آشنایی با پژوهای جدید نفس در ایران + تصویر و مشخصات

کمپانی فرانسوی پژو که قدمت طولانی در صنعت خودروسازی دارد در سال های واپسین با نیت با کسب سهم بیشتری از مارکت چندین کالا در کلاس های مختلف به مارکت ارائه کرده است.

در این خبر به عرضه چند کالا تازه این کمپانی می پردازیم.

مشخصات پژو ۵۰۸

پژو ۵۰۸ اولین بار، در انتهای سال ۲۰۱۰ در کنفرانس خودروی پاریس به مارکت عرضه شد که در سه کلاس بدنه دارای اختلاف سدان، استیشن (SW) و کراس‌اوور (RXH) تولید می‌ شود. این خودرو در سه ورژن پیشرانه‌ای شامل بنزینی، دیزلی و هیبریدی ارائه شده که پیشرانه‌های بنزینی آن در انواع ۱.۶ لیتری ساده و توربو و نیز ۱.۸ لیتری توربو بوده که به ترتیب از توانی برابر با ۱۲۰ و ۱۶۵ و ۲۰۴ اسب بخار دارا است.

پژو ۵۰۸، ۵ ستاره ایمنی را از (EURONCAP) کسب و نرخ ۹۰ درصد ایمنی را برای سرنشینان بزرگسال خود، ثبت کرده است، پژو ۵۰۸ به ۶ کیسه هوا تجهیز شده به علاوه از طرف دیگر به سیستم‌های ایمنی مانند سیستم ضد بلوکه ترمز ABS، سیستم کمکی ترمز BA، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل استقامت ESP، سیستم کنترل لغزش ASR، سیستم کمکی کنترل استقامت خودرو در سرپیچ‌ها CBC، سیستم کمکی نگه‌دارنده خودرو در تپه‌ها HILL ASSIST CONTROL، سیستم هشداردهنده نقاط کور BLIND SPOT WARNING، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها TPMS، سیستم ISOFIX برای صندلی کودک تجهیز شده است.

پژو ۵۰۸، ورژن ی پیشرانه ۱.۶ لیتری معمولی ۱۲۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گریز از مرکز ۱۶۰ نیوتن متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه تولید می کند .این سدان فرانسوی برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت از حالت سکون به ۱۱.۵ ثانیه لحظه نیاز دارد و حداکثر سرعت این تیپ ۲۰۳ کیلومتر در ساعت است با اینحال موتور ۱.۶ لیتر توربو ۵۰۸ ، ۱۶۵ اسب بخار قدرت و گریز از مرکز ۲۴۰ نیوتن متر در ۱۴۰۰ دور در دقیقه تولید کرده که برای رسیدن به به فاصله ۱۰۰ کیلومتر در ساعت از حالت سکون به ۹.۱ ثانیه لحظه نیاز دارد.

مشخصات پژو ۵۰۰۸

پژو ۵۰۰۸ مشابهت بسیار فراوانی به پژو ۳۰۰۸دارد ممکن است از معدود اختلاف های ظاهری این دو خودرو اختلاف اندازه ی پنجره های جانبی سوم است مشابهت این دو‌ خودرو تاجایی است که پژو ۵۰۰۸ مثل پژو ۳۰۰۸ ، ورژن های ۵۰۰۸ GT و ۵۰۰۸ GT Line هم را دارد که سپر متفاوتی درمقایسه با نمونه پایه خود دارند.این خودرو از یک MPV به یک SUV هفت نفره مبدل شده است.

ورژن تازه پژو این خودرو درمقایسه با نمونه پیشین خود ۱۶.۵ سانتیمتر و از عرض ۱۱ سانتیمتر بزرگتر است و تجهیز به سه ردیف صندلی برای هفت نفر بوده که صندلی های ردیف دوم و سوم توانایی تا شدن دارند که تحت این شرایط محیط بار از ۶۴۰ لیتر به ۱۰۶۰ لیتر (در حالت تا شدن صندلی های ردیف سوم) گسترش داد. که در تیپ ۵۰۰۸GT درب صندوق عقب برقی است.

سیستم i_cockpit در پژو ۵۰۰۸ مثل پژو ۳۰۰۸ در این خودرو می باشد به علاوه از طرف دیگر وجود نمایشگر ۱۲.۳ اینچی و یک نمایشگر ۸ اینچی برای سیستم اطلاعاتی و سرگرمی هم از دیگر قابلیت ها این فرانسوی هفت نفره است.

