تولید تایرهای فوق چسبنده پیرلی برای مسابقات فرمول یک + تصویر

بعد از انتقال مالکیت تیم های فرمول یک به گروه رسانه ای لیبریتی، مدیران این ورزش درصدند تا با اعمال تفاوت فنی  و ساختاری، جذابیت مسابقات را گسترش دهند

با توجه به تازه ترین اخبار کمپانی ایتالیایی پیرلی که تحت نام یکی از عظیم ترین و مطرح ترین تامین کنندگان تایر های فرمول یک شناخته می شود، تعداد تایرهای ترکیبی ویژه هوای خشک خود را در سال ۲۰۱۸ گسترش داده و با افزودن تایرهایی با اسم های هایپرسافت و سوپرهارد این تعداد به عدد هفت خواهد رسید.

به گفته مدیران این کمپانی، رنج هفت تایی ویژه ۲۰۱۸ این تایرها که با اسم Rainbow یا رنگین کمان شناخته می شود، درمقایسه با نمونه های ۲۰۱۷ نسبتا نرمتر خواهد بود.

نخستین تایر جدید عرضه شده از این رنج هفت تایی سوپرهارد اسم داشته و حاوی رنگ نارنجی است؛ این تایر تحت نام سخت ترین و سفت ترین گزینه حاضر در این گروه شناخته می شود.

این دقیقا همان چیزی که کمپانی پیرلی آن را با عنوان سیاست بیمه کننده توصیف کرده و بیان میکند که انواع مختلف و متنوع تایرهای موجود در این رنج کمپانی را بیمه می کند.

مدیران پیرلی می گویند که بر اساس سیاست بیمه کننده، تایرهای فصل بعدی نرم تر شده و چسبندگی بیشتری را در دست خودروهای فرمول یک قرار می دهند.

تایر بعدی با اسم هایپرسافت مشهور و از نوار رنگی صورتی دارا خواهد بود. اسم این تایر با توجه به تحقیقات که در شبکه های اجتماعی برگزار شد انتخاب شده است. بیش از ۶۸ درصد کمپانی کنندگان از بین اسم های هایپرسافت، مگاسافت و اکستریم سافت این اسم را انتخاب کرده اند.

با شرایطی که از اسم این تایر (به معنی محشر نرم) واضح است هایپر سافت نرم ترین تایر این رنج هفت تایی بوده و می تواند چسبندگی محشر و مورد دلخواه تیم های فرمول یک ممکن کند.

ماریو ایزولا، مسئول بخش تایرهای مسابقه ای کمپانی پیرلی بیان میکند هایپر سافت نرم ترین تایر ترکیبی است که ما تا اینجای کار برای مسابقات فرمول یک ساخته ایم.

ما تصمیم گرفته ایم که نه فقط تمامی تایرهای رنج Rainbow را نرم تر کرده حتی تایر تازه ای را نیز به این رنج اضافه کنیم که بسیار نرم بوده و بسیار صورتی است.

بد نیست بدانید که تایرهای ویژه هوای خشک فرمول یک خود به ۴ دسته تقسیم می شوند. تایرهای سخت که کمترین چسبندگی و بالاترین تداوم را دارند با نوار نارنجی مشهور و تایرهای متوسط که چسبندگی بیشتر و تداوم کمتری را دارند از نوار سفید رنگ دارا اند.

به علاوه از طرف دیگر تایرهای نرم و فوق نرم که چسبندگی محشر و کمترین تداوم را دارند نیز عموما با رنگ های زرد و قرمز در حاشیه لاستیک ها شناخته می شوند.

ایزولا پیشتر شرح داده است که بدیهی که تایرهای ترکیبی تازه ما برای قرار گرفتن در اوضاع سخت و موقعیت های پیچیده تر دیزاین شده اند. ما با بررسی تایرهایی که در سال ۲۰۱۷ دیزاین کرده ایم متوجه شدیم که برخی از آن ها محافظه کارانه دیزاین شده و می توانند با اندکی جسارت کارآمدتر پیشرفت داده شوند. دلیل این مسئله احتمالا اوضاع منحصر بفرد کمپانی ما در این سال میلادی است.

ایزولا اعتقاد دارد که با داشتن تایرهای ترکیبی تازه این تولیدکننده که ویژه سال ۲۰۱۸ است در اکثر مسابقه تنها احتیاج به حدود ۲ بار تعویض لاستیک و پیت استاپ است. در حقیقت بر طبق صحبت این مدیر ارشد هدف اصلی دیزاین این تایرها همین مسئله است.

ایزولا در انتها گفته است که معنی پایه دیزاین تایرها تغییر نکرده و تایرهای سال آتی نیز با توجه به مفاهیم قبلی دیزاین شده اند. تمامی خصوصیت های تایرهای حال حاضر که رانندگان مسابقات فرمول یک را راضی نگه داشته در تایرهای تازه نیز لحاظ شده اند. این خصوصیت ها به رانندگان اجازه می دهد از ابتدای مسیر مسابقات تا انتهای آن حداکثر فشار ممکن را به تایرها وارد کرده و حتی در این مواقع نیز بهترین نتیجه را بگیرند.

با شرایطی که در عکس واضح است تایرهای این رنج به ترتیب با اسم های سوپرهارد و هارد در دسته تایرهای سخت قرار گرفته و رنگ های نارنجی و آبی یخی را مختص خود کرده اند.

تایر مدیوم با رنگ سفید در دسته متوسط ویژه آب و هوای خشک قرار گرفته و تایرهای سافت نیز با نوار زرد رنگ جزء گروه نرم شمرده می شود. به علاوه از طرف دیگر تایرهای سوپرسافت، اولترا سافت و هایپر سافت به ترتیب با رنگ های قرمز، بنفش و صورتی کم رنگ در گروه تایرهای بسیار نرم قرار می گیرند.

با اینحال تایرهای مدیوم آج دار که عموما برای اوضاع جوی مرطوب و خیس استفاده می شوند از نوار سبز رنگ و تایرهای ویژه باران شدید و زمین پر آب نیز از نوار آبی رنگ دارا خواهند بود.
تیم پیرلی برای نخستین بار این دو تایر ترکیبی تازه را در هفته آتی در طول مسابقه دو روزه جایزه بزرگ امارات مورد تست قرار گرفت.

منبع: سایتهای اینترنتی

منبع

دسته‌بندی‌ها: دانستنی های خودرو