رعایت چند نکته بنیادی موقع خرید تندر ۹۰ ( L90)

موقع خرید تندر ( ال ) ۹۰ به این نکات توجه فرمایید

تندر ۹۰ یکی از خودروهای با تداوم و پر کار در مارکت خودروهای دست دوم است، اگر بخواهیم جمع بندی کنیم رنو از ابتدا در ایران با نمونه های مختلف فروش موفق و امیدوار کننده ای داشته است، رنو ۵، رنو ۲۱و در حال تندر ۹۰ و مگان از تولیدات این خودروساز فرانسوی در ایران است.ممکن است تداوم بالا، قدرت خوب و کشش و موتور نرم همراه با مصرف فرضیه آل و منطقی را در تولیدات رنو در ایران دید با این وجود با شناخت و در صورت افتادن در هزینه تولیدات رنو به دلیل نوع ساختار موتور و ابزارهای هزینه بالایی را به کاربر وارد می کنند لذا برای خرید خودرو دست دوم به نکات پایین توجه کنید:

ایراد های رایج تندر ۹۰ در کیلومتر های بالا یکی از گزینه‌های پرطرفدار مارکت به اشتراک خودروهای داخلی، رنو لوگان یا تندر۹۰ خودمان است که در ابتدای ورود به مارکت ایران به دلیل چهره ظاهری خشک و ساده، مورد بی‌مهری قرار گرفت با اینحال با گذشت لحظه و اثبات خصوصیات فنی و حفظ کیفیت مطلوب تولید و مونتاژ خودش، هواداران فراوانی پیدا کرد.تندر ۹۰ وسیله نقلیه ای است که سری اتاق و شاسی مستحکم با توانایی ضربه‌پذیری و توزیع نیرو دارد و با این وجود بسیاری از اتصالات اتاق آن به روش ورق‌های دوبل انجام شده که در صورت وقوع تصادف، روند ترمیم آن چندان ساده نیست.

http://automan.ir/wp-content/uploads/2017/09/9016__0.jpg

حتما خودرو را نزد یک کارشناس یا صافکار خبره ببرید که خودرو را از لحاظ سلامت اتاق و شاسی تایید کند. در این خودرو سری دیاق، سینی جلو و فن‌ها بسیار به هم نزدیک هستند که در برخوردهای از جلو آسیب می‌بینند. لبه‌های ورق این خودرو با موم‌های ویژه و روغن پر‌شده که بسیاری از صافکارهای ماهر، فابریک بودن آن را تشخیص می‌دهند.

در زمان خرید تندر ۹۰ دست دوم، حتما به مواردی مانند تازه ترین لحظه تعویض تسمه تایم و بسیاری از خدمات‌های دوره‌ای دقت کنید. اصولا عموم خودروهای فرانسوی درمقایسه با لحظه انجام خدمات‌های دوره‌ای حساس هستند و در صورت انجام به‌موقع دردسری ایجاد نمی‌کنند، با اینحال اگر صاحب قبلی خدمات‌های دوره‌ای را منظم انجام نداده و از لوازم مصرفی مرغوب استفاده نکرده باشد، دردسرهای خودرو نصیب شما می‌شود. لوگان نیز از این سنت مستثنی نیست.

در این خودرو حتما در دوره‌های ۶۰ هزار کیلومتری تسمه تایم تعویض شده و گردگیرهای پلوس سر گیربکس مورد بررسی قرار بگیرند که نشتی واسکازین وجود نداشته باشد. اگر دنده‌ها بد جا می‌روند، حتما اوضاع واسکازین گیربکس و سالم بودن گردگیر پولوس‌ها را ﺗﺠﺰﻳﻪ و ﺗﺤﻠﻴﻞ کنید.

بهره برداری از روغن نامرغوب و یا گرید نامناسب در موتور لوگان، باعث لرزش پیشرانه و بلند شدن صدای یاتاقان به مرور لحظه می‌شود. حتما دقت کنید که صاحب قبلی از فیلترهای تقلبی یا متفرقه‌ روی خودرو استفاده نکرده باشد اگر اینطور نباشد قید تهیه آن خودرو را بزنید. دسته موتور پایینی موتور تندر ۹۰  نیز به مرور لحظه و کارکرد حدود ۸۰ هزار کیلومتر شل و مستهلک می‌شود که حاصل آن انتقال ارتعاشات و دل زدن موتور به اتاق و لقی و ارتعاش دسته دنده است.

