بهترین خودروهای دست‌دوم خارجی بین ۶۰ تا ۸۰ میلیون در مارکت

با وجود این که در ممالک خارجی، خرید یک خودرو اصولا با توجه به نیاز فرد و با در نظر گیری کلاس مد نظر خریدار صورت می گیرد با اینحال در

هفته نامه خودرو امروز- با وجود این که در ممالک خارجی، خرید یک خودرو اصولا با توجه به نیاز فرد و با در نظر گیری کلاس مد نظر خریدار صورت می گیرد با اینحال در مارکت بودجه محور کشور ما، این حساب بانکی شماست که واضح می کند چه وسیله نقلیه ای را قادر اید انتخاب کنید با اینحال به دلیل آنکه در اوضاع حال حاضر کشور، انتخاب یک خودروی صفر کیلومتر با برندی مشهور بودجه سنگینی را می طلبد، با در اختیار داشتن مبلغ متوسطی مانند ۶۰ الی ۸۰ میلیون تومان، در مارکت خودروهای نو باید در جستجوی آیتم‌های چینی باشید با اینحال با استناد به اینکه بسیاری از مردم علاقه چندانی به خودروهای چینی ندارند، پس چاره ای جز انتخاب آیتم‌های دست دوم کره ای، ژاپنی، آلمانی و … نیست. در این نوشته به بررسی آیتم‌های دست دوم غیر چینی با عمر پایین ۱۰ سال که در بازه هزینه ای ۶۰ الی ۸۰ میلیون تومان قابل تهیه خواهند بود، می رویم.

کیا سراتو

سراتو کالا کامپکت کمپانی کیا موتورز کره جنوبی است که در انواع سدان و کوپه با دو نوع موتور ۲۰۰۰ و ۱۶۰۰ در مارکت کشور ما حضور دارد. به علاوه از طرف دیگر نسل دوم این خودرو که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ روی خط تولید کیا موتورز قرار داشت هم اینک به وسیله سایپا به روش CKD به تولید می رسد که شما قادر اید مدلهای ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ وارداتی و به علاوه از طرف دیگر ۱۶۰۰ مونتاژ داخل این خودرو را با بودجه مد نظر تهیه کنید.

سراتو در هر دو ورژن ۲ و ۱.۶ لیتری وسیله نقلیه ای کم مصرف و کم استهلاک است و با استناد به امکانت و ابعاد خوب، گزینه فرضیه آلی برای یک خانواده کم جمعیت به ویژه در شهرهای شلوغی مانند تهران به حساب می آید. با این وجود ضروری به ذکر است که بسیاری از مدلهای ۱۶۰۰ مونتاژ سایپا از جعبه دنده ۵ سرعته دستی سود می برند که لذا کمتر بودن پیچیدگی این ورژن، استهلاک کمتری نیز بین شما ممکن خواهد تولید.

هم اینک یک ورژن سراتو ۱۶۰۰ مونتاژ داخل (۹۵-۹۳) از ۶۲ الی ۷۲ میلیون تومان فی می خورد. در چنین شرایطی ست که که ورژن ۲۰۰۰ سی سی وارداتی که از ۲۰۱۰ الی ۲۰۱۳ در کشور حضور داشتند، بازه هزینه ای ۶۰ الی ۷۵ میلیون تومان را پوشش می دهند.

میتسوبیشی لنسر ۱۶۰۰

برند میتسوبیشی کمتر از نیم دهه است که با تولیداتی مانند لنسر، ASX، اوتلندر و میراژ به مارکت کشور ما ارائه شده و از این بین، آرین موتور تحت نام نماینده و وارد کننده تولیدات این خودروساز ژاپنی، لنسر را در دو ورژن ۱.۸ و ۱.۶ برای کشور ما مقرر کرده است. نمونه ۱.۶ لیتری این خودرو که هم اینک به وسیله کمپانی به فروش نمی رسد، یکی از خودروهای قابل تهیه در این دوره هزینه ای خواهد بود که درمقایسه با رقم پرداختی، کیفیت تولید خوبی را به شما عرضه می کند با اینحال توجه داشته باشید که لنسر ۱۶۰۰ گستره قابلیت ها چندان وسیعی را در دست شما قرار نمی دهد و با این وجود گفته می شود که این خودرو از لحاظ قطعات یدکی به ویژه در قسمت ظاهری، موقعیت متوسطی دارد.

