بررسی خودرو تازه ولوو C70 در ایران + هزینه و مشخصات

بررسی خودرو تازه ولوو C70 در ایران + هزینه و مشخصات

بررسی خودرو تازه ولوو C70 در ایران

 

ممکن است برای شما هم ولوو خاطره‌ای از سال‌های دور باشد. این برند که در دنیا به شاخصه‌ای از ایمنی مبدل شده در دهه‌های قبلی حضوری کمرنگ و جسته وگریخته در بازار ایران داشته و اکنون با افراموتور به ایران بازگشته تا خاطره آن سال‌های نه خیلی دور را زنده کند.

اولین تولیدات ولوو که به وسیله افراموتور در ایران معرفی شدند سری کوپه از تولیدات این تولیدکننده است که با حرفC شهرت دارد. این سری در بدو ورود نتوانست توجه خریداران را جلب کند، با اینحال طبق ادعای یکی از مدیران کمپانی افراموتور با معرفی و معرفی دو نمونه XC60 و V40، به فروش سری کوپه از تولیدات این تولیدکننده اضافه شد. به این دلیل در این شماره به بررسی این کالا ۲x1 ولوو خواهیم پراداخت.

دیزاین ظاهری

http://automan.ir/wp-content/uploads/2017/04/2750__0.jpg

ولوو به این خاطر C70 را یک کالا ۲x1 می‌خواند که که با تهیه آن میتوانید هم صاحب یک کانورتیبل شوید و هم یک خودرو کوپه. این کالا را می‌توان یکی از اولین گام‌های ولوو برای ایجاد تحول در دیزاین دانست. دیزاین سنتی ولوو ممکن است تا سالیان متمادی دلچسب و دلنشین به نظر برسد با اینحال داشتن یک خودرو با دیزاین کلاسیک خواسته تمام خریداران نیست. حقیقت این است که ولوو به حدی سرگرم بحث ایمنی و تکنولوژی‌های تازه در این عرصه شد که به کلی این خواسته خریداران را به دست فراموشی سپرده بود. حدودا تا سال ۲۰۱۰ تمام ولوو‌ها در جلو چراغ‌هایی مستطیلی داشتند. این تولیدکننده ممکن است کمی دیر به فکر تحول در دیزاین محصولاتش افتاد، با اینحال در این عرصه موفق شد موفق ظاهر شود و با حفظ المان‌های ولوو دیزاین مدرن‌تری را معرفی دهد. این خودرو کانورتیبل نیز که دیزاین و تولید آن به روش مشترک بین ولوو و پینین‌فارینا انجام شده بود و جان کینسی دیزاین آن را برعهده داشت، در سال ۲۰۱۰ فیس لیفت شد.

سواری

لحظه سوار شدن به C70 اولین نکته که توجه شما را جلب می‌کند، درب سنگین آن است. ممکن است این مسئله کمی ناراحت کننده باشد با اینحال دلیل آن وجود میله‌های محافظی است که برای بالا رفتن ایمنی سرنشینان جای گرفته شده است. همین مسئله باعث شده در ۹ سال واپسین هیچ خبری با محتوای فوت بر اثر تصادف از ناحیه جانبی ولوو پخش نشود.

با پا گذاشتن به محیط داخلی محیط آرام و با کیفیت رضایتتان را جلب خواهد نمود. بهره برداری از پلاستیک مشکی رنگ همراه با تزئینات آلومینیومی و روکش های چرمی قرمز رنگ این پیغام را می‌رسانند که بر خلاف ظاهر آرام C70 آنقدرها هم آرام نیست. شروع حرکت کمی نرم و با این وجود سریع انجام می‌شود، با اینحال چیزی که C70 را از دیگر همکلاسان آن متمایز می‌کند حرکت نرم و محیط راحت آن برای سرنشینان جلویی است. این مسئله می‌تواند ناشی از سود گیری این خودرو از پلت فرم تازه ترین نسل از سدان S40 باشد. غیر از صندلی‌های جلویی راحت، در ردیف عقب این این کانورتیبل نیز احساس راحتی خوهید داشت. نکته حائز ارزش این است که همراه با این‌ها C70 حاوی یکی از بزرگترین محیط بار در حالت باز بودن سقف به اشتراک همکلاسان خود نیز هست. برای سوار شدن به صندلی عقب این خودرو کلید مقرر کرده شده روی صندلی را می‌فشاریم تا صندلی شاگرد تا حد امکان به داشبورد نزدیک و سپس پشتی آن را خم می‌کنیم. سوار سدن به این ردیف ساده به ذهن خطور میکند و محیط راحتی برای سرنشین امکان دارد با اینحال لحظه پیاده شدن احساس می‌کنید همه چیز به سادگی سوار شدن نیست. ولوو از فضاهای متعدد موجود در کابین C70 استفاده کرده و سیستم دسترسی به محفظه بار نیز برای آن ممکن آورده که به محض باز کردن آن با جعبه کمک‌های ابتدایی مواجه خواهید شد.
سقف سه تکه فلزی این خودرو نزدیک به ۳۰ ثانیه لحظه نیاز دارد تا باز یا بسته شود. برای این کار باید با پای راست پدال ترمز را نگه داشته و کلید تعبیه شده در کنسول وسط را به این مدت نگه دارید. ممکن است انجام این کار در سال ۲۰۱۳ و وقتی که رقبا امکان باز و بسته کردن سقف در حالت حرکت را به می‌دهند چندان توجیه پذیر نباشد، با اینحال یقینا ولوو برای این مسئله فلسفه‌ای در بحث ایمنی دارد.

