هزینه نیسان ماکسیما دست دوم نمونه های ۸۱ تا ۹۱ در مارکت

هزینه نیسان ماکسیما دست دوم نمونه های ۸۱ تا ۹۱ در مارکت

نیسان ماکسیما دست دوم در مارکت چه هزینه ای دارد؟ ،هزینه ماکسیما ۲۰۱۶ ،هزینه ماکسیما در ایران ،ماکسیما دنده ای ،ماکسما نمونه ۹۱ با کار کرد ۴۰۰۰۰ هزار کیلومتر

اولین بار ماکسیما در سال ۱۹۷۶ با اسم داتسون ۸۱۰ وارد مارکت شد و تا ماه ها تولید آن ادامه یافت و سپس اسم نیسان ماکسیما به تدریج جانشین اسم داتسون شد.

نیسان ماکسیما دست دوم در بازار چه قیمتی دارد؟

اولین بار ماکسیما در سال ۱۹۷۶ با اسم داتسون ۸۱۰ وارد مارکت شد و تا ماه ها تولید آن ادامه یافت و سپس اسم نیسان ماکسیما به تدریج جانشین اسم داتسون شد.

به نوشته ایران‌جیب با استناد به گفته خبرماشین، ماکسیما کالا کمپانی نیسان ژاپن بود که تولید آن از اسفند ماه سال ۱۳۸۰ در ایران شروع شد. مونتاژ این خودرو حدود ۱۱ سال در ایران ادامه داشت تا اینکه علی‌رغم استقبال خریداران در سال ۱۳۹۱ به یکباره تولید آن متوقف شد.

در آن وقت با اینکه دلایل متفاوتی پیرامون توقف تولید ماکسیما از نمونه انتهای یافتن پیمان تولید آن در ایران مطرح می‌شد، با اینحال هاشم یکه‌زارع – رئیس اسبق پارس خودرو، که تولید ماکسیما در لحظه مدیریت ایشان در این کمپانی شروع شده بود، دلایل توقف تولید این خود را چیز دیگری مطرح کرد.

ایشان در سال ۱۳۹۱ همزمان با توقف تولید ماکسیما، به ایسنا اظهار کرد: ” سال ۱۳۷۹ با انتصاب اینجانب تحت نام رئیس پارس خودرو مذاکراتی با کمپانی نیسان برای تولید خودروی ماکسیما که در آن وقت با اسم Sephiro(سفیرو) در ژاپن تولید می‌شد صورت گرفت و در جستجوی آن همزمان با تولید ماکسیما در آمریکا خط تولید این خودرو در دو نوع دنده‌ای و اتوماتیک در پارس خودرو راه‌اندازی شد. هم اینک نیز دلیل توقف تولید این خودرو (ماکسیما) نه انتهای پیمان و عده ای تحریم‌های خارجی حتی نگاه خودروسازان بزرگ در مقابل تولید خودروهایی با عمر یک دهه است.”

ماکسیما یک سدان لوکس متوسط شمرده می شود که تجهیز به یک پیشرانه شش سیلندر خورجینی ۲۹۸۸ سی سی است. این موتور ۳ لیتری حاوی چندین ادیت است که برای بازارهای مختلف توان لازم را عرضه می داده، از نمونه توان ۲۲۲، ۲۲۷ و ۲۳۰ اسب بخاری که در ایران و تمامی ماکسیماهای خاورمیانه با ادیت ۲۳۰ اسب بخاری ساخته شده که در کمال تاسف در عده ای مجلات و سایت ها ۲۲۷ یا حتی در دفترچه راهنمای پارس خودرو به اشتباه ۲۰۰ اسب بخار مطرح کرده اند که در بیشتر مواقع در این سال ها بحث و حاشیه روی توان حقیقی این موتور بوده است. گیربکس های استفاده شده در این خودرو شامل ۵ و ۶ سرعته دستی و ۴ و ۵ دنده اتوماتیک بود که در ایران ابتدا با گیربکس ۵ دنده دستی و ۴ دنده اتوماتیک و در انتهای تنها با گیربکس ۴ دنده اتوماتیک ارائه شد.

نمونه

کارکرد (کیلومتر)

هزینه (تومان)

۹۰

۲۷۰۰۰

۱۲۵.۰۰۰.۰۰۰

۸۸

۴۰۰۰۰

۹۶.۰۰۰.۰۰۰

۹۱

۴۰۰۰۰

۱۲۲.۰۰۰.۰۰۰

۹۱

۵۰۰۰۰

۱۰۸.۰۰۰.۰۰۰

۹۱

۵۵۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰.۰۰۰

۹۰

۵۶۰۰۰

۹۲.۰۰۰.۰۰۰

۸۹

۵۹۰۰۰

۹۰.۰۰۰.۰۰۰

۸۹

۷۸۰۰۰

۸۵.۰۰۰.۰۰۰

۸۱

۱۵۲۰۰۰

۵۱.۰۰۰.۰۰۰

۸۴

۲۲۰۰۰۰

۵۵.۰۰۰.۰۰۰

۹۰

۱۲۶۰۰۰

۹۲.۰۰۰.۰۰۰

منبع

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

قالب وردپرس