میتسوبیشی لنسر 1600

به علاوه از طرف دیگر لنسر ۱.۶ در ورژن اتوماتیک، برخلاف نمونه ۱.۸ لیتری از جعبه دنده اتوماتیک ساده (و نه CVT) سود می برد که این مسئله پیچیدگی کمتری را بهمراه خواهد داشت. بالاخره هم لازم است بگوییم که اگر شخصی تنوع طلب و در جستجوی یک خودروی خوش فروش هستید، در خرید لنسر ۱.۶ کمی درنگ کنید.

نیسان ماکسیما

ماکسیما کالایی از پارس خودرو است که برای اولین بار در سال ۱۳۸۰ بعد از اخذ پیمان با دانگ فنگ روی خط این زیرمجموعه سایپا قرار گرفت. این خودرو در حقیقت نسل سوم نیسان سِفیرو (Cefiro) به حساب می آید که در انتهای دهه ۹۰ میلادی به مارکت جهانی ارائه شد و تنها در عده ای بازارها تحت عنوان ماکسیما شناخته می شد.

نیسان ماکسیما

ماکسیما با یک پیشرانه V8 به حجم ۳ لیتر و دو نوع جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک و ۵ سرعته دستی در مارکت ما حضور دارد و با استناد به سود گیری از جثه ای با طول ۵ متر، محیط مناسبی را به شما عرضه می کند. پس اگر در جستجوی یک خودروی خانوادگی جادار و راحت هستید، ماکسیما گزینه وسوسه انگیزی به حساب می آید.

با این وجود این خودرو قابلیت ها گسترده ای به غیر از بالابر برقی شیشه ها، آینه های جانبی برقی، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه مطبوع دیجیتالی اتوماتیک و … به شما عرضه نخواهد کرد. ماکسیما از لحاظ قطعات یدکی در مکان بسیار خوبی قرار دارد و اگر از آن به خوبی استفاده شود استهلاک بالایی نخواهد داشت. با وجود این که مصرف سوخت این خودرو در شهر گاهی به عدد بیش از ۲۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می رسد که این مسئله ممکن است کمی سخت ساز باشد. شما هم اینک با در اختیار داشتن ۳۵ الی ۱۰۰ میلیون تومان قادر اید انواع ماکسیما را تهیه کنید با اینحال با بودجه ۶۰ الی ۸۰ میلیون تومان مدلهای اتوماتیک سال ۸۶ الی ۸۸ شمسی عاید شما خواهد شد.

مزدا ۳

بعد از خروج ۳۲۳ از خط تولید بهمن خودرو، در سال ۱۳۸۶ مزدا ۳ جانشین آن شد. نسل در ابتدا مزدا ۳ با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری و جعبه دنده ۴ سرعته (شبیه به مزدا ۳۲۳) به مارکت داخلی ارائه می شد و تولید آن در داخل کشور تا سال ۱۳۸۹ ادامه یافت با اینحال در انتهای ۸۹ شمسی، اولین نمونه ها از مزدا ۳ نسل دوم از خط تولید این خودروساز خارج شد. مزدا ۳ نسل دوم که بیشتر تحت عنوان «مزدا ۳ نیو» در مارکت شناخته می شود، از ابعادی بزرگ تر و ظاهری مدرن تر درمقایسه با نسل نخستش سود می برد و به علاوه از طرف دیگر جعبه دنده ۵ سرعته اتوماتیک استفاده شده روی این خودرو نیز مصرف سوخت کمتر و کشش ثانویه بهتری را برای شما ممکن می سازد.

