با ۷۵ میلیون تومان; جک S3 بخریم یا هایما S5 توربو؟

با ۷۵ میلیون تومان; جک S3 بخریم یا هایما S5 توربو، مشخصات جک s3 ، جک s3 هزینه ، هایما s5 هزینه ،هایما s5 مشخصات، هایما s5 تصویر ، مقایسه خودرو ،بهترین شاسی بلند چینی ،هزینه تولیدات کرمان موتور، هزینه تولیدات ایران خودرو، معایب هایما اس ۵ ، معایب هایما توربو شارژ

هفت صبح| نبرد چینی‌ها در ایران هرروز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد و علیرغم اخطار صاحبنظران در خصوص واگذاری مارکت داخلی به تولیدکنندگان چینی در درازمدت، تولیدکنندگان وطنی هم‌نوا با خواست و تقاضای مارکت تلاش دارند تا با تولید تولیدات چینی، هم سهم بالاتری از مارکت را به دست آورده و هم از قافله جهانی تولید کراس اوور جا نمانند. این بین چندی قبل دو کمپانی ایران‌خودرو و کرمان‌موتور با معرفی دو کراس‌اوور کوچک شهری در رنج هزینه ۷۵ میلیون تومان تلاش دارند تا در این بخش از مارکت دست بالا را داشته و بازهم تحت نام بازیگران اصلی کلاس کراس‌اوورهای شهری باقی بمانند. جک اس۳ که در ظاهر شباهتی آشکار به تولیدات نسل قبل هیوندای دارد، در این بررسی در طرف دیگر هایما S5 قرار می‌گیرد که ظاهری خشن و طرحی دارای اختلاف دارد.

جک اس۳

جک اس3

دیزاین کراس‌اوور S3 یک دوره بعد از نمونه‌های ابتدایی J5 و S5 انجام شده است و زبان تازه دیزاین جک را در روح خود دارد. سمبل شاخ گاو به ‌عنوان نماد تازه دیزاین این کمپانی در تمام تولیدات آن دیده می شود و S3 نیز از این سنت مستثنی نیست. در S3 طراح سعی کرده تا همان پیکره کلی S5 که از شاسی بلند‌‌‌‌های هیوندای به عاریت گرفته شده را حفظ کند، با اینحال گویی در رعایت عده ای نکات ناکام مانده که این از پختگی برنامه نهایی کاسته است! پیشرانه‌ای که جک اس۳ در مارکت ایران از آن نیرو می‌گیرد یک نمونه چهار سیلندر به حجم ۱.۶ لیتر و قدرت ۱۰۷ اسب‌ بخار در و گریز از مرکز ۱۵۵ نیوتن‌‌متر است که در مارکت ایران و روسیه عملکرد مناسبی داشته و به یک جعبه دنده CVT نیز تجهیز است. استاندارد آلایندگی این خودرو یورو ۵ و مصرف سوخت آن در سیکل شهری ۶ لیتر در صد کیلومتر مطرح شده و سقف سرعت این کراس‌اوور نیز ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است. جک اس۳ از محیط بار ۶۰۰ لیتری دارا است که آن را به یکی از گزینه‌های کاربردی مارکت بدل می‌کند

هایما اس۵

هایما اس5

هایما S5 در مقایسه با برادر بزرگ‌تر خود یعنی S7 از دیزاین مدرن‌تر و آپدیت‌تری دارا است. بهره برداری از خطوط برجسته در تمامی بدنه این خودرو همراه با جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های تازه، ظاهر اسپرتی به آن بخشیده گرچه در مقایسه با جک S3 ظاهری زمخت دارد. محیط داخلی نیز در مقایسه با اس۳ واقعا ضعیف‌تر است و آشفتگی در سری دیزاین داخلی این خودرو می باشد. با این وجود قابلیت ها اس۵ درمقایسه با اس۳ بیشتر است و همین عامل نیز برگ برنده هایمای تازه مارکت ایران است.

برای نمونه، در عرصه سامانه‌های ایمنی و رفاهی این خودرو از قابلیت ها متعددی سود می‌برد که شامل استارتر و سیستم ورود بدون کلید، سامانه‌های توزیع الکترونیکی نیرو ترمز، کنترل کشش و کمکی حرکت در سربالایی، همراه با ۶ ایربگ، صندلی راننده با توانایی تنظیم در شش جهت به روش الکترونیکی و چهار جهت برای صندلی شاگرد، نمایشگر ۷ اینچی تجهیز به جی‌پی‌اس و پورت‌های اس‌دی و یو‌اس‌بی اشاره نمود. این کراس‌اوور کوچک چینی به علاوه از طرف دیگر از استاندارد آلایندگی یورو ۵ دارا است و با توجه به مطرح ایران‌خودرو، در سیکل ترکیبی مصرف سوختی برابر با ۸ لیتر در هر صد کیلومتر دارد.

هایما اس۵ از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۵ لیتری تجهیز به توربوشارژر با قدرت ۱۶۱ اسب‌بخار سود می‌برد. به علاوه از طرف دیگر این پیشرانه به دلیل سود‌گیری از توربوشارژر قادر به تولید حداکثر گریز از مرکز ۲۲۳ نیوتن‌متری است تا همراه با یک جعبه‌دنده CVT، نیرو خودرو به محور جلو منتقل شود.

نتیجه‌گیری

هایما اس۵ مطمئنا از هر لحاظ خودروی سرتری است. اتاق بزرگ‌تر، هندلینگ بهتر، موتور قدرتمندتر، قابلیت ها بیشتر و حتی خدمات فروش گسترده‌تر این کراس‌اوور دلیل می‌شود تا بر نمونه اس۳ جک بهتری یابد. تنها نقطه ضعف هایما اس۵ در طرف دیگر جک اس۳ را میتوان مصرف سوخت بیشتر و کابین کوچکتر اسم برد

منبع

دسته‌بندی‌ها: مقایسه خودرو