان با بیوک رگال ساخته و پرداخته شده، با هزینه ای ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیونی برنامه ریزی شده است به خریداران ایرانی ارائه شود.

سئات لئون
سئات لئون
هاچ‌بک اسپورتی و جسور کمپانی سئات برنامه ریزی شده است از اسپانیا به ایران بیاید و خلا تولیداتی مانند آی۳۰ هیوندای یا فولکس‌واگن گلف را در ایران پر کند. گرچه دور قبلی فروش این خودرو در کشور با یک ناکامی بزرگ همراه بود و لئون نتوانست علیرغم هزینه خوب ۱۵۵ میلیونی، به خوبی کارکرد خود را در مارکت ایران بیابد.

فولکس‌واگن پاسات

فولکس‌واگن پاسات
سدان متوسط و پرطرفدار کمپانی فولکس‌واگن در گونه آمریکایی خود برنامه ریزی شده است خیلی زود با هزینه ای ۲۰۰ تا ۲۴۰ میلیونی به خریداران ایرانی تحویل شود تا در یک نبرد تمام عیار با انبوهی از تولیدات ژاپنی، فرانسوی و کره‌ای ربه رقابت پرداخت کند. هندلینگ و سواری بهتر این خودرو یقینا برگ برنده پاسات در مقابل خودروی درستی مانند رنو تالیسمان خواهد بود.

رنو اسپیس

xqs8fybwhiu8uub4f99.jpg
مینی‌ون شهری و مجلل کمپانی رنو که هم‌رده کیا کارنس بوده و حدودا رقیبی در ایران ندارد، تحت نام یک خودروی خانوادگی ۷ نفره گزینه تازه است که با هزینه ای ۲۰۰ میلیونی محتمل است فروش درستی را در مارکت ایران سپری کند. ظاهر دلچسب، قابلیت ها خوب و در عین حال گنجایش بالای اسپیس بهترین دلایل برای پیش‌بینی فروش موفق این خودرو در ایران است.

هوندا اچ‌آ‌ر-وی

هوندا اچ‌آ‌ر-وی
پرفروش‌ترین کراس‌اوور جهان با نرخ فروش ۳۶۵ هزار ابزار در شش ماهه اول ۲۰۱۷، اگر در ایران به مشکلات و مصائب برادر بزرگترش سی-آروی دچار نشود، به خاطر هزینه خوب و ۱۶۰ تا ۱۸۰ میلیونی خود می‌تواند فروشی چشمگیر را در مارکت تجربه کند. این کراس‌اوور کامپکت شهری که ظاهری خشن و اسپورت دارد، رقیب مستقیم پژو ۲۰۰۸ و هیوندای کونا است.

تویوتا کمری

تویوتا کمری
سدان پیشرو و متوسط کمپانی ژاپنی تویوتا یکی از اساسی ترین تولیداتی است که می‌تواند اوضاع متفاوتی در مارکت ایجاد کند و به گونه ای گسترده از قبیل سه نسل قبلی خود، در ایران پرطرفدار شود. هزینه اساسی ترین علتی ست که می‌تواند از موفقیت کمری ممانعت کند با اینحال اگر بازهم بهایی کمتر از ۲۵۰ میلیون تومان داشته باشد، احتمال موفقیتش شدیدا بالاست.

دی‌اس۷

کراس‌اوور لوکس کمپانی فرانسوی دی‌اس به طرز قطع می‌تواند با اخلال در مارکت لکسوس ان‌ایکس، بخشی از سهم مارکت این برند پرطرفدار را به مالکیت خود درآورد. ۷ کراس‌بک که کالایی است مدرن و تکنولوژیک، به خاطر قابلیت ها بالا و هزینه ۳۰۰ میلیونی، شانس خوبی در قسمت خودروهای لوکس مارکت ایران خواهد داشت به شرط اینکه از موتوری نیرومندتر از نمونه توربوی ۱۶۰۰سی‌سی حال حاضر دی‌اس استفاده کند.

منبع

دسته‌بندی‌ها: معرفی خودرو