با این وجود ضروری به ذکر است که مزدا ۳ نیو در دو نوع سدان و هاچ بک پنج درب به مارکت کشور ما ارائه شد و به علاوه از طرف دیگر عده ای از مدلهای هاچ بک نیز پیشرانه ۱.۶ لیتری (نمونه پیشرفت یافته پیشرانه مزدا ۳۲۳) را در درون خود دارند. اگر بخواهیم جمع بندی کنیم مزدا ۳ نیو سدان ۲۰۰۰ سه نوع تیپ امکاناتی به شما عرضه می کند که اگر در جستجوی گزینه ای با رقم ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان باشید، آیتم‌های نمونه ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ تیپ ۱ و ۲ در مقابل شما قرار خواهد گرفت.

مزدا ۳ در تمامی ورژن ها از کاراکتری اسپرت سود می برد و محیط داخلی آن چندان خوب خانواده های پرجمیعت نیست. توجه داشته باشید که مزدا ۳ اصولا تا حداقل کارکرد ۱۵۰ هزار کیلومتر تنها به خدمات های عادی نیاز دارند با اینحال با استناد به فنربندی اسپرت، قطعات جلوبندی آن امکان دارد دچار سخت شود. این خودرو از لحاظ قطعات یدکی در موقعیت متوسطی قرار می گیرد و لوازم بدنه نسبتا گرانی دارد.

هیوندای توسان

توسان یکی از پرفروش ترین و پرطرفدار ترین کراس اوورهای مارکت ایران است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ میلادی به وسیله راحت موتور به کشور ما ارائه شد. مدلهای وارد شده از نسل در ابتدا این خودرو از پیشرانه V8 مجموعه دلتا ۲.۷ لیتری (فاقد VVT-i) سود می برند که با جعبه دنده سود می برند که با جعبه دنده اتوماتیک ۴ سرعته ترکیب شده و قدرت موتور نهایتا به وسیله سیستم چهار چرخ متحرک هوشمند به هر دو اکسل انتقال پیدا می کند.

هیوندای توسان 2010

با این وجود ارتفاع بلند توسان از سطح زمین و به علاوه از طرف دیگر سود گیری از سیستم چهار چرخ متحرک دلیلی بر موفق بودن این خودرو در آفرود نیست با اینحال اگر در جستجوی یک خودروی شاسی بلند مطمئن برای استفاده های سبک خارج از جاده ای هستید، توسان گزینه خوبی است.

به علاوه از طرف دیگر توجه داشته باشید که جعبه دنده ۴ سرعته این خودرو با فراتر رفتن از ۱۰۰ هزار کیلومتر، در صورت عدم رسیدگی به سادگی مستهلک می شود با اینحال از لحاظ قطعات یدکی چه در قسمت ظاهر و چه فنی دچار سخت نخواهید بود. توسان ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ نندر مارکت این ایام چیزی حدود ۷۰ الی ۸۰ میلیون تومان (برای مدلهای مرتب) فی می خورد.

هیوندای سوناتا NF

اگر در جستجوی یک خودروی سدان خانوادگی کم دردسر هستید، هیوندای سوناتا NF چهار سیلندر را انتخاب کنید. در حقیقت NF به نسل پنجم این خودرو گفته می شود که از سال ۲۰۰۴ الی ۲۰۰۹ روی خط تولید هیوندای قرار داشت و از انتهای ۲۰۰۶ نیز به مارکت کشور ما ارائه شد. مدلهای قبل از فیس لیفت سوناتا NF با دو پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری و ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری (اصطلاحا موتور آزرا) به وسیله راحت موتور به ایران ارائه شد که با این وجود اگر در جستجوی یک سواری بی دردسر هستید، توصیه می شود که نمونه V6 را تهیه نکنید.

انواع مدلهای ۴ سیلندر قبل از فیس لیفت (۲۰۰۹) سوناتا NF با هزینه ای متناسب با بازه هزینه ای مد نظر ما در مارکت یافت می شوند و با استناد به سود گیری از یک پیشرانه بهینه، مصرف سوخت خوب و استهلاک پایینی دارند. سوناتا، از رنج قابلیت ها چنان گسترده ای سود نمی برد با اینحال تحت نام یک خودروی ۶۰ الی ۸۰ میلیون تومانی پذیرفتنی است.