این خودرو از دیزاین عضلانی و خشنی سود گرفته و به علاوه از طرف دیگر از ابعاد بزرگی دارا است خطوط صافی در دیزاین آن می باشد و از منحنی‌هایی در راستای افزایش جلوه خودرو سود گرفته شده است.

جلوپنجره‌ی این خودرو حاوی پوشش کرومی بوده و در عقب خودرو یک نوار به رنگ مشکی بوجود داشته که چراغ‌های LED عقب را در خود قرار داده است.

آشنایی با پژو های تازه نفس

کمپانی پژو در دیزاین کابین از تکنولوژی بالایی سود گرفته تا این خودرو جلوه ای لوکس داشته باشد. در این کابین از دو عدد نمایشگر برای سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی استفاده شده است. بر روی غربیلک فرمان چند منظوره‌ی۵۰۰۸ نیز به تعدادی کلید بکار برده شده که با این وجود در نقاط متفاوتی از کابین این خودرو از پلاستیک استفاده شده است.

به علاوه از طرف دیگر در ردیف دوم پژو ۵۰۰۸ از سه عدد صندلی مستقل استفاده شده که هر یک مجزا توانایی تنظیم زاویه و عمق را دارند. به علاوه از طرف دیگر از دو صندلی جدا نیز در ردیف سوم استفاده شده است.

تیم پژو به منظور کاهش نفوذ صدا به داخل کابین اقداماتی انجام داده و امکاناتی رفاهی مانند ؛سیستم ماساژور چند نقطه‌ای برای صندلی‌های جلو به روش آپشن، سیستم پیشرفته‌ی Hello-Fia از برند FOCAL، سقف شیشه‌ای پانوراما، آینه‌ی مرکزی تجهیز به نمایشگر و سیستم رهیاب ماهواره ای سه بعدی را مورد بهره برداری قرار داده است.

سیستم‌های کمکی موجود در این خودرو امکاناتی چون سیستم کنترل کشش پیشرفته، سیستم سفارشی کمکی فرود از تپه‌، سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک، اخطار فاصله، سیستم اکتیو حرکت بین خطوط، سیستم اخطار هوشیاری راننده، سیستم چراغ پویا و کروز کنترل اکتیو هوشمند را در معرض قرار داده است.

پژو ۵۰۰۸ از پلتفرم Environment friendly Modular Platform 2 سود گرفته و پیشرانه‌های موجود در این خودرو با استاندارد یورو۶.۱مجهز شده است خریداران امکان انتخاب نیروی محرکه دیزلی و بنزینی را برای این نمونه خواهند داشت که هر دوی آن‌ها حاوی میزان انتشار گاز دی اکسید کربن به میزان۱۱۷ گرم برای نمونه بنزینی و ۱۰۸ گرم برای نمونه دیزلی هستند.

مشخصات پژو ۳۰۱

پژو۳۰۱ در کلاس سدان‌های کامپکت قرار گرفته بدین خاطر برای کسانی که در شهرهای شلوغ در جستجوی وسیله نقلیه ای با فضایی نسبتا بزرگ هستند ۳۰۱ گزینه مناسبی خواهد بود .خودروسازی پژو سیتروئن از اتومبیل در کنفرانس خودرو پاریس در سال ۲۰۱۲ پرده گشود.

کمپانی فرانسوی پژو، ۳۰۱ را در ورژن‌های بنزینی و دیزلی در مارکت ارائه کرده که ورژن های بنزینی با پیشرانه‌های ۱.۲ و ۱.۶ لیتری ارائه می‌شود، پیشرانه‌ اول با سود گیری از سه سیلندر و توانایی دارد ۸۲ اسب بخار قدرت در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه و گشتاوری برابر با ۱۱۸ نیوتن‌متر در دور موتور ۲۷۵۰ دور بر دقیقه تولید کند؛ پژو این پیشرانه‌ سه‌سیلندر را بهمراه جعبه‌دنده‌ دستی ۵ سرعته عرضه می‌دهد.

