جدول هزینه خودروهای پرفروش در مارکت تهران

جدول هزینه خودروهای پرفروش در مارکت تهران

هزینه نمونه‌های صفر خودروهای پرمتقاضی در مارکت تهران + جدول

با نزدیک‌تر شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم، مارکت خودرو بیشتر در رکود فرو رفته و به قول عده ای نمایشگاهداران خودرو پایتخت، مارکت سوت و کور است.رکودی که از ابتدای امسال بر مارکت خودرو سایه افکنده، جدای از فصلی بودن (مارکت خودرو پیوسته در ماه‌های ابتدایی سال به رکودی سنگین می‌رود)، به انتخابات پیش رو نیز بی‌رابطه نبوده و این مسئله هم به نوبه خود بر کاهش خرید و فروش اثر قرار داده است.آن طور که فعالان مارکت می‌گویند، هم اینک خرید و فروش خودرو در مارکت به اصطلاح لاک پشتی پیش می‌رود و بعید به‌نظر می‌رسد به این زودی‌ها سایه رکود از سر آن برداشته شود.

به نوشته کارستان با استناد به گفته جهان‌اقتصاد، نکته‌ای که نمایشگاهداران خودرو پایتخت به نوعی یکی از دلایل رکود مارکت به آن اشاره می‌کنند، ورود زودهنگام خودروهای نمونه ۹۶ در دی و بهمن سال قبلی است. به باور آنها، معرفی زودهنگام خودروهای پلاک تازه باعث شد بسیاری از خریداران نیاز خود را در زمستان سال قبلی تامین کرده، از اینرو حجم تقاضا چندان به سال تازه منتقل نشود. به‌عبارت بهتر، بخش قابل‌توجهی از خریداران، در ماه‌ها و هفته‌های پایانی سال قبلی خودروهای موردنظر خود را تهیه کرده‌اند و از اینرو هم اینک تقاضا برای خرید نزول کرده است.

موضوع دیگری که فعالان مارکت به آن اشاره می‌کنند، رکود کلی در بازارهای داخلی و با این وجود کاهش نقدینگی خریداران است، به نحوی که چون در ماه‌های ابتدایی امسال رکود و کمبود نقدینگی گریبان مارکت و خریداران را گرفته، این مسئله روی خرید و فروش خودرو نیز اثر منفی قرار داده است. با این وجود کمبود نقدینگی همراه با هزینه بالای خودروها، مسائلی هستند که در طول چند سال قبلی بر رکود خرید و فروش اثر داشته‌اند و اگر نبود اقداماتی مانند تزریق تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی از جانب دولت و به علاوه از طرف دیگر توجه به شیوه‌های متنوع فروش از جانب خودروسازان (به‌خصوص فروش قسطی)، مطمئنا فروش و با این وجود تولید خودرو در کشور با مساله‌هایی جدی روبرو می‌شد.

رکود مارکت با اینحال در کل باعث تثبیت و در مواردی کاهش هزینه خودروهای داخلی شده است، در چنین موقعیتی در یکی، دو مورد نیز به دلیل کمبود معرفی، هزینه‌ها بالا رفته‌اند. این در شرایطی است که خودروسازان طی سال‌جاری اقدام به گسترش هزینه تولیدات خود از ناحیه اعمال مجوزهای قبلی شورای رقابت کرده‌اند.

با اینحال سری به مارکت خودرو کشور بزنیم و ببینیم هزینه‌ها با استناد به تداوم رکود خرید و فروش و کاهش تقاضا چگونه بوده است.

هزینه خودروهای صفر در مارکت تهران – پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۹۶ :

خودرو هزینه (تومان) تغییر درمقایسه با هفته قبلی
۲۰۶ تیپ ۲ ۳۳.۰۰۰.۰۰۰
۲۰۶ تیپ ۵ ۳۷.۹۰۰.۰۰۰ ۱۰۰.۰۰۰+
پژو ۴۰۵ GLX ۲۹.۷۰۰.۰۰۰ ۱۰۰.۰۰۰+
پژو ۴۰۵ GLX دوگانه‌سوز ۳۱.۶۰۰.۰۰۰
پژو ۴۰۵ TU5 ۳۱.۹۰۰.۰۰۰ ۲۰۰.۰۰۰+
۲۰۶ صندوقدار ۳۸.۵۰۰.۰۰۰
۲۰۷ دنده ای ۴۳.۳۰۰.۰۰۰ ۶۰۰.۰۰۰-
پارس بنزینی ۳۶.۶۰۰.۰۰۰
پارس دوگانه‌سوز ۳۹.۰۰۰.۰۰۰ ۳۰۰.۰۰۰-
پارس TU5 کلاس ۱۵ ۴۱.۳۰۰.۰۰۰ ۱۰۰.۰۰۰-
سمند SE ۲۹.۲۰۰.۰۰۰
سمند LX ۳۲.۱۰۰.۰۰۰ ۲۰۰.۰۰۰+
سمند EF7 بنزینی ۳۱.۸۰۰.۰۰۰
سمند EF7 دوگانه‌سوز ۳۳.۴۰۰.۰۰۰ ۲۰۰.۰۰۰-
سورن توربو فول ۴۲.۰۰۰.۰۰۰
تندر۹۰ ایران خودرو ۴۰.۵۰۰.۰۰۰
تندر۹۰ اتوماتیک ۴۷.۸۰۰.۰۰۰ ۲۰۰.۰۰۰-
پراید ۱۳۱ ۲۱.۰۰۰.۰۰۰
پراید ۱۱۱ ۲۱.۸۰۰.۰۰۰
تیبا SX ۲۵.۳۰۰.۰۰۰ ۲۰۰.۰۰۰+
تیبا هاچ بک EX ۲۷.۲۰۰.۰۰۰ ۲۰۰.۰۰۰-
پارس تندر ۴۳.۴۰۰.۰۰۰
ساندرو اتوماتیک ۵۳.۰۰۰.۰۰۰ ۲۰۰.۰۰۰+
دنا ۴۳.۶۰۰.۰۰۰ ۳۰۰.۰۰۰-
ساندرو استپ‌وی اتومات ۶۰.۶۰۰.۰۰۰
رنو کپچر ۱۱۶.۰۰۰.۰۰۰ ۵۰۰.۰۰۰-
جک S5 اتوماتیک ۹۶.۹۰۰.۰۰۰ ۴۰۰.۰۰۰-
هایما توربو ۹۱.۳۰۰.۰۰۰ ۷۰۰.۰۰۰-
مزدا۳ ۱۱۸.۰۰۰.۰۰۰ ۵۰۰.۰۰۰-

 

منبع

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

قالب وردپرس