راهنمای خرید کراس‌اوور‌های پایین ۱۰۰ میلیون تومان(Lifan X60،Jac S3،Haima S7)

راهنمای خرید کراس‌اوور‌های پایین ۱۰۰ میلیون تومان در مارکت ایران

خودروپلاس- در مطالب قبلی بررسی مارکت شاسی بلند‌ها و کراس اوور‌های ایران را شروع کردیم و همان‌گونه که گفتیم تلاش داریم اطلاعاتی کوتاه پیرامون خودرو‌های حاضر در این مارکت بدهیم. در این شماره مرور خودرو‌ها را ادامه می‌دهیم، جایی که رقبا به مرور به فاصله هزینه ای ۱۰۰ میلیون تومان نزدیک می‌شوند.

Lifan X60

این خودرو چند سالی است در مارکت حضور دارد و با وجود این کمتر توانسته تحت نام یک کالا اساسی در طیف تولیدات کرمان موتور جای گیرد با اینحال به طرز پیوسته در خط تولید بوده و با این وجود خریداران ویژه خود را هم دارد. از لحاظ ظاهری و ابعاد، خودروی قابل قبولی به اشتراک رقیبان چینی است و با وجود این در سال‌های حضورش کمی کهنه شده با اینحال هنوز هم جز نمونه‌های تولیدی این سری جای دارد. تا سال قبلی این خودرو تنها در نمونه‌های دنده دستی ارائه می‌شد با اینحال از سال قبلی با استناد به حضور رقیبان تازه در مارکت، نمونه‌های اتوماتیک آن ارائه شد.

نمونه‌های اتوماتیک این خودرو غیر از گیربکس تازه، تغییراتی در بدنه و داخل کابین هم داشته اند که دلیل شده X60 بازهم بتواند در مارکت پررقابت کراس اوور‌های چینی حاضر باشد. با حجم موتور ۱.۸ لیتر و قدرت ۱۲۸ اسب بخار، در نمونه‌های اتوماتیک کمی بیننده نزول توان خواهید بود با وجود این در این کلاس هزینه ای، دیگر رقبا هم موتور‌های توانمند تری ندارند. از لحاظ قابلیت ها بطور کلیً خودروی متوسطی است و از اصلی‌ترین قابلیت ها آن می‌توان به سانروف، حسگر نور، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، دوربین دنده عقب و پخش کننده DVD (که این دو در نمونه‌های اتوماتیک اضافه شده اند) اشاره نمود. اگر دنبال خودروی مد روز نیستید، X60 می‌تواند گزینه مناسبی باشد با وجود این از لحاظ توان حرکتی به ویژه در نمونه‌های اتوماتیک نباید انتظر فراوانی از آن داشته باشید.  کرمان موتور در حال حاضر نمونه‌های اتوماتیک این خودرو با هزینه ۶۸ میلیون تومان ارائه می‌کند و با وجود این هنوزً نمونه‌های دنده دستی ارائه می‌شوند با اینحال هزینه آن‌ها در لحظه ارائه تقریبا ۶۲ میلیون تومان بود و نمونه‌های صفر کیلومتر دستی در حال حاضر در مارکت یافت می‌شود.

Jac S3

کرمان موتور قبل از این با معرفی جک S5 موفق شد موفقیت زیادی در مارکت به چنگ آورد و همین مسأله دلیل شده بعد از ارائه S5، برادر کوچک‌تر آن را با کد S3 روانه مارکت کند، وسیله نقلیه ای که با وجود این در عرصه قابلیت ها رفاهی تا حدی توانسته مسیر موفق برادر بزرگتر (به ویژه نمونه‌های اتوماتیک) را طی کند با اینحال در عرصه توان موتور فاصله فراوانی با برادر بزرگترش دارد و وسیله نقلیه ای بطور کلیً معمولی و در حد دیگر رقبا است.

