با ۱۴۰ میلیون تومان; کیا سراتو ۲۰۱۷ یا هیوندای النترا؟

با ۱۴۰ میلیون تومان; کیا سراتو ۲۰۱۷ یا هیوندای النترا؟

مقایسه کیا سراتو ۲۰۱۷ با هیوندای النترا

انتخاب میان دو وسیله نقلیه ای که این دفعه رو در روی یک دیگر قرار گرفته اند، در عین حال که می تواند انتخابی با توجه به پارامترهای مقایسه‌ای باشد، امکان دارد که بطور کلی نیز تابع خواست باشد؛ چون دو خودرو با تشابه زیاد و با دو نشان تجاری مشهور خودروسازی کره که با این وجود در حقیقت یک گروه خودروسازی هستند، رو در روی یک دیگر قرار گرفته اند.

ورود کیا سراتو به حدود هشت سال قبل بر می گردد همزمان با اینکه نسل تازه هیوندای الانترا بعد از وقفه ای دو دهه ای (هیوندای آوانته تولیدی کرمان موتور در حقیقت نسل سوم هیوندای الانترا بود که با این وجود با اسم آوانته در کشورمان ارائه شد) به ایران بازگشت و به دلیل دیزاین ظاهری اش که تابع همان امواج مورد توجه طراحان هیوندای در چند سال واپسین بوده و به دلیل مشابهت زیاد به برادر بزرگترش با اسم سوناتای کوچک شهرت یافته است همزمان با اینکه کیا بعد از تجربه موفقیت در نسل قبلی سراتو در نسل تازه آن باز هم دست به تحولاتی همه جانبه زده است. با این وجود این نسل سراتو هم مشابهت هایی با کیا اپتیما دارد.

هیوندای الانترا مدل 2017

هیوندای الانترا نمونه ۲۰۱۷ حاوی یک جفت چراغ جلوی پروژکتوری باریک بهمراه جلوپنجره ای عریض تر و شش گوشه ای زایه دارتر با قسمت های افقی است. در قسمت زیرین جلوی این خودرو نیز عناصری بومرنگ شکل برای جای گیری چراغ های مه شکن گرد گنجانده شده است.

نیم رخ این خودرو حاوی خط کمری برجسته از روی گلگیر جلو، دیزاین تازه ستون C و رینگ های آلیاژی ۱۶ اینچی است همزمان با اینکه در قسمت پشت آن چراغ های عقب بزرگ با سری LED دلنشین و اسپویلری شیک بهمراه دیزاین سپر نوین به چشم می خورد. بدنه الانترای تازه یکی از ایرودینامیک ترین ها در کلاس خود است.

کیا سراتو مدل 2017

کیا سراتو نمونه ۲۰۱۷ حاوی تغییراتی از قبیل چراغ های کشیده تازه در قسمت جلو که جانشین چراغ های بزرگ تر و گرد تر نمونه قبلی شده اند و بدین شکل ورژن ای کشیده تر و بهتر از جلوپنجره tiger-nose کیا و سپر جلوی تازه با جلوپنجره زیرین کشیده بهمراه چراغ های مه شکن و هواکش های بلند مصنوعی در هر طرف این خودرو گنجانده شده است. تفاوت قسمت پشت این خودرو به لنز تیره شده چراغ های عقب و قطعات LED تازه محدود می شود.

در دیزاین کابین نیز الانترا تابع همان سبک سوناتا است همزمان با اینکه سراتو حاوی دیزاین منحصر به فردی درمقایسه با برادر بزرگ تر خود یعنی اپتیما دارد. با اینکه از لحاظ کیفیت کابین سراتو بهتر از الانترا است با اینحال دیزاین ادوات داشبورد و نمایش دهنده ها جذابیت ویژه ای ندارد. به علاوه از طرف دیگر دیزاین صندلی ها و نیز غربیلک فرمان سراتو دلنشین تر است.

zkugavywyu00sh3o3tnq.jpg

xib5djdqrkwcjxyf8iq.jpg

همه این موارد در شرایطی است که سراتو از پیشرانه ۲ لیتری ۱۵۲ اسبی و الانترا از پیشرانه ۲ لیتری ۱۶۳ اسب بخاری سود می برد و به توجه به جعبه دنده هایی با عملکرد مشابه به هم و اختلاف وزن ناچیز با اینحال الانترا در شتاب گیری ۰.۳ ثانیه از رقیبش برتر باشد.

این مشخصات نزدیک و خصوصیت های مشابه به هم، در ابزارهای رفاهی نیز دیده می شود. با اینحال با تمامی این اوصاف برتر شمرده شدن اسم هیوندای درمقایسه با شریکش کیا، خوش نامی الانترا که از قبلی در فکر ها باقی مانده و مارکت دست دوم هیوندای می تواند برگ های برنده الانترا در مارکت خودرو کشورمان باشد.

هیوندای الانترا ۲۰۰۰ نیوفیس

کیا سراتو ۲۰۰۰ نیوفیس

پیشرانه

موتور ۴ سیلندر

موتور ۴ سیلندر

گیربکس

شش سرعته تیپترونیک

شش سرعته تیپترونیک

حجم موتور

۱۹۹۹ cc

۱۹۹۹ cc

دیفرانسیل

جلو

جلو

سیلندر

۴

۴

تعداد سوپاپ

۱۶

۱۶

اسب بخار

۶۵۰۰/۱۶۳

۶۵۰۰/۱۵۲

گریز از مرکز

۴۸۰۰/۱۹۸

۴۸۰۰/۱۹۴

وزن

۱۱۹۴ kg

۱۲۶۸ kg

حداکثر سرعت

۲۰۰ km/h

۲۱۰ km/h

شتاب

۱۰.۲

۱۰.۵

مصرف سوخت

۷.۱

۷.۵

ظرفیت مخزن

۵۰

۵۰

استاندارد محیط زیست

یورو ۴

یورو ۴

کیسه های هوا

راننده – سرنشین – جانبی – پرده ای

راننده – سرنشین – جانبی – پرده ای

ترمز

ABS – EBD – ESP – BAS

ABS – ESP – EBD – BAS

صندلی

راننده برقی – چرم – گرمکن و سردکن

توانایی تنظیم صندلی راننده در ۱۰ جهت – گرمکن و سردکن

تهویه مطبوع

دستی – کنترل اتوماتیک سفارشی

مجزا برای سرنشینان جلو

پنجره

برقی

برقی

آینه

برقی – گرمکن

برقی

چراغ

روشن و خاموش شدن اتوماتیک سفارشی

LED

دیگر

۵ گرمکن ۲سردکن، فرمان ۳حالته ، کول باکس، کروز کنتری ، سانروف ، سیستم کمکی پارک، اتوهلد، کیلس استارتر، سانروف، دی لایت، سیستم ولکام، کروز مموری صندلی، حسگر جلو

شش ایربگ/مانیتور/فرمان سه حالته/۵ گرم کن و ۲سرد کن/کیلس استارتر/دنده پشت فرمان/صندلی راننده برقی/مموری صندلى راننده/سانروف/کولر دیجیتال دوال/ESP/حسگر جلو و عقب/دوربین عقب/زنون/دی لایت/حسگر نور/آیینه فتوکرومیک/آیینه تاشو برقی/سیستم ولکام/کول باکس/کروز/بلوتوث/دستور گفتارى/مه شکن عقب/ رادار نقطه کور

هزینه (تیر ۹۶)

۱۳۹ میلیون تومان

۱۳۴ میلیون تومان

منبع

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

قالب وردپرس