تویوتا کمری XV40

تویوتا کمری XV40 یکی از موفق ترین تولیداتی بود که به وسیله کمپانی ایرتویا به مارکت کشور ما ارائه شد. این نسل از کمری از سال ۲۰۰۴ الی ۲۰۱۱ روی خط تولید تویوتا قرار داشت و از ۲۰۰۷ الی ۲۰۱۱ نیز در تیپ های GLX، GL و SE به ایران وارد شد. تیپ GL یک ورژن ساده از از این خودرو است که اصولا مدلهای تمیز این خودرو با برچسب هزینه ای نازلی (کمتر از ۷۰) در انواع دنده ای و اتوماتیک در مارکت قابل تهیه است.

تویوتا کمری XV40

SLX پرطرفدار تر و پرفروش تر از GL بوده و به توجه به هزینه بالاتر، قابلیت ها گسترده تری را نیز به شما عرضه می کند. بیش از ۹۰ درصد مدلهای GLX از جعبه دنده اتوماتیک سود می برند و نمونه ۲۰۰۸-۲۰۰۷ آن را با بودجه ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان می توان تهیه کرد.

تیپ SE از رنج قابلیت ها و نکات ظاهری متفاوتی سود می برد و با استناد به این مسئله هزینه ای بالاتر خواهد داشت با اینحال نمونه ۲۰۰۷ این ورژن را نیز قادر اید با هزینه ای نزدیک به ۸۰ میلیون تومان تهیه کنید. توجه داشته باشید که کمری از قبیل بسیاری دیگر از تولیدات تویوتا، یک خودروی کم استهلاک است و خبر خوب اینکه از قطعات یدکی فراوانی در کشور ما سود می برد با اینحال ضروری به ذکر است که برای تملک یک ورژن خوش فروش، خوب است سر وقت مدلهای تمیز و کم کارکرد این خودرو بروید.

تویوتا کرولا E140

تویوتا کرولا پیوسته در طول نیم قرن واپسین جزء پرفروش ترین خودروهای جهان و با این وجود پر طرفدارترین تولیدات تویوتا قرار داشته با اینحال در مارکت کشور ما از کمری جا ماند. ولی باید گفت نسل دهم این خودرو که با کد E140 شناخته می شود و از ۲۰۰۶ الی ۲۰۱۲ میلادی روی خط تولید قرار داشت، نمونه دیگری از خودروهای خوب قابل تهیه در بازه هزینه ای ۶۰ الی ۸۰ میلیون تومان مارکت ایران به حساب می آید.

تویوتا کرولا E140

ایرتویا این خودرو را در تیپ های امکاناتی مختلف با اینحال با یک پیشرانه مشترک ۱.۸ لیتری به کشور وارد کرده بود که از لحاظ استهلاک و مخارج جاری در سطح قابل قبولی قرار دارد. به علاوه از طرف دیگر دو نوع جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک و ۵ سرعته تیپ ترونیک برای این خودرو مقرر کرده شده بود که هر دو جان سخت و کم استهلاک هستند.

با این وجود هم اینک با در اختیار داشتن ۶۰ الی ۸۰ میلیون تومان وجه نقد قادر اید یک کرولای ۲۰۰۸ با کارکرد بیش از ۱۲۰ هزار کیلومتر یا یک نمونه کرولا GLI نسل نهم (با ظاهر دارای اختلاف و پیشرانه یکسان) نمونه ۲۰۰۷ با کارکرد بسیار پایین تهیه کنید.

بالاخره لازم است بگوییم که اگر سفرهای خارج از شهر فراوانی دارید و کارکرد خودرو را به راحتی بالا می برید، کرولا گزینه خوبی برای شما خواهد بود! بنمایش درآمده که نمونه هایی از این خودرو بدون هیچ سخت و تعمیر بنیادی تا کارکرد نیم میلیون کیلومتر بدون ایراد رانده شده اند!

منبع

دسته‌بندی‌ها: قیمت خودرو