از لحاظ ظاهری، S3 روند دیزاین S5 را ادامه می‌دهد و این مسأله را می‌توان در نمای جلوی آن به روشنی دید. بر روی این خودرو موتوری با ۱.۶ لیتر نصب شده است که می‌تواند ۱۰۷ اسب بخار قدرت تولید کند و این قدرت از روش یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو می‌رسد تا از این حیث از لحاظ توان حرکتی، S3 وسیله نقلیه ای در سطح دیگر چینی‌های حاضر در این رده از مارکت باشد.

از لحاظ قابلیت ها رفاهی هم خودروی متوسطی است و نزدیک به رقبایش رفتار می‌کند و با داشتن امکاناتی مانند سانروف، صندلی‌های چرمی، تهویه اتوماتیک، امکان تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان و … وسیله نقلیه ای در سطح دیگر رقبایش در این کلاس است و نمی توان آن را برتر دانست با وجود این در طرف دیگر، برند جک به ویژه در کلاس کراس‌اوور‌ها علاقه مندان فراوانی دارد و ممکن است از این حیث و به پشتوانه برادر بزرگتش بتواند فروش مناسبی در مارکت داشته باشد. این خودرو با هزینه ۷۲ میلیون تومان ارائه می‌شود.

Haima S7

Haima S7

هایما S7 حاصل مشارکت میان ایران خودرو و کمپانی هایما چین است و برای پر کردن خلاء حضور یک شاسی بلند پایین ۱۰۰ میلیون تومانی در خانواده ایران خودرو ساخته شده است. این خودرو در طول مدت تولید در نمونه‌های دستی و اتوماتیک و اخیرا در نمونه توربو ارائه شده است و بدین جهت در لحظه خرید تنوع مناسبی از آن را در مارکت می‌بینید. هایما S7 پیش از هرچیز در نمونه‌های تنفس طبعی به مارکت ارائه شد و با موتور دو لیتری می‌موفق شد ۱۴۸ اسب بخار قدرت تولید کند. با استناد به ابعاد بزرگ خودرو و با این وجود وزن ۱.۵ تنی آن، چنین موتوری نمی موفق شد عملکرد خوبی برای مارکت ایران داشته باشد و بدین جهت در شروع ارائه هایما S7، دچار مشکلاتی در عرصه فروش شد با اینحال مدیران ایران خودرو خیلی زود به اشتباه خود فهمیدند و با معرفی نمونه‌های تجهیز به توربوشارژر توانستند باز هم هایما را به رقابت برگردانند.

نمونه‌های توربو هایما قادر اند ۱۷۰ اسب بخار قدرت تولید کنند که در مقایسه با دیگر رقبا در این کلاس رقم مناسبی است و از این حیث هایما توربو موفق شد باز هم به رقابت با چینی‌های حاضر در این مارکت باز گردد. از لحاظ قابلیت ها رفاهی و ایمنی نسبتاً خودرو کاملی است و در آن میتوانید مانیتور ۷‌اینچی، فرمان برقی، آیینه‌های برقی تاشونده، تودوزی و صندلی‌های چرمی، دوربین دنده عقب، صندلی برقی و گرم کن دار راننده، کروز کنترل، حسگر باران، دوربین ۳۶۰ و … را مشاهده نمائید با وجود این برخی از این قابلیت ها تنها در نمونه‌های توربو در معرض هستند. در نمونه‌های اتوماتیک، همراه با این‌ها یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته هم می باشد. یکی از مهمترین مزیت‌های هایما S7 درمقایسه با رقبا، ابعاد بزرگ آن است. ایران خودرو در حال حاضر تنها نمونه‌های توربو اتوماتیک آن را به فروش می‌رساند که حدود ۹۱‌میلیون تومان هزینه دارد نمونه‌های غیر‌توربو ۸۰‌میلیون تومان است.

منبع

دسته‌بندی‌ها: مقایسه خودرو

برچسب‌ها: ,,,,,,,,,