معرفی لامبورگینی Terzo Millennio +تصویر و مشخصات

لامبورگینی Terzo Millennio

در نگاه اول نتیجهٔ این مشارکت بسیار دیدنی است. دیزاین Terzo Millennio درعین‌حالی که جنون‌آمیز به ذهن خطور میکند بسیار هدفمند است؛ یعنی شبیه به آستون‌مارتین والکیِری قسمت‌ها و فضاهای غیرضروری با پانل‌های بدنه پوشیده نشده حتی در معرض جریان هوا قرار گرفته است.

http://automan.ir/wp-content/uploads/2017/11/10744__0.jpg

بعد از انتشار یک تیزر نتیجا لامبورگینی کانسپت تازه خود را پرده گشود. این ماشین که Terzo Millennio اسم گذاری شده، با مشارکت موسسه تکنولوژی ماساچوست یا MIT ساخته شده و نتیجه آن کانسپتی بطور کلیً بدیع و نوآورانه است. این کانسپت به وسیله نقلیه ای الکتریکی است به دیزاین و مهندسی لامبورگینی برای هزارهٔ سوم اشاره دارد. مدیرعامل و رئیس این کمپانی ایتالیایی یعنی آقای «استفانو دومینیکالی» نیز این مشارکت را صفحهٔ مهمی در آتیٔ سوپراسپرت‌های الکتریکی برای هزار سوم دانسته است. لامبورگینی برای پیشرفتٔ ذخیره کننده‌های پیشرفتهٔ انرژی با MIT مشارکت کرده است.

در نگاه اول نتیجهٔ این مشارکت بسیار دیدنی است. دیزاین Terzo Millennio درعین‌حالی که جنون‌آمیز به ذهن خطور میکند بسیار هدفمند است؛ یعنی شبیه به آستون‌مارتین والکیِری قسمت‌ها و فضاهای غیرضروری با پانل‌های بدنه پوشیده نشده حتی در معرض جریان هوا قرار گرفته است. با این وجود به دلیل اینکه این سوپراسپرت از قوای محرکهٔ تمام الکتریکی با چهار موتور الکتریکی بهره میبرد که در هریک از چرخ‌ها نصب شده‌اند، درمقایسه با بهره برداری از قوای محرکهٔ سنتی، طراحان آزادی رفتار بیشتری داشته‌اند. Terzo Millennio به علاوه از طرف دیگر ساختار فوق سبک‌وزنی داشته و به صورت تمام و کمال برای بازدهی آئرودینامیکی دیزاین شده است.

http://automan.ir/wp-content/uploads/2017/11/10744__2.jpg

از این جهت نتیجهٔ تلاش‌های لامبورگینی با مشارکت MIT، منجر به تولید وسیله نقلیه ای با قوای محرکهٔ پیشرفته، ساختار فوق سبک‌وزن و آئرودینامیک خارق‌العادهٔ بدنه شده است. هدف اصلی این طرح نیز غیر از رسیدن به حداکثر قدرت بسیار بالا و انتقال آن به هر چهارچرخ، به علاوه از طرف دیگر شارژ سریع و کُندتر کردن چرخهٔ تخریب باطری‌ها نیز بوده است؛ با اینحال یکی از جالب‌ترین خصوصیت‌های این کانسپت محل نصب باطری آن است که بجای قرار گیری پکیج‌های سنگینی در کف خودرو، باطری‌ها در پانل‌های بدنه کار شده‌اند.

برای این کار از تکنولوژی نانوتیوب استفاده شده که به منجر به تولید باطری‌هایی نازک شده است؛ از این جهت این باطری‌ها به‌اندازهٔ کافی نازک شده‌اند تا امکان نصب آن‌ها بین لایه‌های درونی و بیرونی بدنه ممکن گردد. این باطری‌ها قادر به تأمین انرژی فوق‌العادهٔ یک سوپراسپرت تمام الکتریکی هستند درعین‌حالی که هشدار برق‌گرفتگی هم به‌هیچ‌عنوان سرنشین را تهدید نمی‌کند. بدین ترتیب ساختار فیبر کربنی Terzo Millennio غیر از شکل‌دهی به بدنهٔ خودرو، به نوعی محلی برای نصب باطری‌ها هم مورداستفاده قرار گرفته است که به کاهش وزن ماشین کمک شایانی می‌کند و این یعنی یک موفقیت بزرگ در پیشرفتٔ تکنولوژی‌های پیشرفته.

http://automan.ir/wp-content/uploads/2017/11/10744__3.jpg
با این وجود مطمئناً در وسیله نقلیه ای با ساختار فیبر کربن فشرده پیوسته نگرانی‌هایی در باب ترک‌خوردگی یا شکستگی می باشد؛ از این جهت گفته شده که Terzo Millennio خودرو قادر به نظارت بر کل ساختار فیبر کربنی خود و تشخیص هرگونه ترک یا آسیب در آن است. سپس با بهره برداری از میکرو کانال‌هایی پُر از مواد شیمیایی، ساختار ماشین به‌طور اکتیو و خودکارترمیم می‌شود. این تکنولوژی باعث می‌شود که با اطمینان خاطر از فیبر کربن در قسمت‌های پرفشار خودرو استفاده گردد که خود به معنی کاهش وزن است چراکه در معمولاً در این بخش‌ها از مواد سنگین‌تر و بادوام‌تری استفاده می‌شود.

لامبورگینی هنوزً جزئیات فنی و عملکردی Terzo Millennio را مطرح نکرده و صرفاً وعدهٔ شارژ سریع باطری‌ها را با بهره برداری از یک سیستم پیشرفتهٔ بازسازی انرژی داده است. در کل این کانسپت نمایانگر وسیله نقلیه ای است که زمانی ساخته می‌شود که بهترین مهندسان دنیا برای تولید سوپراسپرت آتی گرد هم جمع می‌شوند. همان‌طور که لامبورگینی گفته است، Terzo Millennio نشان‌دهندهٔ آتیٔ سوپراسپرت‌ها است. با این وجود بسیاری از تکنولوژی‌های این خودرو نیز در اختیار به آتی هستند و نباید انتظار داشت که بتوانیم در آینده ای زود آن‌ها را در تولیدات تولیدی لامبورگینی ببینیم با اینحال به گفتهٔ این کمپانی ایتالیایی، عده ای از این تکنولوژی‌ها به حقیقت نزدیک شده‌اند.

منبع

دسته‌بندی‌ها: معرفی خودرو