هزینه و قالبیت های دفیق رنو داستر دو دیفرانسل ۲۰۱۷ در ایران + عکس ها

هزینه و قالبیت های دفیق رنو داستر دو دیفرانسل ۲۰۱۷ در ایران + عکس ها

ورود به ایران

شما هم می دانید که رنو داستر تحت نام یک کراس اوور اروپایی به مارکت ایران آمده است. و چند سال هم از حضورش می گذرد، رنو داستر پیش از هرچیز با ورژن تک دیفرانسیل اتوماتیک، به وسیله نگین خودرو، نماینده رسمی رنو فرانسه در ایران، به مارکت ایران ارائه شد، و موفق شد، نظر بخشی از خریداران را به سوی خود بکشاند. سواری نرم، استهلاک کم و مصرف سوخت پایین و برند مشهور منجر شد که رنو داستر در ایران به مکان مقبولی برسد، آنچه از محاسبه واردات و فروش این خودرو مشاهده می شود، این است که، که رنو داستر وارداتی موفق گردیده که، نظر خریداران فراوانی را جلب کند، با اینحال در ورژن های ابتدایی داستر، کسانی بودند که به نبود قابلیت ها رفاهی زیاد در این خودرو ایراد می دریافت کردند. با ورود فاز دوم و فیس لیفت داستر به ایران، تا حد فراوانی نیازهای خریداران با قابلیت ها به نسبت متعادل برطرف شد.

رنو داستر ۲۰۱۷

ممکن است چند ماه قبل بود که، به طرز رسمی رنو داستر دو دیفرانسیل در ایران شروع به ارائه کرد، وسیله نقلیه ای که وقتی از جهت ظاهری آن را با داستر های قبلی مورد مقایسه قرار می دهیم تفاوت فراوانی را در آن ها بیننده نیستیم، رنو داستر ۲۰۱۷ بر روی پلتفرم X90 ساخته شده است و از این حیث وسیله نقلیه ای است با توانایی‌های فنی خوب و با این وجود تداوم بالا و هزینه نگهداری پایین.

خیلی از شاسی بلند های تازه، دیگر مانند قبل خاصیت آفرودی ندارند.

همان شکلی که که اطلاع دارید در بیشتر کشورهای جهان مارکت شاسی بلند ها داغ است و خودروسازان هم که در جستجوی سود بیشتر هستند برای همین با شناخت خواست ی مردم روی به تولید خودروهای دلخواه آنها رو می آورند، با اینحال شاید دوست داشته باشید بدانید که عده ای از دوستداران آفرود از این امر که چرا خودرو های شاسی بلند تازه توانایی زیاد یک خودروی آفرودی را ندارد گله مندند، و پیوسته از این روند ابراز ناراحتی می کنند و ممکن است جواب آن ها این باشد که بسیاری از خریداران تازه و فراوان شاسی بلند ها بیشتر از آن که به خاصیت آفرودی شاسی بلندها توجه و علاقه نشان دهند، به بزرگی و جاداری آن علاقمند هستند لذا این نوع علاقه باعث شده تا بیننده ظهور چنین شاسی بلندهایی باشیم.

آیا رنو داستر ۲۰۱۷ هم یک شاسی بلند با توانایی آفرودی است؟

بله، این شاسی بلند فرانسوی جز معدود شاسی بلند های تازه مارکت ایران است که همراه با توانایی های آفرودی خود، حاوی خصوصیت های خوب یک خودروی شهری هم است، بی شک شما همراه عزیز و دوست داشتنی اول خودرو با مطالعه این مقاله به این نوشته پی خواهید برد.