پیشرانه‌ دوم با بهره برداری از چهار سیلندر قادر به تولید توانی برابر با ۱۱۳ اسب بخار در دور موتور ۶۰۵۰ دور بر دقیقه و حداکثر گریز از مرکز ۱۴۹ نیوتن‌متر ۴۰۰۰ دور بر دقیقه است ؛این پیشرانه با دو نوع جعبه‌دنده‌ دستی ۵ سرعته و اتوماتیک ۶ سرعته قابل سفارش است.

حداکثر سرعت پیشرانه دوم این سدان فرانسوی ۱۸۸ کیلومتر برساعت و شتاب این خودرو از حالت سکون تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر ۱۰.۸ ثانیه است، به علاوه از طرف دیگر مصرف سوخت داخل شهر این پیشرانه در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۰ لیتر، در خارج شهر ۵.۶ لیتر و به روش ترکیبی ۷.۳ لیتر خواهد بود با اینحال موقعیت پیشرانه ۱.۲ لیتری در خصوص حداکثر سرعت ۱۶۹ کیلومتر بر ساعت و لحظه صرف شده برای شتاب ابتدایی ۱۲.۹ ثانیه تخمین زده شده است .مصرف سوخت این پیشرانه هم در هر صد کیلومتر در داخل شهر ۶ لیتر، در خارج شهر ۴.۳ لیتر و به روش ترکیبی ۴.۹ لیتر بوده است.

آشنایی با پژو های تازه نفس

دیزاین خارجی پژو ۳۰۱ درمقایسه با نسل پیشین خود تغییراتی اندکی در جستجوی داشته که از نمونه اختلاف های بوجود آمده که مردم در نگاه اول متوجه آن خواهند شد ؛عریض تر و کوچک تر شدن جلو پنجره، جابجا شدن لوگوی کمپانی فرانسوی از روی کاپوت و قرار گیری آن در وسط جلو پنجره و در قسمت بالای دریچه‌ ورودی هوا فرمی کشیده‌ای به خود گرفته و انتهای آن، چراغ‌های LED قرار گرفته به علاوه از طرف دیگر پژو مانند نسل قبلی این ۳۰۱ چراغ‌های مه‌شکن را نیز پایین این چراغ‌ها نصب کرده است.

لبه‌ کاپوت عقب خودرو روندی صعودی داشته و اندکی به سوی بالارفته غیر از این گزینه، پژو سپر عقب ۳۰۱ را حجیم دیزاین کرده و چراغ‌های عقب نیز کشیده‌تر شده و درمقایسه با ورژن پیشین از نمایی مدرن تر دارا است ضروری به ذکر است که کمپانی فرانسوی برای جذب خریداران جوان خود اندکی ۳۰۱ را حجیم تر و عضلانی تر از نسل قبلی ساخته تا سهم خود را در این گروه گسترش دهد.

مشخصات پژو ۲۰۸

سال ۲۰۱۲ کمپانی فرانسوی پژو از ۲۰۸ که در کلاس خودرو های هاچ بک مینی قرار دارد در ژنو پرده گشود. ۲۰۸ در تیپ های ۳ درب و ۵ درب و با پیشرانه های بنزینی و دیزلی به مارکت ارائه می شود.

ابعاد پژو ۲۰۸ به ترتیب ۳.۹۶، ۱.۷۴ و ۱.۴۶ طول، عرض و ارتفاع بوده و به منظور گسترش محیط پای سرنشینان عقب ۵ سانتی‌متری فضا در این بخش گسترش یافته و مانند نسل های قبلی خود یعنی ۲۰۶ و ۲۰۷ مشکلی در این عرصه نیست .

ورژن ی PureTech82 پژو ۲۰۸ از نیروی محرکه ۳ سیلندری و حجم برابر با با ۱۲۰۰ سی‌سی دارا است. این موتور تنفس طبیعی ۸۲ اسب‌ بخار قدرت و گریز از مرکز ۱۱۸ نیوتن‌متر را تولید می کند.

مصرف سوخت این ورژن با یک جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته‌ی دستی در داخل شهر ۵.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، در خارج شهر ۳.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و به روش ترکیبی ۴.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

موتور تیپ PureTech110 پژو ۲۰۸ مثل ورژن قبلی بوده با اینحال در این ورژن چاشنی یک توربو شارژر به آن اضافه شده که باعث می شود توان خروجی ۱۰۹ اسب‌ بخار و گریز از مرکز آن ۲۰۵ نیوتن‌متر شود. مصرف سوخت این نمونه با گیربکس ۵ سرعته دستی ۴.۵ لیتر در هر صد کیلومتر تخمین زده شده است.

