بهترین ماشین تو رنج ۴۰ میلیون(دنا ،ولکس c30 ،پژو پارس)

بهترین ماشین تو رنج ۴۰ میلیون(دنا ،ولکس c30 ،پژو پارس)

با ۴۰ میلیون تومان چه ماشینی بخریم؟بهترین ماشین تو رنج ۴۰ میلیون ،بهترین ماشین پایین ۴۰ میلیون در ایران ،ماشین تا ۴۰ میلیون در ایران ،با ۴۰ میلیون چه ماشینی بخرم؟

هرچقدر که توان مالی گسترش یابد امکان خرید وسیله نقلیه ای بهتر می باشد. خودروهای محدوده ۴۰ میلیون حدوداً در توان خرید خانواده‌هایی با توان مالی متوسط قرار دارند.

 در این دوره هزینه ای ناگزیر به بهره برداری از تولیدات داخلی و چینی هستیم؛ تولیداتی که کیفیت آن‌ها محل مناقشه بوده و گهگاه هزینه عده ای تولیدات داخلی نیز باکیفیت و قابلیت ها آن‌ها به‌هیچ‌وجه همخوانی ندارد.

هزینه دنا تولید ۹۶، ولکس C30 تولید ۹۴، پارس اتومات تولید ۹۳، مگان ۱۶۰۰ تولید ۲۰۰۶، آوانته تولید ۱۳۸۶ و … حدوداً برابر با ۴۰ میلیون تومان است. همان‌طور که ملاحظه می‌شود با حرکت به سوی خودروهایی باکیفیت مانند مگان؛ سن خودرو زیاد می‌شود و همین پیر شدن خودرو، هزینه‌های نگهداری خودرو را گسترش خواهد داد.

پیشتر به عرضه مختصر سه گزینه اول که سن قابل قبولی دارند پرداخته‌شده است.

دنا

این خودرو که به‌زعم عده ای، لقب ملی را نیز با خود به یدک می‌کشد در سال ۱۳۹۳ به وسیله ایران‌خودرو به مارکت ارائه شد. دنا که درواقع بهبودیافته سمند است حاوی تفاوت وسیعی است که موفق شده است هم در نمای داخلی و هم در نمای خارجی تا حدود فراوانی انتظارات را برآورده نموده و جلوه زیبایی را به خودرو داده است. بااین‌حال دنا مثل دیگر تولیدات داخلی از کیفیت مونتاژ پایین رنج می‌برد و درز درب‌ها فاصله مطلوبی ندارند. دیزاین داشبورد باوجودآنکه در حد یک خودرو ۴۰ میلیونی دلچسب است، بهره برداری از پلاستیک خشک نکته‌ای منفی برای آن است. این خودرو حاوی تجهیزاتی چون کروز کنترل، آینه‌های برقی، ایموبلایزر، مانیتور تصویری، شیشه‌های سولار و … است. دنا از موتور ۱۶۴۵ سی‌سی سود برده و حداکثر توان تولیدی آن برابر با ۱۱۴ اسب بخار است. شتاب صفر تا ۱۰۰ خودرو نیز ۱۲ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت خودرو نیز در حالت ترکیبی برابر با ۷.۸ لیتر است.

ولکس C30

این خودرو کالا کمپانی چینی گریت‌وال بوده و به وسیله کمپانی کرمان موتور مونتاژ و به مارکت ارائه می‌گردد. این خودرو آمد تا جایگزینی برای هیوندای ورنا و آوانته در مارکت شود، با این وجود تا به امروز با استقبال چندان خوبی روبرو نبوده است. دیزاین نمای خارجی خودرو، ساده و تا حدودی محافظه‌کارانه بوده و به عبارتی می‌توان گفت که دیزاین خارجی خودرو حرف فراوانی برای گفتن ندارد. نمای داخلی این خودرو حاوی دیزاین بهتر و هماهنگ‌تری درمقایسه با بیرون آن بوده و حاوی کیفیت مونتاژ خوبی است. یک از نقاط ضعف داخل خودرو، بهره برداری از پلاستیک خشک است که حس خوبی را به راننده نمی‌دهد. ولکس C30 اتومات حاوی موتور ۱۴۹۷ سی‌سی بوده و حداکثر توان آن نیز برابر با ۱۰۴ اسب بخار است. شتاب صفر تا ۱۰۰ خودرو ۱۳ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت این خودرو در حالت ترکیبی نیز برابر با ۶ لیتر در هر کیلومتر است.

پارس اتومات

پژو پارس یکی از خودروهای باکیفیت داخلی به شمار می‎‌آید و فروش خوبی در مارکت داشته است، بااین‌حال حاوی ضعف‌های عمده‌ای نیز هست. در اتاقک پارس نیز از پلاستیک خشک استفاده‌شده است و این مسئله نخستین نکته منفی است که با ورود به محیط اتاقک پارس متوجه می‌شویم. ابزارهای رفاهی خودرو در حد یک خودروی ۴۰ میلیونی نبوده و گهگاه با سخت نیز روبرو هستند. نکته حائز ارزش در باب این خودرو، تکراری بودن آن است و باوجودآنکه سعی شده است تغییراتی در آن بوجود آید، کماکان شما با نخستین نگاه به خاطر پژو ۴۰۵ خواهید افتاد. در پژو پارس اتومات، از موتور TU5 که با حجم برابر با ۱۵۸۷ سی‌سی استفاده‌شده است که قادر به تولید توانی برابر با ۱۰۸ اسب بخار بوده و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن نیز ۱۳.۲ ثانیه است.

منبع

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

قالب وردپرس