ویژگیهای تکنیکی رنو داستر ۲۰۱۷

ممکن است بیشترین تفاوت رنو داستر در فیس لیفت ۲۰۱۷ خود در قسمت فنی باشد، چرا که رنو داستر ۲۰۱۷ در پایین کاپوت هایش، موتور دو لیتری چهار سیلندر DOHC جا خوش کرده است که ۱۳۵ اسب بخار قدرت را با گریز از مرکز ۱۹۵ نیوتون متر تولید می کند، (اکنون برای تفهیم باید بگم که میتسوبیشی ASX که ۱۶۶ میلیون حدود قیمتش است ۱۴۷ اسب بخار قدرت دارد ) لذا با استناد به اینکه موتور داستر گشتاوری است و کشش بالایی را به خودرو می دهد، بیننده آن هستیم که با سیستم دو دیفرانسیل خودرو هماهنگی بسیار خوبی را ایجاد می کند، هماهنگی که به راننده و سرنشینانش حس خوبی را می دهد، به علاوه از طرف دیگر گیربکس چهار دنده اتوماتیک این خودرو به سیستم تیپ ترونیک و شروع حرکت در حالت برفی تجهیز است، قدرت خودرو به وسیله این گیربکس به چهار چرخ داستر منتقل می شود. با این وجود داستر دو دیفرانسیل قابلیتی دارد که ممکن است در هر خودرو کراس اووری دیده نشود. اگر راحت بخواهیم بگوییم، در رده هزینه ای کمتر ۲۵۰ میلیون تومان تنها چهار خودرو این خصوصیت را دارند.

دو دیفرانسیل چه انتخاب هایی را به راننده می دهد؟

رنو داستر ۲۰۱۷ دو دیفرانسیل در قسمت انتقال قدرت به چرخ ها، انتخاب هایی را به راننده می دهد، شما قادر اید از روش پیچ تنظیمات دیفرانسیل، قدرت را به چرخ های جلو، چهار چرخ به روش اتوماتیک و چهار چرخ به روش ثابت و هماهنگ منتقل کنید، به علاوه از طرف دیگر در حالت تک دیفرانسیل جلو شما استهلاک کمتری را در دراز مدت بیننده خواهید بود، این موضوع منجر می شود که مصرف سوخت خودرو تا حدی کم شود، در حالت اتوماتیک، رایانه خودرو با استناد به کشش و نوع رانندگی قدرت را به روش اتوماتیک بین چرخ های جلو و عقب تقسیم می کند و دلیل شود که ضرایب آن به خوبی تغییر کند، همین مسئله تحت این شرایط دلیل می شود که، استقامت بیشتری در رنو داستر ۲۰۱۷ ایجاد شود، در حالت چهار چرخ ثابت یا به اصطلاح چهار چرخ قفل، قدرت با ضریب ثابت به چرخ ها منتقل می شود و از هرزگردی هر چرخ جلوگیری می شود. این خصوصیت دلیل می شود تا داستر تحت نام تنها کراس اوور کاربردی کمتر از ۱۵۰ میلیون تومان در ایران شناخته شود.

قابلیت ها رفاهی رنو داستر ۲۰۱۷

بی شک هرکس که بررسی در قبل بر روی رنو داستر داشته و یا حتی فیس لیفت قبلی رنو داستر را سوار شده است از قابلیت ها رفاهی آن گلایه خواهد نمود و به شما خواهد گفت که قابلیت ها رنو داستر در شیشه و آینه های جانبی برقی خلاصه می شود، کفایت می کند یکدفعه رنو داستر فاز۲ را از نزدیک مشاهده نمائید تا متوجه تفاوت آن درمقایسه با قبل شوید. رنو داستر ۲۰۱۷ دو دیفرانسیل و تک دیفرانسیل فاز دو، از لحاظ ظاهری تغییر چندانی را بر خود ندیده است، با این وجود در قسمت داخلی تفاوت خوب و چشمگیری را بر خود می بیند، در پایین قابلیت ها ویژه  این خودرو قابل دیدن است:

