دوئل شرقی مزدا CX-Three با میتسوبیشی ASX !کدام یک برتر است ؟

نمایندگی میتسوبیشی asx ،ویژگیهای تکنیکی میتسوبیشی asx ،هزینه میتسوبیشی شاسی بلند ،میتسوبیشی asx 2017 ،معایب میتسوبیشی asx ،هزینه مزدا cx-Three ،بررسی تخصصی میتسوبیشی asx

امروز اولین دوئل این دور را برگزار می‌کنیم که به گروه کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت اختصاص دارد. دوئل گروه کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت بین دو کراس‌اوور ژاپنی یعنی میتسوبیشی ASX و مزدا CX-Three برگزار شده است.

مزدا CX-Three

مزدا برای نخستین بار در کنفرانس لس‌آنجلس ۲۰۱۴ کراس‌اوور تازه CX-Three را پرده گشود. این خودرو که کوچک‌ترین کراس‌اوور مزدا شمرده می‌شود و در جایگاهی پایین‌تر از CX-5 قرار می‌گیرد، با نمونه ۲۰۱۶ به مارکت آمد. به علاوه از طرف دیگر این کراس‌اوور ساب‌کامپکت ژاپنی از انتهای سال ۲۰۱۵ با نمونه ۲۰۱۶ در ایالات‌متحده ارائه یا در اصل جانشین مزدا ۲ در این کشور شد. CX-Three با دو پیشرانهٔ مختلف در بازارهای جهانی ارائه می‌گردد که هردو از نوع چهار سیلندر و از مجموعه اسکای‌اکتیو هستند. یکی از این موتورها دیزلی دیگری بنزینی است که ما برای این دوئل موتور بنزینی را انتخاب کرده‌ایم. این یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۸ نیوتن متر گریز از مرکز تولید می‌کند. برای انتقال این نیرو دو گیربکس شش سرعتهٔ دستی و شش سرعتهٔ اتوماتیک مقرر کرده شده است. CX-Three مانند اکثر کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت در حالت استاندارد با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو ارائه می‌گردد با این وجود امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن می باشد. این ماشین هم‌اکنون در کارخانه‌های متفاوتی در ژاپن، تایلند و اندونزی به تولید می‌رسد در شرایطی که تا انتهای ماه نوامبر در ایالات‌متحده نزدیک به ۱۵ هزار ابزار فروش داشته است.

میتسوبیشی ASX

ASX برای نخستین بار در سال ۱۹۹۱ عرضه شد و کار خود را به نوعی یک ام‌پی‌وی کوچک شروع کرد. این رویه در نسل دوم که در سال ۱۹۹۷ به مارکت آمد نیز ادامه یافت با اینحال شرایط در نسل سوم بطور کلیً تغییر کرد چراکه ASX در این نسل به یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت مبدل شد. نسل سوم این ماشین که روی پلت‌فرم GS میتسوبیشی ساخته شده است، با پژو ۴۰۰۸ و سیتروئن C4 ایرکراس اشتراکات فراوانی دارد. این نسل برای نخستین بار بصورت رسمیً در مارکت داخلی ژاپنی در فوریهٔ ۲۰۱۰ معرفی شد. این کراس‌اوور ژاپنی در ژاپن و کانادا با اسم RVR، در اروپا و آمریکای جنوبی با اسم ASX و در ایالات‌متحده با اسم اوتلندر اسپرت ارائه می‌شود. میتسوبیشی برای ASX پیشرانه‌های متفاوتی را عرضه می‌کند که ما به جهت هماهنگی با رقیب هم‌وطنش در این دوئل پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی آن‌را انتخاب کرده‌ایم؛ با اینحال نسل سوم ASX نزدیک به هشت سال است که روی خط تولید قرار دارد و حدوداً سالخورده شده است با این وجود بااین‌حال میتسوبیشی چندین بار اقدام به فیس‌لیفت و آپدیت آن کرده که تازه ترین آن‌ها برای نمونه ۲۰۱۸ صورت گرفته است. این ماشین تا انتهای ماه نوامبر در ایالات‌متحده نزدیک به ۳۰ هزار ابزار فروش داشته است.

ویژگیهای تکنیکی

مزدا CX-Three میتسوبیشی ASX
پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۲ لیتری ۴ سیلندر
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت ۱۵۰ اسب بخار ۱۵۰ اسب بخار
گریز از مرکز ۱۹۸ نیوتن متر ۱۹۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک CVT
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۸.۱ ثانیه ۹.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۶.۳ ثانیه ۱۷.۵ ثانیه
مصرف سوخت ۸ لیتر (ترکیبی) ۹ (ترکیبی)
وزن ۱۳۴۰ کیلوگرم ۱۴۹۰ کیلوگرم
طول ۴.۲۷ متر ۴.۳۵ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۵۷ متر ۲.۶۷ متر
حجم صندوق بار ۳۵۰ لیتر ۴۱۵ لیتر
هزینه پایه ۲۰,۹۰۰ دلار ۲۰,۶۹۰ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند حتی تحقیقات برای شناخت خودروهای پرطرفدار‌تر بین شما مصرف کنندگان ایرانی می‌باشند؛ از اینرو با استناد به جمیع جهات، جذابیت، دیزاین بدنه و کابین، برند، خصوصیت‌های فنی، هزینه و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در قسمت نظرها بیان فرمایید.

منبع :پدال

منبع

دسته‌بندی‌ها: مقایسه خودرو