هزینه سایپا کوییک کالا تازه سایپا + لحظه پیش فروش کوییک

هزینه سایپا کوییک کالا تازه سایپا + لحظه پیش فروش کوییک

معاون فروش و جذب بازار گروه خودروسازی سایپا از ارائه خودروی کوئیک در نمونه‌های مختلف آن به هزینه بین ۳۳ تا ۴۰ میلیون تومان اطلاع داد.

رضا تقی زاده در حاشیه کنفرانس خودروی شیراز، اظهار کرد: کوئیک وسیله نقلیه ای ۱۰۰ درصد ایرانی است و اسم آن ایرانی بوده و مرتبط به منطقه‌ای از کردستان است.

وی با بیان این که پیش فروش خودروی کوئیک بهمراه ساینا اتوماتیک و برلیانس C۳ از نیمه دوم مردادماه شروع خواهد شد، خاطر نشان کرد: تحویل کوئیک و ساینا اتوماتیک نیز آبان ماه امسال به تدریج شروع می‌شود.

معاون فروش و جذب بازار گروه خودروسازی سایپا، ادامه داد: خودروهای ساینا، تیبا و کوئیک از نمونه خودروهای جانشین پراید خواهند بود که تمام استانداردهای تازه وسیله نقلیه ای که از سال آتی اجرایی می‌شود پاس خواهند کرد.

تقی‌ زاده اضافه کرد: خط تولید مشترک سایپا سیتروئن نیز تا انتهای سال جاری اجرا شده و ارائه خودروی C۳ تحت نام نخستین کالا مشترک شروع خواهد شد.

وی با بیان این که با کمپانی نیسان نیز برای شروع مجدد مشارکت در حال مذاکره هستیم، خاطر نشان کرد: با این وجود مذاکره با خودروسازان خارجی تا حدی تحت تاثیر سیاست خارجی و مسائل بین المللی است به گونه‌ای که چندی قبل مذاکرات مثبتی از نو با نیسان شروع شده و امیدواریم خیلی زود نتیجه آن مطرح شود. به علاوه از طرف دیگر با کمپانی کیا نیز در حال مذاکره هستیم تا مشارکت‌ها را گسترش دهیم.

معاون فروش و جذب بازار گروه خودروسازی سایپا در جواب به پرسشی مبنی بر آنکه گسترش هزینه اعلامی برای دو کالا پراید و تیبا از جانب شورای رقابت چه زمانی اعمال خواهد شد، اظهار کرد: به محض آنکه ابلاغیه شورای رقابت به دست ما برسد، هزینه این تولیدات گسترش پیدا خواهد کرد.

تقی زاده با بیان این که مشکلی برای تقاضای تولیدات در مارکت نیست، خاطر نشان کرد: غیر از آن ابتدای سال جاری به دلیل حریق سوزی در یکی از کمپانی‌های قطعه سازی در تولید عده ای تولیدات نیز عقب افتادیم که باید جبران شود.

ایشان در رابطه با لحظه توقف تولید پراید، شرح داد: استراتژی ما کاهش تدریجی تولید پراید است، چونکه تولید پراید با هزینه‌های حال حاضر زیان ده است و بدین جهت در جستجوی تولید کالایی هستیم که رضایت بیشتری را جلب کرده و به علاوه از طرف دیگر به همراه سودآوری باشد.

معاون فروش و جذب بازار گروه خودروسازی سایپا با بیان این که هم اینک سهم پراید از سبد تولیدات سایپا از ۶۸ درصد در سه سال پیش به ۲۵.۸ درصد کاهش یافته است، خاطر نشان کرد: با این وجود وسیله نقلیه ای که از لحاظ کیفی حاوی چند ستاره باشد را نمی‌توانیم جانشین پراید کنیم، چونکه هزینه آن بالاتر از ۶۰ میلیون تومان خواهد شد. در هیچ جای دنیا نیز خودروی پنج ستاره را با هزینه پنج هزار دلار ارائه نمی‌کنند، ضمن آنکه خودروهای تک ستاره تمام استانداردها را پاس کرده‌اند.

تقی زاده در جواب به این که چرا به توجه به تقاضای بالا برای تولیدات رنو از نمونه تندر ۹۰، پارس تندر، ساندرو و ساندرو استپ وی تولید این تولیدات گسترش نمی‌یابد، اظهار کرد: رنو بیان می کند که سهمیه تولید تولیدات‌اش در منطقه و ایران در همین حد است و بیش از این نمی‌توانیم تولید را گسترش دهیم، از این جهت رنو نتوانسته در حد تقاضای ما تولید تولیدات را بالا ببرد، از این جهت تا وقتی که این خودروها در حد تقاضای موجود در مارکت تولید نشود عدم تعادل بین ارائه و تقاضا وجود خواهد داشت.

وی پیرامون‌ این که در فروش‌های اقساطی چه مقدار چک‌های عرضه شده از جانب خریداران پاس نمی‌شود، اظهار کرد: حدود شش درصد چک‌ها در فروش‌های اقساطی برگشت می‌خورد که این میزان بعد از پیگیری‌ها به یک تا دو و سه درصد کاهش می‌یابد.

منبع

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

قالب وردپرس