مصاف تویوتا کمری با هوندا آکورد؛ نبرد دو ژاپنی پرفروش + تصویر

مصاف تویوتا کمری با هوندا آکورد؛ نبرد دو ژاپنی پرفروش + تصویر

مصاف تویوتا کمری و هوندا آکورد؛ نبرد هیجان و آرامش

مقایسه خودرو ،مقایسه تویوتا کمری با هوندا آکورد ،بهترین خودروی ژاپنی ،هزینه تویوتا کمری ،مشخصات تویوتا کمری ،هزینه هوندا آکورد، مشخصات هوندا آکورد، ویژگیهای تکنیکی هوندا آکورد ۲۰۱۳ ،بررسی خودرو ،انتخاب بهترین خودرو ،آموزش خرید خودرو ،درگ کمری با هوندا آکورد،هزینه تولیدات تویوتا ،هزینه تولیدات هوندا ،تویوتا کمری ۲۰۱۸ ،عکس ها هوندا آکورد ۲۰۱۸ ،ایرتویا ،نمایندگی هوندا آکورد در ایران

ایرانی‌ها عاشق اتومبیل‌های آمریکایی و شیفته تولیدات صنعت خودروی آلمان هستند با اینحال نه تا وقتی که پای خودروهای ژاپنی به موضوع باز شده باشد. تویوتا، هوندا، نیسان، مزدا و میتسوبیشی را می‌توان پنج ضلعی معتبری دانست که در ایران با اقبال بالایی در دوران‌های مختلف روبرو بوده و از قضا در اغلب بازارهای مشهور نیز بیشترین مقدار فروش را در هر یک از رده‌ها به خود اختصاص می‌دهند.

فرادید / این میان در رده سدان‌های متوسط شهری ژاپنی، دو خودرو موقعیت ویژه ای دارند. یکی تویوتا کمری است که در سطحی وسیع شهرت دارد و دیگری آکورد ساخته پرفروش هوندا است که در ایران باب طبع سخت‌پسندان است. خبر خوب اینکه چندی قبل نسل تازه دو سدان برجسته کمپانی‌های هوندا و تویوتا بعد از معرفی در آمریکای شمالی، به مارکت آمده و آکورد ۲۰۱۸ با فرمتی لوکس‌تر همراه با کمری ۲۰۱۸ که ظاهری شدیدا اسپورت دارد، در مقابل هم صف بسته‌اند تا اگر مشکلی پیش نیاید هر یک از این خودروها با هزینه ای کمتر از ۲۵۰ میلیون تومان به مارکت ایران نیز وارد شوند.

نتیجه تصویری برای کمری ایران جیب 2018

با اینحال مقایسه این دو خودرو نشان می‌دهد آکورد و کمری بازهم در حد استانداردهای همیشگی خود بوده و در نسل تازه با رشدی خوب در قسمت فنی روانه مارکت شده‌اند ولی باید گفت عده ای صاحبنظران از تعلل تویوتا در پیشرفت یک کالا نوین انتقاد کرده و نسل تازه خودروی کمری را بیشتر کالایی در راستای نسل قبل می‌دانند. کمری که پرفروش‌ترین خودروی جهان نیز هست، از منظر خریداران پیوسته کالایی درعالی‌مقام و خوب دوران بوده با اینحال سوالی که این وسط پیش می‌آید این است که، آیا روند پیشرفت صنعت خودرو در برندهای برزگی از قبیل تویوتا متوقف شده است؟

تویوتا کمری 2018

آیا هوندا و تویوتا به منتهای سطح کیفیت تولید یک خودروی اقتصادی و شهری رسیده‌اند؟ جواب به این پرسش نیازمند انتظار برای ورود نمونه‌های تازه ای از دیگر برندها من جمله هیوندای، کیا، شورولت، فورد و مزدا است. بپردازیم به بررسی مورد به مورد دو خودروی این تست.

مقایسه هوندا اکورد با اپتیما ،ویژگیهای تکنیکی هوندا آکورد ۲۰۱۶ ،هزینه هوندا آکورد ۲۰۱۷ ،ویژگیهای تکنیکی هوندا آکورد ۱۹۹۳ ،هوندا آکورد قدیمی ،نمایندگی هوندا آکورد در ایران ،معایب هوندا آکورد ،ایرتویا

در نخستین گام، خوب است برای مقایسه دو خودرو موقعیت بازارشان در آمریکای شمالی را بسنجیم. تویوتا در ۵ سال واپسین بالغ بر ۲.۱ میلیون ابزار در این منطقه از جهان فروش داشته همزمان با اینکه هوندا در همین مدت حدود ۱.۷۵۰ میلیون ابزار فروش را در باب نمونه آکورد گزارش کرده است. این مسئله مبین شهرت بالاتر کمری دارد.

با عنایت به مورد اول هوندا تلاش کرده وسیله نقلیه ای نسبتا بهتر از نسل قبل بسازد ازینرو آکورد در نسل تازه خود با اینکه ۱سانتی‌متر کوچک‌تر شده با اینحال طراحان تلاش کرده‌اند با زدن از دماغه پهن و کشیده جلو در نسل قبل، بر گنجایش اتاق اضافه و از قضا تلاشش در این بخش موفقیت آمیز نیز بوده است به‌طوری‌که هم‌اکنون فاصله بین دو محور این خودرو بیش از کمری است و با ۸۳/۲ متر، در کلاس خود بهترین است. کمری با اینحال با طولی بیشتر، فاصله بین دو محوری کوچک‌تر از آکورد به میزان ۱ سانتی متر دارد. در کل نسل تازه اکورد با استناد به فرم ظاهری از اتاق و صندوقی بزرگتر از کمری سود می‌برد.

