مرسدس AMG GLC63 دلنشین‌ترین شاسی‌بلند لوکس دنیا + تصویر و مشخصات

نمونه ۲۰۱۸ مرسدس AMG GLC 63 S کوپه با آپشن ۴Matic، یکی از دلنشین‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس دنیا شمرده می‌شود

 برای درک بهتر و سریع‌تر جواهر تازه مرسدس، کفایت می کند تنها به بخش کوتاهی از این اسم طولانی توجه کنیم: GLC 63 که خود یادآور AMG C63، یکی از بهترین خودروهای پرقدرت موجود در مارکت جهانی است. کراس‌اور GLC کلاس و برادرش نمونه کوپه‌ی GLC به قلب تپنده‌ی C63 یعنی نیروی محرکه هشت سیلندر V شکل توئین توربو، یکی از پرچم‌دارهای مرسدس تجهیز شده‌اند. حاصل کار، تولید دو کراس‌اور لوکس، پرقدرت و باشکوه است.

مرسدس GLC63 در سه ورژن‌ی مختلف در مارکت آمریکا ارائه خواهد شد؛ نمونه استاندارد و کوپه با نیروی محرکه هشت سیلندر V شکل توئین توربو با حجم چهار لیتر، قدرت ۴۶۹ اسب بخار و گریز از مرکز ۶۵۰ نیوتن‌متر و نمونه کوپه S با نیروی محرکه V8 به قدرت ۵۰۳ اسب بخار و گریز از مرکز ۷۰۰ نیوتن‌متر. ورژن‌ی S نمونه GLC63 در مارکت آمریکا ارائه نخواهد شد.

مرسدس AMG GLC63 کوپه 2018

دیزاین بدنه

ممکن است بتوان گفت که نمونه استاندارد GLC63 نمای دلنشین‌تری دارد. ارتفاع کم، بدنه‌ی عریض، گلگیرهای بزرگ و جلوپنجره‌ی ممتاز و تازه مرسدس در هماهنگی کامل با غرش V8 این کراس‌اور لوکس قرار دارند؛ حتی نمای پشتی GLC63 هم ستایش علاقه مندان جهان خودرو را بهمراه دارد. با این وجود نمونه کوپه هم چندان دیزاین بدی ندارد؛ با این وجود نمای شاسی‌بلند مانند و به‌خصوص اسپویلر کوچک و سیاه‌رنگ عقب آن، کمی ویژه‌پسند است.

با اینحال موضوع‌ی جالب این است که این اسپویلر را نمی‌توان از پشت فرمان دید؛ در حقیقت دید به پشت برای راننده بسیار کم است. با این وجود بی تردید دیزاین کابین GLC63 که با گجت‌های بسیاری اجین شده است، بطور کلی خواست‌ها را راضی می‌کند. صندلی‌های جلو بسیار راحت و به آپشن سیستم سرمایشی و گرمایشی تجهیز هستند. فرمان نسبتاً کوچک و قطور که با روکش آلکانترا پوشیده شده، بطور کلی تکمیل‌ی اجرای دستورات راننده است و محیط کافی برای چهار یا پنج سرنشین می باشد. با این وجود محیط سر در نمونه کوپه، به‌خصوص در ردیف عقب کمتر از نمونه معمولی است؛ با اینحال فارغ از دیزاین بدنه، مرسدس AMG GLC63 بطور کلی راحت، لوکس و بی‌صدا است.

مرسدس AMG GLC63 کوپه 2018

پیشرانه و عملکرد فنی

با این وجود وقتی در باب بی‌صدا بودن GLC63 صحبت می‌کنیم، منظور ما صدای کم کابین آن است و نیروی محرکه V8 توئین توربو، همان غرش C63 سدان را بهمراه دارد. در حقیقت نیروی محرکه GLC63 در مقایسه با C63 هیچ کم و کسری ندارد. GLC63 S در لحظه ۳.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که در حقیقت، دودهم ثانیه از نمونه S سدان C63 سریع‌تر است. حالت‌های رانندگی «راحت»، «اسپرت»، «اسپرت پلاس» و اکو و سیستم اگزوز پرسروصدای مرسدس که از روش دکمه‌ای همراه با سیستم سرگرمی و اطلاعاتی کامند (COMAND) اکتیو می‌شود نیز در GLC63 می باشد.

http://automan.ir/wp-content/uploads/2017/12/11712__3.jpg

سیستم تمام چرخ محرک +۴Matic مرسدس، با داشتن توانایی توزیع متغیر گریز از مرکز حتی می‌تواند تمام گریز از مرکز را به محور عقب منتقل کند که با این وجود حالت رانندگی دریفت مانند نمونه AMG E63 را در GLC63 نخواهید دید. حتی در حالت تمام چرخ محرک، باز هم GLC63 در پیچ‌های تند کمی شیطنت می‌کند. با این وجود این گزینه به اوضاع جاده و تایرها بستگی دارد. فرمان نسبت متغیر و مستقل از سرعت GLC63، بازخورد کاملی از جاده به راننده منتقل می‌کند که به خاطر وجود سیستم تعلیق بادی، کیفیت سواری راحت و باثبات است. ترمزهای بزرگ AMG، دقیقا به اندازه‌ی نیروی محرکه V8 پرقدرت هستند. ممکن است بتوان گفت که GLC63 همان سدان C63، با قدی بلندتر و محیط داخلی بیشتر است. GLC تنها یک کراس‌اور معمولی که نشان AMG را یدک می‌کشد نیست؛ حتی یک مثل دیگر تولیدات این کمپانی، یک AMG تمام‌عیار است.

مرسدس AMG GLC63 کوپه 2018

مقایسه با رقبا

رقیبان GLC63 مانند آئودی RS Q5، بی‌ام‌و X3 M، ولوو XC60 پول‌استار، کادیلاک XT5-V و حتی پورشه ماکان توربو با آپشن پکیج ویژه و ۴۴۰ اسب بخار، کار سختی در پیش رو دارند. هزینه نهایی GLC63 هنوز مطرح نشده است، با این وجود با توجه به تخمین تیم مهندسی مرسدس، باید حداقل انتظار هزینه ای حدود ۷۵ هزار تا ۸۰ هزار دلار داشت که باز هم از پورشه ماکان با هزینه ۸۷ هزار و ۷۰۰ دلار کمتر است.

http://automan.ir/wp-content/uploads/2017/12/11712__5.jpg

کلام آخر

مرسدس AMG GLC63 با ترکیب قدرت بالا و توانایی‌های کاربردی یک کراس‌اور، یکی از منحصربه‌فردترین خودروهای آتی است. GLC63 برای رقابت و فروش بیشتر در این کلاس ساخته نشده؛ هدف تولید آن نمایش خصوصیات مرسدس و AMG است.

منبع:سایتهای اینترنتی

منبع

دسته‌بندی‌ها: معرفی خودرو