در کیلومترهای کارکرد بالا پولی سر میل‌لنگ این خودرو فرسوده شده و حتما نیاز به تعویض می یابد. یکی از بخش‌هایی که حتما باید مورد معاینه قرار دهید، مخزن روغن هیدرولیک فرمان و محکم بودن فیلتر در داخل مخزن است. بسیار پیش آمده که تعمیرکار فیلتر را بعد از تمیز‌کردن به خوبی جا نزده یا به‌زور جا زده است که حاصل آن، رد شدن پلیسه‌ها و آلایندگی از مخزن و ورود به پمپ هیدرولیک است که یعنی خیلی زود یک پمپ هیدرولیک خراب در دستان شما باقی می‌ماند.

تندر ۹۰ جلوبندی و سیستم تعلیق با تداوم و محکمی دارد با اینحال چند نکته را حتما بایستی مورد بررسی قرار دهید. کشیده‌شدن بسیار جزئی خودرو به سوی راست زمان رها کردن فرمان در اکثر لوگان‌ها طبیعی است با اینحال کشیده شدن زیاد خودرو خبر از شاسی ضربه خورده و یا سری رام جلوبندی آسیب‌دیده می‌دهد.

اکسل عقب تندر درمقایسه با ضربات خارجی مانند ضربه ناشی از برخورد شدید چرخ با جدول یا تصادف از عقب حساس است و دچار تابیدگی می‌شود که به خوبی با نگاهی به اوضاع اکسل قابل تشخیص است. اگر خودرو سابقه تصادف دارد، اطمینان حاصل کنید که اکسل تعویضی نیست یا با انواع مرغوب تعویض شده است. چرا که بنمایش درآمده کمپانی‌های متفرقه، اکسل این خودرو را با کیفیت نامطلوب تولید می‌کنند که به دلیل جوش‌کاری‌های ضعیف، خطرساز است. نصب رینگ‌های بزرگ و پهن و کاهش ارتفاع ‌‌روی خودرو لوگان نیز به اشتراک بسیاری از مردم باب شده که باعث فشار به اجزای سیستم تعلیق و خطای سیستم ABS و کیلومتر‌شمار می‌شود. پیش نهاد می‌کنیم از خرید این خودروها پرهیز کنید.

تندر ۹۰ سیستم برق و الکترونیک نسبتا حساس و پیچیده‌ای دارد. برخلاف بسیاری از خودروها، در لوگان برای هر شمع یک کویل مستقل می باشد که به روش مستقیم روی آن سوار شده است و با این وجود شدیدا به موتور‌شویی و تعمیرکار بی‌تجربه حساس است! زمان خرید دقت کنید که هر چهار کویل نصب شده روی موتور، از یک نمونه و برند باشند. نصب دزدگیرهای متفرقه و تجاری، در دراز مدت به رایانه مرکزی این خودرو (UCH) آسیب وارد می‌کند.

http://automan.ir/wp-content/uploads/2017/09/9016__3.jpg

اگر خودرو دزدگیر دارد، حتما ﺗﺠﺰﻳﻪ و ﺗﺤﻠﻴﻞ کنید که دزدگیر از برند مشهور و از نوع سوکت فابریک باشد. حتی بنمایش درآمده که لوازم الکتریکی متفرقه بازاری، باعث مطرح خطای رایانه کیسه هوا شده است. قبل از خرید حتما یکبار با ابزار دیاگ، اوضاع بخش‌های مختلف الکترونیکی را چک کنید. در صورتی که به طرز مرتب خطای کیسه هوا مطرح می‌شود، حتما با ابزار دیاگ نوع خطا را ﺗﺠﺰﻳﻪ و ﺗﺤﻠﻴﻞ کنید چرا که در صورت تصادف و اکتیو‌شدن کیسه‌ها هوا، خطای دائمی ثبت می‌شود. شاید دوست داشته باشید بدانید که بسیاری از مردم بعد از تصادف و باز شدن کیسه هوا، سری کیسه‌های هوا را تعویض نکرده و تنها اقدام به ترمیم پوشش پاره‌شده‌ وسط غربیلک فرمان و داشبورد می‌کنند.

سیستم ترمز را مورد بررسی قرار دهید. دیسک‌های ترمز لوگان، از نوع خنک‌شونده دولایه است و مقاومت بالایی در مقابل تابیدگی دارد با اینحال نسبتا سریع دچار گود‌افتادگی و ساییدگی می‌شود که با لمس انگشت قابل تشخیص است. حدودا با هر ۲ الی ۳ بار تعویض لنت، دیسک‌های ترمز شدیدا گود شده و نیاز به تعویض یا تراشکاری دارند. سوت کشیدن لنت زمان ترمز‌گرفتن مبین دیسک گود شده دارد. ایجاد لرزش در ستون‌ها در ترمز نیز نشان از تمام شدن لنت‌های عقب و خراشیدگی کاسه ترمز دارد.

 

منبع

دسته‌بندی‌ها: دانستنی های خودرو

برچسب‌ها: ,,,,,,