هوندا آکورد جدید

به خاطر مهندسی دقیق برندهای ژاپنی، محیط پای هر دو خودرو برای سرنشینان جلو و عقب خوب است به طوری که در جلو حدود ۱.۰۲ متر و برای بخش عقب حدود ۹۰ سانتی متر است. در عین حال گنجایش صندوق بار هوندا نیز با ۵۷۰ لیتر، حدود ۵۰ لیتر بزرگ‌تر از کمری است که این گزینه یک مزیت بزرگ برای سدان‌های بزرگ خانوادگی محسوب میشود.

http://automan.ir/wp-content/uploads/2017/10/9688__3.jpg

هوندا در نسل جدید و دهم آکورد روی دیزاین تاکید بسیاری کرده و هم در فرم بدنه، دیزاین چراغ‌ها و دماغه جلو و خم سقف و نیز چیدمان و تولید اتاق، تلاش کرده به سوی تولید وسیله نقلیه ای لوکس و دلنشین حرکت کند. در عین حال کمری تازه آشکارا راه همیشگی خود را برگیزده و تغییر چندانی در اصول دیزاین و فنی نمونه جدید کمری نداده است. در عین حال کمری ۲۰۱۸ آشکارا اسپورت‌تر از در بیشتر مواقع ساخته و پرداخته شده است.

هردو خودرو با اینکه در رده تولیدات لوکس قرار ندارند با اینحال به سیستم‌های مدرن و گران‌هزینه ای مانند هدآپ‌دیسپلی، صندلی‌های گرمکن‌دار و سردکن‌دار با تنظیمات چند جهته برقی، ترمزدستی برقی، سیستم پارک اتوماتیک، سانروف، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، تزئینات چوبی و نیز چراغ‌های ال‌ای‌دی عقب و جلو به خریداران ارائه می‌شوند.

http://automan.ir/wp-content/uploads/2017/10/9688__4.jpg

مهمترین خبری که در باب کمری ۲۰۱۸ خوشایند است و کام هواداران تویوتا را شیرین می‌کند، تلاش بسیار این برند برای گسترش سطح هندلینگ و رانندگی مهیج کمری ۲۰۱۸ است که با دیگر رقیبان این کلاس قابل مقایسه نبوده و به نحوی برگ برنده کمری ۲۰۱۸ نیز شمرده می‌شود. آکورد که اغلب در این عرصه حرف چندانی برای گفتن ندارد تلاش کرده تا در نسل تازه بر روی اصول همیشگی خود یعنی رانندگی اقتصادی، پایدار و نرم تاکید کند که به نظر نیز موفق بوده است.

هوندا برای گونه ۱.۵لیتری توربو از یک جعبه‌دنده سی‌وی‌تی اتوماتیک سود برده همزمان با اینکه نمونه ۲ لیتری توربو و ۲۵۲ اسبی را به یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک تجهیز نموده است. کمری با اینحال چه در نمونه هیبرید، ۲.۵ لیتری یا ۳.۵ لیتری از یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک استفاده کرده که ذاتا اسپورت و جوان پسند است.
هوندا آکورد جدید

موضوع دیگری که پیرامون هردو نمونه  مسرت‌بخش است، بهره برداری از سیستم ایمنی اکتیو خود در تمامی رده‌ها حتی نمونه پایه است که کمک کرده تا یک رده سطح ایمنی دو سدان پرچم‌دار هوندا و تویوتا پیشرفت یابد. پکیج ایمنی اکتیو در تویوتا و هوندا به راننده و سرنشینان کمک می کند تا در تصادف‌های شدید کمتر ضربه دیده و از جراحات‌های شدید در امان بمانند. در عین حال خبر خوب این است که نسل قبلی هر دو خودرو با محشر‌ترین نمره یعنی (+ High Security Choose) تست‌های موسسه ایمنی حمل و نقل در بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) را پشت سر قرار داده است.

http://automan.ir/wp-content/uploads/2017/10/9688__6.jpg

در قسمت قوای فنی، موتور تویوتا پیشتر پیشرفت نسل قبلی به روزرسانی شده با این وجود در کل چندان دارای اختلاف از قبلی نیستند. موتور ۲.۵ لیتری این خودرو ۲۰۳ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و درمقایسه با قبل مصرف کمتری دارد. در چنین شرایطی ست که که هوندا با بهره برداری از یک نمونه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری و توربو هم مصرف کمتر و وزن پایین‌تری داشته و هم قدرتی برابر با ۱۹۲ اسب بخار را عاید راننده می کند.

http://automan.ir/wp-content/uploads/2017/10/9688__7.jpg

بالاخره اینکه به توجه به همه اختلاف‌هایی که دو خودرو به یکدیگر دارند با اینحال آکورد شدیدا مایل است خود را کالایی لوکس نشان دهد همزمان با اینکه تویوتا در کمری در جستجوی ارائه یک کالا معیار و استاندارد است که مخاطبان متفاوتی را از طیف‌های گوناگون به خود جذب کند

منبع

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

قالب وردپرس