ورژن ی GT-Line از پیشرانه‌ای دارا بوده که دوستداران هیجان در جستجوی آن می گردند. این موتور ۱۶۰۰ سی‌سی، ۴ سیلندر که به یک توربوشارژر تجهیز شده ۱۶۵ اسب‌ بخار قدرت و گریز از مرکز ۲۴۰ نیوتن متر تولید می کند. این تیپ با جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی اتوماتیک، برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت از حالت سکون به ۷.۴ ثانیه لحظه نیاز دارد. مصرف سوخت آن در شهر ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، در خارج از شهر ۴.۶ و سیکل ترکیبی ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

نیروی محرکه ۱.۶ لیتری ورژن ی (GTi (1.6 THP ، با ۴ سیلندر و تجهیز شده به توربوشارژر ۲۰۸ اسب‌ بخار و گشتاور۳۰۰ نیوتن‌متر را تولید می کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این نمونه ۶.۵ ثانیه بوده و با گیربکس ۶ سرعته‌ی دستی مصرف سوخت ۷ لیتر در شهر، ۴.۵ لیتر در خارج شهر و ۵.۴ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در سیکل ترکیبی را ثبت کرده است.

تهویه اتوماتیک دوگانه، برف پاک‌کن اتوماتیک، ترمز اتوماتیک، کمک پارک، سیستم درخواست کمک اضطراری، غربیلک و دسته دنده‌ی چرم، خروجی اگزوز دوتایی، چراغ جلوی اتوماتیک، چراغ مه شکن تطبیقی، گرم کن صندلی ، دوربین دید عقب و صفحه نمایش ۷ اینچی همراه نقشه‌های ناوبری، آینه‌ی عقب الکتروکرومیک و آینه‌های جانبی تاشوی برقی، ایموبلایزر، حسگر فشار باد تایرها، کروز کنترل، چهار اسپیکر، دماسنج، نشانگر دنده و رایانه سفری از نمونه قابلیت ها ۲۰۸ است.

آشنایی با پژو های تازه نفس

دیزاین ظاهری خودرو از جلوپنجره و دماغه‌ی برجسته‌ای تشکیل شده برعکس هم رده های خود خبری از دیزاین شکسته و تیز نیست .اگر بخواهیم جمع بندی کنیم پژو، ۲۰۸ را با خطوط ملایم و انحناهایی در قسمت های مختلف بدنه دیزاین کرده که با این وجود هدف کمپانی فرانسوی جذب اقشار جوان بوده که به نحوی موفق هم رفتار کرده است.

غربیلک فرمان اندازه‌ی کوچکی دارد و پایین‌تر از نشان‌دهنده‌ها قرار گرفته است. دیزاین داشبورد اختلاف فراوانی با دیگر خودروهای هم دوره دارد به همین باعث ممکن است به نظر عده ای مردم جالب توجه نباشد با اینحال محل قرارگیری نشان‌دهنده‌ها و کنسول میانی، کابین پژو ۲۰۸ را از دیگر رقبا جداگانه تولید میکند.

با شرایطی که یاد شد ۲۰۸ در کلاس خودرو های هاچ بک شهری قرار می گیرد و به تبعیت از نسل های قبلی خود با اینکه کمپانی سعی کرده که محیط داخلی اندکی گسترش یابد با اینحال بازهم کسانی که قد بلندی دارند برای نشستن در صندلی های عقب با سخت مواجه خواهند بود.حجم صندوق ۲۰۸ برابر با ۲۸۵ لیتر بوده که با تاشدن صندلی‌های عقب این حجم به ۱۰۷۶ لیتر گسترش می‌یابد.

در قسمت کنترل و استقامت این هاچ بک فرانسوی با ترمزهای جلو دیسکی و تجهیز به سیستم‌های ترمز ضد قفل ABS، توزیع نیروی الکتریکی EBD، کنترل استقامت ESP و ترمز اضطراری EBA مواجه خواهیم بود؛ به علاوه از طرف دیگر برای ایمنی سرنشینان در ورژن‌های فول، پژو ۲۰۸ به ۶ کیسه‌ی هوا تجهیز شده که شامل نمونه‌ی جلوی راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای است.

منبع

دسته‌بندی‌ها: معرفی خودرو