  1. کیسه ایمنی هوا راننده و سرنشین جلو
  2. دستگیره داخلی درب ها روکش کرومی
  3. آیینه های بغل برقی
  4. فرمان هیدرولیک، بشکن، تلسکوپی
  5. شیشه برقی با محافظ
  6. ریموت کنترل
  7. کروز کنترل
  8. نمایشگر دمای بیرون
  9. چراغ مه شکن جلو
  10. حسگر عقب – دو دیفرانسیل با توانایی تنظیم اتومات به وسیله راننده – ترمز جلو دیسکی خنک‌شونده و ترمز عقب کاسه‌ای

پیرامون ی رینگ و لاستیک باید بگم که، رینگ آلومینیومی ۱۶ – ۲۱۵/۶۵R16

ایمنی داستر ۲۰۱۷

رنو داستر در فیس لیفت ابتدایی خود موفق به کسب ۳ ستاره ایمنی از موسسه مشهور Euro Ncap شده، با اینحال رنو داستر ۲۰۱۷ در بحث ایمنی تاییدیه پیشرفت چهارگانه را از مرکز آزمایش تصادف و جاده ای اروپا دریافت کرد. پیرامون قابلیت ها ایمنی لازم است بگوییم که در ورژن دو دیفرانسیل با:

  • دو کیسه هوا ارائه می شود.
  • ترمزهای این خودرو به سامانه ABS و EBD تجهیز است.
  • سیستم کنترل استقامت ESP و کنترل هرزگردی روی آن نصب است.

با استناد به سختگیری های Euro Ncap و سابقه های داستر می توان فهمید که این خودرو درمقایسه با رقیبان هم هزینه خود با استناد به شاسی و بدنه قوی، وسیله نقلیه ای ایمن به حساب می آید.

دیزاین ظاهری رنو داستر ۲۰۱۷

ممکن است به باور خیلی ها داستر در قسمت ظاهری چنگی به دل نمی زند، با اینحال به هر حال در قسمت ظاهری رنو داستر ۲۰۱۷ در این بخش ها دچار بازنگری و تغییر شده است:

  1. رینگ ها
  2. جلو پنچره و نوع کاسه چراغ جلو

نتیجه تصویری برای رنو داستر SE دو دیفرانسیل ۲۰۱۷

دیزاین داخلی رنو داستر ۲۰۱۷

بی شک یکی از قسمت هایی که در فیس لیفت ۲۰۱۷ داستر به وسیله کمپانی رنو فرانسه دچار بازنگری و تغییر زیاد گردیده بخش داخلی یا همان کابین این کراس اوور است، چرا که وقتی درب داستر را باز می کنید و وارد کابین آن می شوید، بیننده تفاوت پایین می باشید:

  • برنامه داشبورد
  • رودری ها
  • صفحه نمایش کیلومتر و غربیلک فرمان

این تفاوت با سادگی همیشگی داستر همراه است، با این وجود نوع تازه ای از سادگی را بیان می کند. داشبورد دو رنگ و رودری های تازه ارگونومی بهتری را به کابین داستر داده است و جایگیری دکمه ها در محل بهتری انجام شده است.

ابعاد و حجم صندوق عقب رنو داستر ۲۰۱۷

این خودرو که حاوی وزن ۱۳۵۹ کیلوگرم است در وقتی که صندلی هایش پا بر جاست، ۴۰۸ لیتر صندوق عقبش حجم دارد، و وقتی که صندلی هایش خوابیده حاوی حجم ۱۶۳۶ لیتر، است.

رقبا رنو داستر ۲۰۱۷

پیرامون ی رقیبان رنو داستر می بایست از سانگ یانگ تیوولی و رنو کپچر اسم برد که با بررسی دقیق متوجه بهتری این دو رقیب درمقایسه با رنو داستر خواهید شد به همین دلیل ما به مقایسه رنو کپچر و رنو داستر پرداختیم.

رنو کپچر
سانگ یانگ تیوولی

 

منبع

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

قالب وردپرس