ویژگیهای تکنیکی

http://automan.ir/wp-content/uploads/2017/04/2750__1.jpg
این کوپه کشیده با طول ۴۶۱۵ میلی‌متر و عرض ۱۸۳۶ و با این وجود وزن نسبتا بالای ۱۷۲۵ کیلوگرمی به خوبی جاده را درآغوش می‌گیرد تا جایی که میتوانید با خیالی آسوده با سرعت ۹۰ کیلومتر وارد پیچ شوید و از انحراف آن نگرانی نداشته باشید. به توجه به این وزن، با استناد به اعلام رسمی این تولیدکننده C70 در مدت ۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. دستیابی به این شتاب جز با پیشرانه ۲.۵ لیتری ۵ سیلندر با حجم دقیق ۲۵۲۱ سی‌سی و جعبه دنده ۵ سرعته اتوماتیک میسر نیست. نهایت توان خروجی این پیشرانه که به توربوشارژر نیز تجهیز است به ۲۳۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه می‌رسد و بیشینه گریز از مرکز آن که برابر با ۳۲۰ نیوتن متر است در دور ۱۵۰۰ تا ۵۰۰۰ حاصل می‌شود.

مشخصات ایمنی
ولوو سامانه‌ای با اسم Rops را برای حالت کروک این خودرو مقرر کرده که وظیفه آن تامین ایمنی سرنشینان لحظه چپ کردن است. این سیستم که با سنسورهای دوران شناس اکتیو می‌شود، میله‌های فولادی متراکم عقب را بیرون می‌فرتد تا خودرو به جای دوران غلتش روی ستون و بدنه، روی ان میله‌ها بایستد. قدرت این سامانه به حدی است که می‌توامد تا دو برابر وزن خودرو را تحمل کند.پرده محافظتی IC نیز درها را پوشش کامل می‌دهدبه نحوی که برای مدتی بعد از برخورد‌های جانبی و یا غلتش به روش باد شده می‌ماند تا حفاظت حداکثری صورت گیرد. سامانه SIPS نیز چهارچوبی فولادی با قدرت بالاست تا ضربه تصادف را از جهت پخش کرده و از سرنشینان دور سازد. سامانه WHIPS نیز لحظه تصادف از عقب برای سرنشینان جلویی مثل گهواره رفتار می‌کند تا جراحات ممکن به حداقل برسد. وجود هشدارهای جداگانه برای بستن کمربند ایمنی هر یک از ۴ سرنشین نیز فرضیه دیگر ولوو برای آسودگی خیال مشتریانش است.

قابلیت ها

http://automan.ir/wp-content/uploads/2017/04/2750__2.jpg
آینه‌های تاشو برقی، سنسور دنده عقب، روکش چرمی صندلی‌ها و فرمان، دماسنج بیرون، قطب نما، سنسور باران، استارت بدون کلید، تنظیم صندلی راننده راننده در ۸ جهت همراه با آینه‌های جانبی بهمراه ۳ حافظه تنها بخشی از قابلیت ها این خودر به شمار می‌روند. سیستم صوتی این خودرو با پخش CD و MP3 و ورودی‌های ‌AUX و USB که امکان تنظیم از روی فرامن را نز دارند بهمراه ۸ بلندگو یکی از قوی ترین سیستم‌های صدا در این کلاس به شمار می‌رود. کروز کنترل، تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای و آینه الکتروکرومیک داخل قابلیت ها دیگر این خودرو را تشکیل می‌دهند.از قابلیت ها خاص این خودرو می‌توان به IDIS(سامانه هوشمند معلومات راننده)، BLIS (سیستم اخطار نقاط کور)، DSTC(استقامت دینامیک و کنترل کشش) و ایزو Fix (محافظ کودک در صندلی عقب) نیز اشاراه کرد.

C70 در ایران
هنوز مدت فراوانی از ورود این خودرو به ایران نمی‌گذرد، با اینحال به ذهن خطور میکند ایمن‌ترین کروک دنیا در بازاری که بیشتر خریداران آن در جستجوی آلمانی‌ها هستند کار دشواری را پیش رو داشته باشد. ولوو C70 با هزینه ای ۳۰۵ میلیونی کمپانی بی تردید خریداران و علاقه مندان خاص خود را دارد، با اینحال اینکه بتواند مثل دیگر رقیبان اروپایی‌اش در ایران بفروشد و به اشتراک مردم پرطرفدار شود را تنها لحظه معین می نماید.. هرچند ورود این خودرو با این سطح ایمنی و به منظور کاهش تلفات جاده‌ای جای خرسندی بسیار دارد با اینحال هزینه C70 از آن وسیله نقلیه ای برای قشری خاص ساخته است. در هر حال رسید به این هدف حتی در سطحی کوچک نیز می‌تواند شروع خوبی برای استفاده بیشتر از خودروهایی با ایمنی بالا باشد.
v27njld8lowjm1t5mqys.jpg

d9rtbwxb7fsbi7qytp.jpg

iw3u9uqyepw3mmntcoe.jpg

xmlo54xtg8vlfha1pr.jpg

منبع

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

قالب وردپرس